Prima data am intrat in contact cu acest model in data de 5 februarie 2011, la doua zile de la lansarea oficiala in Romania, cand in showroomul dealerului din Suceava a avut loc evenimentul „Porti Deschise”. Din pacate, in acel moment inca nu exista o masina pentru drive test, din acest motiv m-am intors doar cu cateva pareri despre designul exterior si interior, plus o galerie foto destul de completa.
Chiar daca au trecut 5 luni de la lansarea noului Citroen C4 in Romania, nu am zis nu unui drive test, mai ales ca a fost prima oportunitate de acest fel, cu toate ca am mai incercat in repetate randuri sa port discutii in acest sens, cu dealerii locali din Iasi sau din Suceava. Din acest motiv tin sa le multumesc si celor de la Fetcom, pentru ca sunt printre putinii dealeri auto dispusi sa dialogheze pe astfel de teme, ba chiar sa faca si ceva concret. De fapt, din cate am observat eu de-a lungul timpului, si la nivel de importator, Citroen, alaturi de BMW, sunt marcile cele mai deschise catre online. Bravo lor!
Acum, sa vorbim si despre masina. Noul Citroen C4 mi se pare ca este mai „nemtesc” decat vechiul model, pornind de la exterior si terminand cu interiorul. Designul exterior, chiar daca este posibil sa nemultumeasca anumiti fani ai marcii, obisnuiti pana nu de mult cu linii mai agresive si mai avangardiste, sunt sigur ca va fi apreciat de clientul de rand, care pur si simplu doreste sa isi cumpere o compacta pentru a se deplasa de la punctul A la B. Este un design modern cu linii destul de cuminti, care din punctul meu de vedere poate concura oricand cu un Opel Astra, VW Golf sau Ford Focus. In ceea ce priveste interiorul, am remarcat imediat o crestere semnificativa a calitatii materialelor si o asezare a comenzilor mult mai simpla si eficienta. In comparatie cu vechiul model care avea un interior mai futurist, cu instrumentele de bord asezate pe mijloc si volan cu butuc fix, noul model reuseste sa pastreze oarecum identitatea celor de la Citroen, beneficiind de tehnologie, doar ca de data aceasta este incorporata intr-un desen mult mai clasic. Aaaa, am uitat cumva sa va zic despre materialele de calitate pe care Citroen le foloseste incepand cu noua generatie a modelului C5?
Despre confortul de care ai parte ca sofer nu o sa va spun foarte multe lucruri, acesta fiind la un nivel conform cu standardele clasei din care face parte modelul. Scaunele nu sunt nici atat de moi incat sa te afunzi in ele, dar nici atat de tari incat sa ai impresia ca stai pe scaunul unei masini de raliu, iar sustinerea laterala este multumitoare. Pozitia la volan este foarte buna, oferindu-ti vizibilitate mare indiferent de ce manevra ai avea de facut. Suspensia va dati seama ca nu are setari sport, dar isi face treaba bine – nu iti da emotii in curbe si se comporta bine cand are parte de drumuri specifice tarii noastre, adica nu tocmai bune.
Este timpul sa trecem si la ultima parte: motorul si transmisia. Varianta testata de mine a fost echipata cu unitatea de 1.6 litri Hdi, unitate care dezvolta 110 cai putere la 3600 de rotatii pe minut si un cuplu de 270 Nm disponibil intre 1.750 si 2.000 de rotatii pe minut. Cutia de viteze manuala in 6 trepte se comporta foarte bine, cel putin in combinatie cu acest motor. Cand am luat masina la test am fost bucuros sa vad ca nu are celebra cutie pilotata, de care cei mai multi jurnalisti auto s-au plans. Totusi, as fi interesat sa testez si un model echipat cu acea cutie, pentru a simti pe propria-mi piele comportamentul neapreciat de presa auto. In sfarsit, motorizarea diesel de 1.6 litri este o alegere foarte buna din punctul meu de vedere, pentru ca ofera suficienta putere alaturi de un consum foarte bun – urban/extraurban/mixt ~ 5.8/3.9/4.6.
Per total, noua compacta a celor de la Citroen mi-a placut din toate punctele de vedere, dupa cum puteti observa nu am semnalat niciun minus. Daca as fi in situatia de a cumpara o masina noua din clasa compactelor, noul C4 ar fi mai mult ca sigur printre modele pe care le-as lua in considerare, pentru ca ofera un design extrior modern, materiale de calitate la interior, motorizari foarte multumitoare, o lista de optionale intresanta si nu in ultimul rand, un pret decent.
Pretul noului Citroen C4 porneste de la 15.099 euro cu TVA in varianta de echipare „Attraction” si motor pe benzina de 1.4 litri cu 95 de cai putere, putand sa ajunga in varianta de echipare „Exclusive”, cu toate optionalele si cu motor diesel de 2.0 litri si 150 de cai putere, la 28.423 de euro cu TVA.
*Fiti pe faza, pentru ca in viitorul apropiat este posibil sa urmeze un drive test cu Citroen DS4.
2 thoughts on “TEST DRIVE: Citroen C4, 1.6 HDi 110 CP”