Dacia sarbatoreste 8 milioane de clienti, retrospectiva unei povesti de succes

Cand Renault a cumparat Dacia in 1999, nimeni nu si-a imaginat succesul care avea sa urmeze. Astazi, Dacia sarbatoreste al optulea milion de vehicule vandute din 2004, cand a fost lansat modelul Logan. Care sunt punctele forte si trasaturile distinctive ale Dacia?

Dacia a fost fondata in 1968, adica atunci cand s-au pus  bazele UAP, „Uzina de Autoturisme Pitesti” sau Fabrica de Automobile Pitesti. Sediul central se afla inca la Pitesti. Numele actual al Dacia a aparut in 1980 pe un logo alb-negru. Acesta a fost inspirat direct de „Dacia”, numele roman antic al Romaniei. Timp de cateva decenii, compania a asamblat derivate ale Renault 12, in principal pentru piata interna din Romania.

Renault isi dorea propria marca low-cost

Ideea de a cumpara o marca din Europa de Est a aparut in 1997. Insotindu-i pe Jacques Chirac si Lionel Jospin intr-o calatorie oficiala la Moscova, presedintele Renault, Louis Schweitzer, a fost invitat sa viziteze o reprezentanta Lada. La acea vreme, producatorul rus comercializa vehicule depasite din punct de vedere tehnic, dar simple si usor de intretinut. Dar ceea ce i-a atras atentia directorului general al Renault a fost pretul acestora. Vandute cu aproximativ 5.000 de dolari in Rusia, masinile Lada sunt peste tot. Cum putem produce la acest pret? Renault lanseaza un studiu pe aceasta tema. Putem proiecta o masina simpla, dar va trebui sa fie produsa intr-o tara in care costurile fortei de munca sunt mai mici decat in Europa. Dacia este de vanzare, iar Renault o va cumpara. Grupul Renault a cumparat producatorul roman in 1999. In 2003, sigla a fost redesenata in albastru si a pastrat forma stemei.

Vezi si:  In 2013, productia auto din China va fi mai mare decat in Europa

Comercializat in 44 de tari

Initial, prima Dacia Logan comercializata in 2004 urma sa fie rezervata pietei romanesti si apoi tarilor din Europa de Est. Dar in Europa, erau tot mai multi cumparatori pentru acest tip de masina. Renault isi schimba strategia. Dacia urma sa fie importata in Europa ca model de intrare in gama al grupului. Succesul sau a depasit toate asteptarile. De atunci, modelele Dacia au fost vandute in 44 de tari, in principal in zona Mediteranei.

MM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.