Anvelopele de sezon – merita cheltuiala?

Dilema pe care voi incerca sa o rezolv in acest articol este urmatoarea: merita sa dati banii pe anvelope dedicate fiecarui sezon? Este o intrebare pe care sunt sigur ca multi dintre voi v-ati pus-o, dar nu stiu cati ati gasit si raspunsul.

Cel mai scurt raspuns pe care il pot oferi este da, merita. Dar nu e suficient pentru a va convinge ca e mai bine sa ai doua seturi de anvelope – de iarna, respectiv vara.

O sa incep cu situatia mai grava si mai intalnita: anvelope vara in timpul iernii. Si ceea ce trebuie sa stiti este ca oricat de buni soferi va considerati, in momentul in care veti circula iarna sau cand temperatura coboara sub +7 grade cu anvelope de vara, va puneti in pericol nu numai pe voi ci si pe ceilalti participanti la trafic. Odata ce temperatura scade sub 7 grade celsius, anvelopele de vara se intaresc, deoarece materialul din care sunt facute isi pierde proprietatile. Cauciucul folosit la fabricarea anvelopelor de vara este facut in asa fel incat sa reziste bine la temperaturile crescute din timpul verii si sa ofere aderenta optima pe drum uscat sau ud. In momentul in care asfaltul este inghetat sau acoperit cu zapada, nu veti mai avea parte de manevrabilitate buna iar capacitatea de tractiune va scadea. Plus cel mai important lucru – distanta de franare va fi mult mai mare, acest lucru avand de obicei ca rezultat un accident. Niste cifre preluate de la producatorul de anvelope Continental arata in felul urmator: anvelope de vara in timpul iernii – franare de la 50 de km/h – 43m, anvelope de iarna in timpul iernii – franare de la 50 de km/h – 35m. Diferenta de 8 metri e mai importanta decat pare. Cei 8 metri va pot scapa de un accident.

Vezi si:  Cum se stabilesc preţurile unei asigurări RCA?

Cel de-al doilea caz este acela in care sunt folosite anvelope iarna in timpul celorlalte anotimpuri, sau mai exact fie spus, atunci cand temperatura este mai mare de +7 grade celsius. Anvelopele de iarna, mai ales cand temperaturile sunt foarte ridicate, deci si asfaltul incins, devin foarte moi, acest lucru ducand la uzura pronuntata intr-un timp scurt. Pe langa faptul ca va veti uza anvelopele de iarna si nu va vor mai oferi performante cand vine zapada, distanta de franare va creste, iar in momentul in care veti merge cu viteza pe un drum acoperit de apa, aderenta va fi scazuta, deoarece modelul dedicat zapezii nu evacueaza la fel de bine apa ca cel de vara. Totusi, acest al doilea caz este rar intalnit, dar asta nu inseamna ca nu este bine sa fiti constienti de pericolele la care va expuneti daca va bate gandul vreo data sa circulati asa.

Intr-adevar, sunt niste costuri destul de ridicate, dar aceste costuri sunt pe termen lung – 3-5 ani, si mai important decat atat, sunt niste costuri care va pot salva viata. Ganditi-va la cauciucurile dedicate ca la ABS, ESP, airbag-uri sau alt sistem de siguranta. Cand va luati o masina doriti sa le aiba si platiti bani grei pentru acestea, dar pe anvelope nu. Si culmea e ca s-ar putea sa aveti tot ce va trebuie in materie de tehnologie si priceperea necesara pentru a evita un accident, dar sa nu reusiti pentru ca nu aveti anvelopele potrivite. Mai par atat de mari acele costuri acum?

Vezi si:  Totul despre climatizarea auto

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.