Dacia prezinta cea de-a treia generatie a SUV-ului sau. Imbunatatit din toate punctele de vedere, electrificat si, mai ales, foarte reusit din punct de vedere estetic, noul Duster isi propune sa demonstreze o data pentru totdeauna ca un model „made in Romania” este capabil sa fie foarte atragator.
Zilele primelor Logan si Sandero au apus de mult! Privind cel de-al treilea Duster, este clar ca marca romaneasca nu mai cauta sa multumeasca doar cu preturile sale imbatabile, ci si prin atractivitate.
Este un demers care s-a conturat de-a lungul anilor, cu facelifturi facute primului Duster, lansat in 2010. 13 ani mai tarziu, SUV-ul romanesc se bucura de o popularitate globala, cu peste 2,2 milioane de unitati vandute in intreaga lume. Initial, acest succes a fost determinat de un raport excelent pret-performanta, iar de atunci a fost incurajat de o evolutie stilistica semnificativa.
Aceasta abordare a fost dusa la extrem cu aceasta noua versiune a lui Duster, care isi propune sa atraga imediat prin designul sau. Fara a-si mari dimensiunile exterioare, noul Duster pare mai mare si mai impunator. Cu capota dreapta si adanca, curba pronuntat al aripilor spate si semnatura luminoasa in forma de „Y” in fata si in spate, aceasta masina este o aparitie. Saltul stilistic este de asa natura incat reprezinta o ruptura clara de modelul initial.
Era digitala si hibrida
Acelasi lucru se poate spune si despre interior, care a fost conceput in concordanta cu exteriorul. Tema „Y” se reflecta in designul gurilor de aerisire si al panourilor de usa. Mobilierul prezinta materiale sustenabile, dar si tehnologie digitala, cu un panou digital. In aceeasi ordine de idei, ecranul multimedia central ofera legatura wireless cu smartphone-ului (Android Auto/Apple CarPlay), iar maneta de viteze a fost inlocuita cu o mica maneta electrica, dar numai la versiunea hibrida.
Versiunea hibrida, propulsata de un motor pe benzina de 1,6 litri de 94 CP, combinat cu un motor electric de 49 CP, este una dintre marile noutati ale lui Duster. Pasionatii de motoare diesel pot sta linistiti, caci pe versiunile importate va fi montat un motor diesel, dar acesta va fi destinat doar anumitor piete non-europene.
Asa se explica de ce va dura atat de mult sa ajunga in Europa – pana in 2025. De fapt, acest viitor Duster se va baza in principal pe benzina electrificata, in catalog fiind inclus si un motor turbo pe benzina cu 3 cilindri (1.2 TCe) de 130 CP, cu o hibridizare usoara (48V) si franare regenerativa pentru a tine sub control consumul de carburant.
Nu in ultimul rand, si ca o dovada a pragmatismului Dacia de a se concentra pe „esential” – vizand in acelasi timp sa fie „mai cool” – acest nou model este dotat cu ceea ce, cu doar cativa ani in urma, ar fi putut fi considerate „delicatese high-tech”, cum ar fi oglinzile rabatabile electric, un incarcator cu inductie, un volan incalzit si chiar franarea automata de urgenta!
Un teren nou
O bara de protectie proeminenta, o capota foarte articulata si faruri LED in forma de Y, legate vizual de o banda neagra larga flancata de logo-ul Dacia… Noua fata a lui Duster este o schimbare radicala fata de modelul precedent si este conceputa pentru a lasa o impresie durabila, daca nu pentru a multumi pe toata lumea.
MM