Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Publicat de pe Ian 14, 2011 in POVESTIRI | 2 comentarii

Despre masini, de data aceasta personale

Despre masini, de data aceasta personale

Dupa aproape 1 an de cand am blog auto sub numele de OrasulAUTO, am luat decizia de a scrie un articol despre masinile pe care le-am folosit in 2 ani de cand am permis. Cand zic le-am folosit nu ma refer la toate masinile pe care le-am condus, ci la cele 3 masini care si-au facut loc in familie in ultimii doi ani.

Prima iubire a fost o Dacia 1310 Break fabricata in 2000 cu motor 1.4 Injectie 65 de cai putere, in jur de 60-70 de mii de km, alba, jante de tabla pe 13 inchi cu capace in “5 spite” din Auchan. E clar ca nu pot sa spun ca mi-a placut. Nu prea e posibil sa-ti placa o masina cu tehnologie din anii 60-70, fara servo, fara airbag-uri, fara ABS, fara inchidere centralizata, fara loc in bord pentru a-ti pune un cd-player, decat daca este un muscle car sau o masina clasica. Dar stai, vorbeam de iubire, sa zic si ce avea. Pai avea un motor fara vlaga, vechi si galagios, o cutie de viteze absolut JAL-NI-CA si o stabilitate care m-a invatat sa fiu foarte grijuliu cu orice masina. Cu toate acestea, am iubit-o. Si o iubesc, pentru ca dupa cum stiti, prima are un loc special acolo undeva toata viata. Chiar daca a fost vanduta acum ceva timp, oricand mi-ar face placere sa dau o tura cat de mica!

A doua experienta a purtat numele de Renault Kangoo. Tatal meu si-a schimbat masina, Kangoo-ul ramanandu-mi mie pana va fi vandut. Asa ca din iunie 2010 pana in prezent, asta e masina ce m-a dus in oras la cafea cand ploua. E visinie, are 138.000 de km ultimele mii fiind facute de mine, are motor 1.9 diesel fara turbo cu acelasi numar de cai putere ca Dacia, dar de data aceasta cu jante de aluminiu. Ce pot sa spun despre acest Renault? In niciun caz nu este o masina pe care un tanar si-ar dori-o, in schimb este rezistenta, daca ai de carat te va servi fara probleme, are un motor simplu, fara vlaga, dar rezistent. Oricum, este peste Dacie. Am aer conditionat, o cutie decenta cuplata ce-i drept la un motor puturos, doua airbag-uri, ABS, servodirectie plus tot felul de dotari care iti fac viata mai usoara si mai sigura. Daca ar fi avut macar motorul de 1.5 dCi si 85 de cai, sufletul meu s-ar fi bucurat mai mult. P.S. – Este de vanzare cu 4500 euro negociabil.

A treia masina nu am condus-o foarte mult, cred ca in jur de 2000 de km. Dar, chiar daca, din nou, nu este o masina pe care avand 20 de ani mi-as cumpara-o, imi place mult mai mult decat precedentele. Este vorba despre un Ford Tourneo Connect varianta LX, din anul 2008, cu interior bej cu gri, exterior gri inchis. Motorul, in sfarsit este unul decent – 1.8 TDCI 110 CP si cutia una pe placul meu. Masina a fost cumparata in iunie 2010 cu 16.000 km, in acest moment avand deja peste 30.000 km. Concluzii prea multe inca nu pot sa trag, deoarece nu am avut ocazia sa o conduc zi de zi o perioada cat de cat lunga. Totusi imi place ca este muuuult mai stabila decat Kangoo-ul, arata mai bine, are un motor mai bun, este mai confortabila si ca are interior bej (iubesc interioarele bej). Sa speram ca se va tine bine si ca nu va cere bani prea multi, pentru ca altfel, o schimbam!

Atat, astea ar fi cele 3 masini conduse de mine in cei 2 ani 1 luna si 6 zile de cand am permis. Am facut probabil in tot acest timp undeva pana in 15.000 de km, n-am luat nicio amenda, nu m-a oprit niciodata politia, nu am facut niciun accident. Sa o tin tot asa!

2 Comentarii

  1. Mai este o masina pe care ai condus-o dar nu ai ai zis nimic de ea.Poate pt ca nu aveai o poza.Ce e drept nu multi au condus o asemenea masina,cu o asa putere,agresiva….stii despre ce masina vorbesc.Da Nechifor Adrian a condus un Tico din 1999!

  2. Hahaha! Da, am condus Tico, doar ca in articolul asta m-am referit doar la masini pe care le-am condus o perioada mai lunga de timp, masini care au fost oarecum ale mele, chiar daca nu in acte.

    Oricum, nota 10 pentru Tico! Rar am avut ocazia sa conduc o masina asa de puternica. :))

Comenteaza :)

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *