Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Publicat de pe Noi 20, 2015 in DRIVE TEST | 2 comentarii

DRIVE TEST: SEAT Ibiza FR, 1.0 EcoTSI 110 CP

DRIVE TEST: SEAT Ibiza FR, 1.0 EcoTSI 110 CP

A trecut mai bine de un an de cand nu am mai testat o masina, dar a venit momentul sa repar acest lucru. Asa ca, intr-un cadru frumos de toamna, cu ajutorul prietenilor de la Moldotrans Auto – dealer SEAT, mi-a ajuns pe mana un SEAT Ibiza, in varianta FR, cu un motor abia intrat in gama, de numai 1.0 litri, care devolta o putere suprinzatoare pentru unii si normala pentru cei care sunt la curent cu ultimele trenduri in materie de propulsoare: 110 CP.

Chiar daca motorul 1.0 EcoTSI nu te duce cu gandul la sportivitatea reala si pura, daca luam in calcul restul elementelor, precum scaunele foarte bine profilate, sistemul SEAT Drive Profile, care permite selectarea unei directii si a unei suspensii mai ferme, jantele pe 16 inch cu anvelope 215/45 si multe altele, concluzionam  ca emblema FR este totusi justificata. Si, de fapt, chiar si motorul este demn de Formula Racing, pentru ca ofera niste reprize foarte bune. Tot ce ii lipseste este sunetul, care din cauza celor trei cilindri nu prea te da pe spate.

IN MEDIUL URBAN: ORASUL DEVINE MAI SPATIOS

noul-seat-ibiza-fr-33Pentru ca daca lasam sportivitatea la o parte, avem totusi de-a face cu o masina din clasa mica, orasul este mediul in care se simte cel mai bine. Locurile de parcare parca sunt mai multe decat de obicei, iar sa te strecori printre masini si pe strazi inghesuite este o joaca. In plus, motorul 1.0 Eco TSI de 110 CP, avand o plaja de cuplu cuprinsa intre 2000 si 3500 rpm, este confortabil de condus in traficul aglomerat. Totusi, aici trebuie sa aveti grija sa fiti tot timpul undeva peste 2000 de rpm, deoarece sub aceasta valoare propulsorul nu este deloc vioi, apasarea accelaratiei fiind aproape fara rezultat. Cutia, cu sase rapoarte, se achita de orice datorie cu brio! Schimbarile de treapta se fac foarte lin, fara ca timoneria sa opuna rezistenta, iar cursa schimbatorului este scurta.

Directia, de asemenea, este foarte potrivita pentru orasele noastre inghesuite. Desi in modul „Confort” este foarte „moale” si la inceput poate de impresia ca este prea asistata, contactul cu asfaltul nu se pierde niciodata. In plus, in mediul urban este exact ceea ce trebuie pentru a putea face manevre dificile in spatii stramte, intr-un timp cat se poate de scurt. Pentru plimbarile mai in forta, exista modul de conducere „Sport”, care ofera o mai mare fermitate directiei.

Suspensia este mai degraba potrivita pentru drumurile bune din afara localitatilor, pentru ca in oras, unde avem gropi, denivelari si sine de tramvai din plin, nu este tocmai cea mai confortabila suspensie din lume. Desi masina testata nu avea jante exagerat de mari, cel putin in prima faza, duritatea amortizoarelor, chiar in modul „Confort”, mi s-a parut a fi putin exagerata. Totusi, a doua zi, dupa ce aveam deja ceva kilometri facuti, lucrurile au devenit suportabile. In acelasi timp, trebuie sa ne gandim ca este o versiune FR, nu doar un pachet FR Line, deci caracteristicile sportive trebuie sa fie prezente la orice capitol, iar clientul tinta n-ar trebui sa aiba nicio problema cu acest lucru.

In privinta consumului, oficial, producatorul declara 5.2 litri/100km. Personal, am reusit sa obtin un consum de 6.4 litri/100km atunci cand am mers oarecum economic, in timp ce atunci cand am condus foarte sportiv (in limitele pe care le permite un oras aglomerat precum Iasiul) am ajuns la 8.6 litri/100km. In ambele cazuri sistemul de climatizare a fost pornit.

IN MEDIUL EXTRAURBAN: LUPUL IN HAINA DE OAIE noul-seat-ibiza-fr-48

De ce lupul in haina de oaie? Pentru ca ceilalti participanti la trafic vor crede ca au langa ei doar o alta masina de oras si pentru ca un motor de numai 1.0 litri, fie el si supraalimentat, nu prea iti creeaza asteptari. Dar, cu toate acestea, micul propulsor face fata mai mult decat decent chiar si atunci cand iti doresti reprize mai sportive. Cu un timp de 9.2 secunde pentru 0-100 de km/h si un cuplu de 200 Nm, poti beneficia si de ceva senzatii, in timp ce depasirile pot fi efectuate cu usurinta, iar cand turatia se indreapta spre zona rosie, si sunetul devine placut. Dar intr-un mod special, pentru ca desi este un sunet sportiv, nu este sportiv in sensul clasic pe care l-ai cunoscut pana acum. Este altfel, iar acesta poate fi un lucru bun, depinde doar de gusturile fiecaruia.

In ceea ce priveste comportamentul rutier, acesta este excelent, asa cum ne-a obisnuit SEAT de-a lungul anilor. Suspensia ferma, alaturi de directia precisa, ajuta foarte mult soferul la viteze crescute. Desi, fie vorba intre noi, directia ar fi putut sa fie o idee mai ferma pentru un control mai bun. In viraje, masina afiseaza un caracter neutru, cu o aproape insesizabila subvirare atunci cand se exagereaza putin. Dar, in rest, lucrurile sunt cat se poate de bune la acest capitol! Pentru cine isi doreste o masina mica si sportiva, Ibiza FR este cu adevarat o alegere potrivita.

Consumul! Cum e consumul? Oficial, ar trebui sa fie 3.8 litri/100km, dar eu nu am reusit o asemenea performanta. E adevarat, nici nu am efectuat o deplasare extrem de lunga in afara orasului, dar dupa kilometrii parcursi am reusit sa obtin, cand am condus normal, un consum de 5.7 litri/100km, in timp ce atunci cand am condus foarte sportiv am ajuns la un consum de 7.6 litri/100km. Poate ai zice ca diferentele fata de consumul oficial sunt cam mari si da, asa este, ai dreptate. Totusi, in acelasi timp, consumul real este aproape la fel ca al unui motor diesel de o putere comparabila. Diferenta este mica, in timp ce ai parte de silentiozitatea oferita de un motor pe benzina, de un litraj mic si, deci, automat si de taxe si impozite mai mici.

DESIGN: FURA TOATE PRIVIRILE

noul-seat-ibiza-fr-52Tinand cont de faptul ca masinile de oras nu se pot lauda cu un design foarte agresiv, Ibiza putem spune ca se remarca la acest capitol. Unghiurile ascutite predomina la exterior, in timp ce la interior, e adevarat, lucrurile sunt putin mai calme. Aici trebuie mentionat si kit-ul exterior FR, care desi este foarte subtil, schimba masina foarte mult in bine, mai ales in partea din spate, care arata excelent in aceasta varianta. O noutate adusa de acest al doilea facelift sunt luminile de zi si stopurile cu LED, care dau un aer actual masinii. In rest, schimbarile operate la exterior nu sunt foarte vizibile in comparatie cu versiunea facelift lansata in 2012.

In schimb, la interior am gasit destul de multe imbunatatiri fara de care Ibiza nu avea cum sa mai faca fata concurentei. In primul rand, am remarcat o schimbare in privinta materialelor si a finisajelor. Calitatea este vizibil imbunatatita, chiar daca plasticul placut la atingere se regaseste in continuare mai degraba in partea superioara a bordului, in timp ce in partea inferioara avem un plastic mai tare. Totusi, asamblarea per total imi pare facuta mai atent decat in trecut, iar acesta este cu siguranta un mare plus.

Daca ne referim la aspectul interiorului, in varianta pe care am testat-o arata bine si este ergonomic, dar putin prea cuminte pentru o versiune FR. Pentru cine isi doreste mai multa culoare, exista un pachet care aduce o „doza” de rosu la bord (centurile, ornamentele gurilor de ventilatie si de pe volan), dar si la exterior (jantele, carcasele oglinzilor si conturul grilei radiatorului).

DOTARI: TOT CE AI NEVOIE SI CEVA IN PLUSnoul-seat-ibiza-fr-82

Cele mai multe schimbari aduse de acest ultim facelift sunt in privinta dotarilor. Si e corect sa fie asa, pentru ca Ibiza suferea in primul rand la capitolul tehnologie. De acum, poti avea tot ce ai nevoie – de la o unitate media cu display de 6.5 inchi, care iti ofera posibilitatea de a asculta muzica de pe un stick USB, un card SD, cu ajutorul unui cablu AUX sau, de ce nu, conectandu-ti telefonul prin Bluetooth, pana la volanul multifunctional, climatizarea automata, luminile de zi cu LED, sistemul de franare automata „Post Collision Brake”, suspensia cu reglare adaptiva si posibilitatea de a selecta modul de conducere (Confort sau Sport) sau chiar sistemul Mirror Link, cu aplicatii dedicate sistemelor iOS si Android.

Asadar, putem spune ca Ibiza este actualizata acolo unde era esential. Pe langa aceste noutati, versiune FR mai aduce cateva lucruri interesante, precum scaunele sport, care au un suport lateral foarte bun, evacuarea cromata dubla, jantele „Stratos” pe 16 inchi echipate cu anvelope 215/45, logo-ul FR aplicat pe volan si pe schimbatorul de viteze si, nu in ultimul rand, trenul de rulare specific FR.

PRET: POATE FI SI MIC

Acum, dupa ce v-am prezentat destul de detaliat cum e noul SEAT Ibiza FR si v-am facut sa va doriti o asemenea masina, trebuie sa va spun si cat costa, nu-i asa? Versiunea testata de mine, are un pret de lista de 16.382 € cu TVA inclus, pret care cuprinde si dotari optionale in valoare de 1.600 de € cu TVA inclus. Totusi, daca esti dispus sa achizitionezi chiar masina de drive test, care are doar 250 de km (mare parte facuti de mine in timpul testului), beneficiezi de un discount imens, in valoare de 3.000 de €. Daca mai adaugi si un voucher Rabla 2015, pretul final al masinii pe care o poti vedea in fotografii ajunge la doar  11.932 € cu TVA inclus. Ai alta varianta mai buna la banii astia? Eu iti garantez ca nu!

In schimb, daca tii neaparat ca masina sa aiba zero kilometri, poti beneficia de asemenea de discount-uri simtitoare, care impreuna cu un tichet Rabla te ajuta sa ajungi la un pret final cu adevarat tentant. Altfel, daca versiunea FR este prea sportiva pentru tine, ai oricand posibilitatea sa alegi varianta Style, care este axata mai mult pe confort, sau chiar Reference, daca nu ai nevoie de asa de multa tehnologie la bord.

IN CONCLUZIE…

…daca iti doresti o masina din clasa mica, cu veleitati sportive si echipata cu toata tehnologia moderna de care ai nevoie, noul SEAT Ibiza FR este o alegere foarte inspirata, mai ales ca ai posbilitatea de a obtine un pret foarte bun. Arata bine, te scoate in evidenta, in oras este o placere sa-l conduci, in afara orasului face fata fara nici cea mai mica problema, chiar si atunci cand ai un stil de condus putin mai agresiv, si iti ofera si siguranta din plin, fiind cotat de EuroNCAP cu cinci stele. Consumul este mic, daca tinem cont de reprizele pe care este capabil motorul sa le ofere, taxele, impozitele si asigurarile sunt si ele cat se poate de scazute, in timp ce devalorizarea in timp nu este atat de mare ca la alte marci concurente. In plus, fiind la al doilea facelift, cu siguranta nu mai are nicio „boala a copilariei”. Asadar, riscuri foarte mici, cu satisfactii suficient de mari, la un pret mai mult decat corect!

2 Comentarii

  1. Orice problema legata de masina o rezolvam noi.M*******u stie tot despre autoturisme si soferi.Oferim consultanta in caz de accident,dar si pentru asigurarea rca,casco,itp sau revizie.Va asteptam pe www.********.com.
    ——
    Admin edit: daca doriti o oferta de publicitate, va rog sa ma contactati prin email. 🙂

  2. Masini extraordinar de reusite, din punctul meu de vedere sunt cu mult peste Ww Golf, atat estetic cat si calitativ, diferenta este facuta de pretul mai mic de achizitie al acestui model fata de Ww.
    —–
    Admin edit: Cand vei avea nume real, vei avea si link. 🙂

Comenteaza :)

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *