Mi-a fost greu, foarte greu sa aleg, mai ales cand a fost vorba de masinile accesibile. Mi-ar fi fost mult mai usor daca as fi testat pana acum toate masinile care au intrat in competitie, dar cum pana sa le testez pe toate trebuie sa mai duc multa munca de convingere cu dealerii, a trebuit sa ma bazez pe informatiile oficiale despre acele masini si pe reactiile din presa si blogosfera referitoare la modelele respective. Asadar, sa incepem, in ordinea inversa de pe „tricou”, argumentarea.
Masini ACCESIBILE
Locul III – Hyundai i40
Masina am vazut-o si simtit-o in urma cu o luna in showroom-ul Hyundai din Iasi. Spre rusinea mea, habar nu aveam de existenta ei pana in acel moment. Probabil nu mi-a sarit in ochi deoarece seamana destul de bine cu Elantra, model mult mai promovat decat i40. Masina, pe langa ca are un design modern, fresh – numit de producator „fluidic design” – ofera si un interior de calitate, plus un spatiu interior foarte mare. Din profil, varianta Wagon mi se pare ca seamana putin cu R-Klasse. Singurul dezavantaj al acestui model este gama de motoare nediversificata. In Romania este disponibil doar propulsorul 1.7 CRDI cu 136 de cai putere, in timp ce pe piata germana sunt disponibile si unitatile de 1.6, respectiv 2.0 litri pe benzina. In sfarsit, i40 este o masina aratoasa, spatioasa si cu un pret decent, iar daca iau in calcul si garantia de 6 ani, pot spune hotarat ca merita un loc trei in clasamentul meu.
Locul II – Citroen C4/DS4
Intamplarea face ca am si testat acest model, fiind chiar masina cu care am inaugurat categoria „Drive Test” de pe site. Va spun sincer ca daca nu as fi cunoscut masina nu as fi votat-o, pentru ca mai mult ca sigur as fi fost sceptic. E un Citroen, deci tendinta e de subestimare. Dar noul C4 nu trebuie judecat astfel. Francezii au abordat un design mai putin indraznet, mai usor de inghitit si, cel mai important lucru – au folosit materiale de calitate la interior si au avansat mult la capitolul ergonomie. Gama de motorizari este diversificata, ba chiar foarte diversificata daca luam in calcul atat C4 cat si DS4. DS-ul se adreseaza acelora care isi doresc o varianta mai sportiva si cu accente premium, acesta avand bineinteles si un pret de pornire mai mare.
Locul I – Ford Focus
Noul Focus este compacta care a facut senzatie in 2011. Masina ofera atat de multa tehnologie incat ai impresia ca e dintr-o clasa superioara. Cele mai interesante mi se par urmatoarele: inchiderea automata a grilei radiatorului (viteza>se inchide>masina e mai aerodinamica>scade consumul), asistenta la pastrarea benzii, tempomat cu averizare frontala, sistem de avertizare pentru unghiul mort, asistenta activa la parcare, sistem de recunoastere a semnelor de circulatie, faza lunga automata, sistem active city stop. Acestor dotari li se adauga manevrabilitatea si tinuta de drum impecabile, specifice modelului Focus chiar de la prima generatie. Gama de motorizari este completa, adica ofera motoare pe benzina aspirate/turbo si motoare diesel. De curand a fost anuntat si un nou motor foarte interesant – 1.0 EcoBoost. E castigator din punctul meu de vedere pentru ca ofera cele mai multe avantaje in clasa sa. Este peste concurenta din multe puncte de vedere.
MASINI PREMIUM
Locul III – BMW Seria 6
O masina pe care desi nu am testat-o, am avut ocazia sa o analizez destul de indeaproape in primavara anului trecut, la expozitia organizata de dealerul local. Si imi place de mor! Are un design sportiv, impunator dar si foarte elegant. Un interior ireprosabil, o pozitie la volan extraordinara si niste motoare despre care nu ai ce comenta. E o masina care ofera tot ce isi doreste soferul din tine! Si cam atat. Alte cuvinte ar fi de prisos.
Locul II – Porsche 911
911 e pe lista mea de lucruri pe care trebuie sa le fac conduc in viata! E o masina care inspira sportivitate si exactitate germana. E un pur-sange. Inspira masculinitate. Sper sa nu exagerez, dar e Mustang-ul Europei! Nu o sa insir date tehnice, nu o sa va spun istoria de 47 de ani a modelului. Masina asta e mai mult de atat. Masina asta, pe langa tehnica, e SUFLET si PASIUNE. Punct.
Locul I – Range Rover Evoque
I-am oferit locul I celui mai nou Range Rover deoarece, ca si noul Focus, a facut si face senzatie in clasa SUV-urilor premium. Are un design indraznet si elegant. E o masina fashion, care ofera in acelasi timp si performantele off-road specifice unui Range Rover. O prezenta care atrage priviri in trafic si care va atrage priviri multi ani de acum incolo. Din punctul meu de vedere e peste concurentii sai cam din toate punctele de vedere. O masina frumoasa, performanta, tehnologizata si bine inchegata. Merita locul I.
One thought on “AUTOVOT 2012: Care sunt alegerile mele?”