Piata de masini electrice, la nivel mondial, e in crestere, insa nu e o crestere suficient de mare; astfel, dealerii auto raman cu destul de multe masini electrice nevandute.
In Statele Unite ale Americii piata vehiculelor electrice e in crestere, insa cresterea nu e suficient de mare, in ultimele trei luni, pentru a evita supra aglomerarea depozitelor dealerilor auto cu masini electrice. Se pare ca Tesla va recurge la noi reduceri de preturi. Analistii spun insa reducerile sunt doar o solutie pe termen scurt. Intr-adevar, discounturile destul de mari oferite de Tesla au dus la o crestere a vanazarilor cu 7 la suta. Dar, potrivit estimarilor, si daca se fac noi taieri de pret si chiar daca statul acorda subventii pentru autoturisme electrice, vanzarile nu vor creste mai mult de atat. Constructorii auto au investit miliarde si miliarde de dolari pentru electrificare, iar veniturile care se intorc nu sunt pe masura. Asadar, vor avea de ales fie intre reducerea dramatica a preturilor si profiturilor, fie la incetinerea productiei. In acest moment, productia e mai mare decat cererea.
Peste 90 de modele noi de masini electrice.
Pana in 2026, cel putin 90 de noi modele de autoturisme electrice vor ajunge pe piata. Specialistii din industria auto sunt de parerea ca multe dintre acestea vor avea mari probleme sa ajuna sa se vanda in numar suficient de mare incat sa fie profitabile.
Dealerii unor firme de calibru greu – de exemplu, General Motors , Ford, Hyundai si Toyota au depozitele pline de masini nevandute.
O piata tanara
Analistii din sectorul auto, precum si reprezentantii industriei afirma ca piata de autovehicule electrice e inca in faza de formare. Multi clienti inca se gandesc daca sa-si ia sau nu o masina electrica, asta in timp ce constructorii auto isi maresc productia.
MM