Ai rulat cu all-season toată vara? Iată ce trebuie să faci!

cover

Utilizarea anvelopelor all-season este din ce în ce mai des întâlnită având în vedere că nu mai avem parte de ierni în care zăpezile să acopere șoselele cu săptămânile. Există deja multe zone în țară unde șoselele nu sunt acoperite cu zăpadă decât câteva zile pe an. Mai mult, rareori mai avem parte de temperaturi mai scăzute de -7 grade Celsius. Prin urmare, multe persoane aleg să utilizeze anvelope all-season. Dar, chiar și așa, tot este de preferat să se facă anumite operațiuni odată cu schimbarea anotimpului.

Anvelopele sunt cele mai utilizate componente ale unei mașini și, din acest motiv, nu trebuie omise de la întreținere. Așa cum schimbați uleiul și alte consumabile ale vehiculului, tot așa trebuie să luați în considerare și anumite operațiuni periodice care vor mări considerabil durata de viață a anvelopelor. Totodată, atâta timp cât veți efectua aceste ajustări tehnice, veți crește siguranța rutieră și micșora costurile de exploatare ale vehiculului.

Presiunea în anvelope este una dintre operațiunile pe care trebuie să le efectuați cel mai des. În cazul în care mașina dumneavoastră nu este dotată cu un sistem de măsurare automată a presiunii, ar fi de preferat ca cel puțin o dată pe lună, dar de preferat săptămânal, să verificați presiunea în toate roțile, inclusiv în cea de rezervă. Ideal ar fi să verificați presiunea la rece, înainte de plecarea de acasă. Odată ce veți începe să rulați, temperatura aerului din pneuri crește și, prin urmare, crește și presiunea. Indicațiile referitoare la valorile optime sunt de regulă afișate pe o etichetă lipită pe stâlpul central al mașinii, lângă șofer.

Vezi si:  Masina ta vrea sa afli de MHL-SHOP

poza-text-1

Echilibrarea roților este o altă operațiune necesară. În timp, ca urmare a uzurii neuniforme sau a unor eventuale deformări, vor apărea dereglări ale echilibrului roților. Efectul acestui neajuns este deseori amortizat de coloana de direcție sau de suspensiile mașinii și de cele mai multe ori nu este sesizabil decât la viteze de peste 80 km/h. Cu toate acestea, dezechilibrul roților amplifică uzura elementelor de suspensii sau articulațiile mașinilor.

Permutarea roților este iarăși o operațiune relativ simplă, pe care o puteți face și acasă în garaj. Dar dacă tot mergeți la o vulcanizare să echilibrați roțile, cel mai bine este să permutați roțile acolo. Există câteva sisteme de permutare. Indiferent de ce variantă alegeți, fiecare roată trebuie să ajungă în fiecare colț al vehiculului și, implicit, pe rezervă în cazul în care dispuneți de așa ceva.

Verificarea cauciucurilor de defecțiuni și obiecte străine. Există numeroase cazuri în care roata a colectat de pe șosea un obiect ascuțit care nu a fost suficient de lung încât să străpungă toată calea de rulare. Atunci când verificați anvelopele uitați-vă să nu aveți parte de asemenea obiect. Totodată, verificați uzura profilului. În cazul în care acesta are mai puțin de 3 milimetri în profunzime, acele anvelope nu mai pot asigura o aderență suficientă și trebuie schimbate. În cazul în care are 5 milimetri, deja trebuie să luați în considerare achiziționarea altui set peste șase luni, în funcție de stilul de conducere și gradul de utilizare al mașinii.

Vezi si:  Verficare gratuita de la Midocar

poza-text-2

Verificarea unghiurilor direcției și suspensiei. Anvelopele au cel mai bun efect atunci când calcă perpendicular pe suprafața de rulare. Atunci pata de contact este maximă iar profilul este cel mai eficient. Odată ce începeți să rulați cu un vehicul, din cauza denivelărilor, virajelor, frânărilor sau altor factori externi pot apărea dereglări ale unghiurilor direcției. Acestea se pot regla într-o stație service echipată cu aparatura necesară ajustării lor. La multe mașini moderne se reglează și unghiurile punții spate. Din acest motiv, solicitați ca odată ce reglează puntea față să fie făcută și o verificare pentru cealaltă. De cele mai multe ori sunt necesare corecții și acolo. Deoarece modificările unghiurilor se produc lent și în timp, deseori nu sesizăm nicio diferență. Efectul dereglării acestora se constată în uzuri neuniforme pe calea de rulare, creșterea consumului sau instabilitate rutieră. Oricare dintre aceste efecte au urmări asupra bugetului.

Prin urmare, chiar dacă utilizați anvelope all-season, nu înseamnă că le veți lăsa acolo până când veți cumpăra un alt set. Urmările, în cel mai bun caz, vor fi mai costisitoare decât dacă faceți aceste operațiuni de două ori pe an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.