Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Publicat de pe Iul 16, 2012 in DRIVE TEST | 0 comentarii

Drive Test: Range Rover Sport 3.0 TDV6 HSE Luxury

Drive Test: Range Rover Sport 3.0 TDV6 HSE Luxury

Dupa aproape cinci luni revin cu un nou drive test. Si nu vorbim despre orice drive test, ci poate de cel mai interesant facut de mine pana acum. Totusi, inainte de a intra in detalii trebuie sa le multumesc Alinei Axane si lui Ovidiu Fotache de la Tester Iasi (dealer Land Rover).

Masina care va fi subiectul acestui articol este un Range Rover Sport 3.0 TDV6 echipat cu pachetul de dotari HSE Luxury. Pentru mine testarea acestui model reprezinta primul model cu adevarat premium testat pana acum, primul model cu motor mai mare de 2.0 litri testat pana acum, primul model cu motor V6 testat pana acum, primul model testat in off-road de pana acum. Asadar, vorbim de foarte multe exclusivitati pentru mine, deci daca voi fi foarte entuziasmat in cele ce urmeaza va rog sa ma intelegeti.

Motorul care echipeaza acest „mic” tanc este o unitate diesel bi-turbo de 3.0 litri cu 6 cilindri in V. Acest propulsor ofera 245 de cai putere la 4000 rpm si un cuplu de 600 Nm atins la 2000 rpm. Uitandu-ne pe fisa tehnica putem trage imediat concluzia ca avem de-a face cu o masina potenta. Dar va spun ca asteptarile mi-au fost depasite atunci cand am urcat la volan si am demarat. Chiar daca RRS are o greutate de doua tone si jumatate, motorul nu a dat in niciun moment semne de neputinta. Nici macar atunci cand am urcat niste pante atat de abrupte incat singurul peisaj pe care il mai vedeam era reprezentat de cerul innorat. La capitolul zgomot acesta sta foarte bine, lucru destul de previzibil de altfel, pentru ca vorbim de o unitate V6 care vine, indiferent de producator, cu acel rafinament specific clasei premium. La ralanti, din interior, sunetul motorului este atat de scazut incat nici nu ai spune ca ai de-a face cu un diesel, in acest sens avand un cuvant important de spus si antifonarea foarte buna.

Cutia de viteze prezenta pe masina de test a fost una automata cu sase trepte care ofera si un mod secvential. Aceasta se incadreaza in standardele impuse de clasa premium, astfel ca raspunde foarte prompt la acceleratie iar schimbarile treptelor sunt insesizabile. Modelul testat era echipat si cu padele pentru schimbarea treptelor in spatele volanului, dar din pacate nu va pot spune prea multe despre aceasta dotare deoarece nu am folosit-o. Trebuie sa mentionez ca acest test a fost putin mai diferit de altele efctuate pana acum, deoarece nu am testat masina pe drumuri asfaltate decat pentru foarte putini kilometri, cea mai mare parte a actiunii desfasurandu-se pe drumuri de pamant, pe dealuri, prin locuri in care ai spune ca doar un tractor ar putea intra.

In privinta comportamentului rutier, din nou nu voi putea detalia foarte mult deoarece nu am prea avut parte de asfalt si viteze mai mari de 20 de km/h. Totusi, in scurtul timp in care am gustat din asfalt, am observat ca masina amortizeaza extraordinar de bine denivelarile, ba mai mult, intr-un mod absolut  involuntar am inceput sa nu mai ocolesc gurile de canal si gropile mult prea intalnite pe drumurile noastre. Cel mai probabil pozitia la volan, masivitatea masinii si suspensia pneumatica au lucrat la subconstientul meu si mi-au modificat comportamentul. In rest, pe drumurile virajate stabilitatea este foarte buna, doar ca cele doua tone si jumatate si garda la sol iti spun ca totusi nu ar fi bine sa exagerezi. Pana la urma nu este acesta scopul primar al modelului Range Rover Sport.

Si daca tot am adus vorba de scopul acestei masini, eu consider ca pe langa oferirea unui statut si a unei imagini exclusiviste, pe langa confort si siguranta, scopul ei este si acela de a vedea drumuri desfundate. La o prima vedere, cand vezi atatea materiale premium si atata piele la interior, ramai cu impresia ca este un alt SUV luxos si ca face fata cel mult pe drumuri forestiere. Dar e cea mai mare greseala! Masina asta poate mai multe decat va puteti imagina atunci cand vine vorba de teren accidentat. In timpul testului am mers cu masina pe un drum care consta de fapt in niste urme de roti facute pur si simplu pe dealuri. Cand am ajuns acolo si am vazut pe unde ar trebui sa intru am fost total neincrezator si ma gandeam ca mai potrivit ar fi fost sa vin cu un TAF, sau in cel mai rau caz cu fratele cel mare Defender. Dar RRS mi-a aratat ca inseamna mai mult decat look si glamour. La un moment recunosc ca l-am rugat pe Ovidiu, reprezentant Land Rover, sa coboare el mai intai panta cea mai abrupta din traseu deoarece nu credeam ca masina o poate cobora fara a se lasa cu reparatii dupa. Si mi-a demonstrat ca poate, apoi m-am convins pe pielea mea. Si va spun ca daca pana acum off-roadul nu era atragator pentru mine, masina asta a reusit sa ma faca sa imi schimb total parerea.

La capitolul design nu o sa stam foarte mult. Liniile drepte specifice celor de la Land Rover le cunoasteti foarte bine si sunt sigur ca le si apreciati. Cel putin in ceea ce ma priveste, Range Rover in varianta clasica sau Sport este cel mai masculin SUV, cu toate ca statisticile spun ca o mare parte din clientii RRS sunt femei. Stiu ca avem pe piata si G-Klasse, Defender si alte SUV-uri, dar eu ma refer la cele care iti ofera si un confort in traficul de zi cu zi.

La interior gasim materiale de o calitate remarcabila, lucru de asteptat daca tinem cont ca ne referim la o masina premium. Pielea si insertiile de metal abunda, iar plasticul este moale si fin la atingere. In privinta dotarilor RRS ofera cele mai noi tehnologii, lista fiind atat de lunga incat daca ar fi sa le enumar doar pe cele importante ar trebui sa mai scriu inca pe atat.

Modelul pe care l-am testat avea pachetul de dotari HSE cu optiunea Luxury, deci vorbim despre o echipare superioara. Totusi, aceste specificatii foarte bune vin insotite de un pret pe care nu oricine il poate plati. Versiunea testata are un pret de baza de 58.800 Euro fara TVA. Dupa adaugarea optiunilor pretul a urcat pana la suma de 65.335 Euro fara TVA, acest lucru insemnand ca dupa ce adaugam TVA-ul avem un pret final de 81.015 Euro. Sunt intr-adevar multi bani, dar cine are suma aceasta de bani si isi doreste un SUV full-size foarte elegant, dotat si potent atat pe asfalt cat si pe teren accidentat, nu va regreta daca va alege un Range Rover Sport.

Pentru a va convinge de cele spuse in articol si chiar mai mult de atat, va recomand sa va prezentati la showroom-ul Land Rover din Iasi (Calea Chisinaului 23) si sa testati modelul. Va garantez ca veti ramane si voi la fel de impresionati ca mine!

Comenteaza :)

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *