Se pare ca OrasulAUTO incepe anul in forta, cu un drive test. Multumita celor de la Automitric Suceava am avut ocazia sa testez o masina interesanta – Audi A1 1.2 TFSI. Este o masina diferita de ce am mai testat pana acum, mai ales pentru ca este premium, si chiar daca vorbim de mezinul gamei producatorului german, are toate calitatile pentru a purta toate cele patru cercuri.
Masina pe care am avut-o la test, a fost echipata cu unitatea turbo de 1.2 litri care dezvolta 86 de cai putere la 4.800 rpm si 160 Nm disponibili intre 1.500 si 3.500 rpm. Timpul necesar pentru a ajunge de la 0 la 100 de km/h este de 11.7 secunde, iar viteza maxima de 180 km/h. Deloc impresionante aceste cifre, dar motorul se simte surprinzator de bine pe masina. In niciun caz nu poti sa ii ceri prea multe, dar cand am aflat inainte sa urc la volan ca are doar 86 de cai putere eram oarecum dezamagit. Totusi, turbocompresorul si-a facut simtita prezenta si m-a facut sa imi schimb foarte repede parerea. Cu toate ca eu consider unitatea 1.2 TFSI decenta pentru masina asta, va recomand cu toata caldura 1.4 TFSI. Am avut acest motor pe Leon-ul testat cu ceva timp in urma, si va spun sincer ca e cu totul altceva. Problema cea mai mare a motorului 1.2 TFSI este, din punctul meu de vedere, faptul ca la 3.500 de rpm moare. Nu mai ai cuplu, nu mai simti ca trage. Sincer a fost ciudata senzatia sa stiu ca am un propulsor turbo pe benzina si sa-l vad cum cedeaza cand inca ar trebui sa fie distractiv. Daca veti lua unitatea 1.4 TFSI veti avea la dispozitie 122 CP si 200 Nm pana la 4000 rpm. Cutia de viteze disponibila pentru motorizarea 1.2 TFSI este una manuala cu 5 trepte, care chiar daca unii ar considera-o deja invechita, isi face treaba foarte bine. Din tot ce am testat pana acum, cutia de pe acest A1 mi s-a parut ca schimba cel mai lin.
Consumul oficial este foarte mic – 6.2 (urban), 4.4 (extraurban), 5.1 (mixt) – dar dupa cum stiti, in realitate este putin diferit. Dar nu cu mult! Eu am reusit sa scot 7.4 l/100km in oras, fara sistemul start-stop activat, si 7.1 l/100km dupa ce l-am activat. In exterior am avut un consum de 5.8 l/100km, deci mixtul ar fi in jur de 6.5 l/100km. Destul de bine as zice, mai ales ca nu am respectat deloc indicatiile computerului de bord in ceea ce priveste schimbarea treptelor. Acest lucru s-a datorat si faptului ca aveam o masina care arata intr-un fel care iti spunea ca nu trebuie sa o conduci batraneste. Si eu chiar m-am conformat.
Comportamentul rutier al masinii este foarte bun daca tinem cont de faptul ca vorbim de un model de clasa mini. Suspensiile sunt foarte tari, dar masina se adreseaza publicului tanar deci nu pot considera acest lucru un minus. Mai ales ca datorita lor masina este foarte stabila. Directia raspunde extraordinar de bine si chiar te face sa simti asfaltul, spre deosebire de alte modele care iti dau impresia ca volanul nu este legat la roti.
De acum am cam terminat cu partea ce tine de tehnica si e timpul sa vorbim putin despre design si calitatea materialelor. La exterior gasim linii destul de agresive pentru clasa mini, linii care integreaza masina perfect in gama Audi. Practic avem tot ce trebuie pentru ca masina aceasta sa fie un Audi – grila imensa, blocuri optice cu lumini de zi tip LED si designul specific al stopurilor. Masina pe care am avut-o la test a fost echipata si cu un pachet sport format din prelungire pentru spoilerul din fata, eleron pe hayon, praguri laterale si jante din aliaj, plus cateva stickere care te duc cu gandul la masinile de competitie. Acest pachet face masina putin mai atragatoare in comparatie cu varianta standard, care este destul de cuminte ca design. In interior, chiar daca vorbim de cel mai mic model din gama Audi, gasim materiale de calitate buna si finisaje premium. Bordul ofera o ergonomie tipic nemteasca, dar ca si aspect este plictisitor. Scaunele sunt confortabile si ofera un suport lateral foarte bun. Confortul la interior mai este ajutat si de antifonarea tipica Audi. Un lucru care mi-a placut in mod special a fost calitatea sistemului de sunet, care la volum maxim inca oferea o calitate buna. Adunand toate aceste caracteristici ar trebui sa ne fie clar ca avem de-a face cu o masina premium.
Versiunea echipata cu motorul 1.2 TFSI porneste de la 17.211 euro cu TVA in echiparea Attraction. Cei care isi doresc o masina mai dotata si vor lua pachetul Ambition, vor plati 18.879 euro cu TVA. Acestea sunt preturi fara a lua in calcul optionale. Spre exemplu, pachetul sport de pe masina pe care am avut-o la test costa aproximativ 4000 de euro cu TVA.
Fanii diesel nu au fost uitati. Acestia au la dispozitie unitatea 1.6 TDI in doua variante de putere – 90 respectiv 105 cai. Versiunea Attraction de 90 CP are un pret de 19.280 euro cu TVA, in timp ce cea mai scumpa varianta este cea cu 105 CP, cutie automata S-Tronic si pachetul Ambition, care are un pret de 22.820 euro cu TVA.
Concluzia e ca avem o masina scumpa, dar care face parte dintr-o clasa in care asemenea preturi sunt ceva obisnuit. Nici Alfa Romeo MiTo, nici Citroen DS3 si nici Mini nu se pot lauda cu preturi mici. Totusi, acest pret mare vine cu niste avantaje. Materiale premium, sunet de calitate foarte buna, stabilitate si sportivitate, aspect interesant, confort, tehnologie, posibilitatea de personalizare si multe alte lucruri pe care nu le gasesti la alte masini din clasa mini. Daca merita banii? Da, ii merita atunci cand ai un venit destul de consistent si vrei o masina chic.
frumoasa masina, dar mai frumos mi se pare combinatia de culori. ii ofera o tenta de sportivitate „matura”
Intr-adevar, arata bine pachetul sport, dar sa stii ca nu e ieftin deloc. 🙂