TEST DRIVE: Kia Rio, 1.2 GSL 85 CP

De aceasta data aduc in OrasulAUTO o masina din clasa mica. De fapt, este vorba chiar de prima masina din clasa mica pe care am testat-o pana acum. Acest lucru poate fi si un dezavantaj, neputand sa fac o comparatie reala cu modele produse de altii. Masina de care va vorbesc este noua Kia Rio, model lansat in 2011. Din cercetarile mele a reiesit ca as fi chiar primul care testeaza acest model in Romania, asadar e un fel de drive test in exclusivitate. Pentru acest lucru trebuie sa le multumesc neaparat oamenilor de la Trendo Automobile Iasi.

Masina de test a fost echipata cu unitatea pe benzina de 1.2 litri, unitate care dezvolta 85 de cai putere la 6000 de rpm, si 120 de Nm la 4000 rpm. Timpul necesar pentru a atinge 100 de km/h este de 13.1 secunde, iar viteza maxima de 168 de km/h. Deloc impresionante aceste cifre, dar se incadreaza in standardele clasei. Pana la urma vorbim de o masina care este adresata acelora care circula mai mult in oras, deci ceea ce ofera este absolut multumitor. Cutia de viteze prezenta pe masina a fost una in cinci trepte, cutie cu care motorul se “intelege” foarte bine. Un alt lucru care mi-a placut la capitolul cutie de viteze, a fost faptul ca desi masina de test nu avea nici 100 de km la bord, nu agata deloc. Schimbarea treptelor se face foarte lin!

Consumul, un factor foarte important mai ales cand vine vorba de o masina de oras, este foarte bun. Oficial, Kia anunta urmatoarele cifre – urban 6.0 l/100km, extraurban 4.3 l/100km si mixt 5.0 l/100km. Eu nu prea am testat masina in afara orasului, dar in oras, in conditii de aglomeratie, am reusit sa scot un consum de aproximativ 8.5 l/100km. As zice ca este multumitor pentru o unitate pe benzina de 1.2 litri.

Vezi si:  TEST DRIVE: Audi A1, 1.2 TFSI 86 CP

In sfarsit, tragand o concluzie asupra motorului va spun ca propulsorul de 1.2 este potrivit ca solutie de buget si doar daca achizitionati masina pentru a merge cu ea in oras. Daca doriti sa aveti o experienta placuta si in afara orasului, ar trebui sa luati unitatea 1.4 DSL sau 1.4 GSL.

Inca ramanem putin la capitolul tehnic, pentru a vorbi despre comportamentul rutier al masinii. Suspensiile isi fac treaba destul de bine cand vine vorba de confort, dar daca doriti sa abordati virajele mai in forta nu va vor ajuta. Directia este foarte “moale”, lucru extraordinar in oras, dar nu foarte bun cand vine vorba de un stil de condus mai sportiv sau de viteze mai mari. Oricum, vorbind de o masina din clasa mini, echipata cu un motor de 1.2 litri, excludem din start capitolul sportiv, asadar directia “moale” este potrivita acestui model. Vizibilitatea este foarte buna, iar impreuna cu o masina mica face minuni cand vine vorba de parcat in spatii inguste si de agilitatea in traficul sufocant al orasului.

Designul, alaturi de gama de motorizari si pret, fac din acest model unul de luat in considerare. In partea din fata avem niste blocuri optice mari, care optional pot fi echipate cu lumini de zi tip LED, si linii agresive combinate cu un strop de feminitate. Acum sa nu intelegeti ca masina este una adresata exclusiv femeilor, dar li se potriveste foarte bine din toate punctele de vedere. In partea din spate liniile sunt mult mai simple, mai nemtesti. Practic, as putea spune ca partea din fata este asiatica iar spatele european, rezultand un design fluid si modern. In interior totul este asezat unde trebuie, ergonomia fiind la ea acasa. Materialele sunt asemanatoare cu ce ofera si alti producatori in aceasta clasa, deci plasticul oarecum dur predomina, dar imbinarile sunt calitative. Spatiile de depozitare sunt suficiente si bine pozitionate. In incheierea capitolului design trebuie sa va mai spun ca imi place foarte mult ce a facut Kia in privinta design-ului noii game. Daca vechile modele nu ma atrageau foarte mult, cele noi imi dau impresia ca pot concura cu orice producator european sau asiatic, si din punctul de vedere al aspectului, dar si al calitatii fabricatiei.

Vezi si:  TEST DRIVE: Dacia Duster, 1.5 Blue dCi 115 CP 4WD

Masina de test a fost echipata cu pachetul CLASSIC, deci nu vorbim despre un nivel de dotari superior, ci de cel mediu. Singura optiune in afara de cele incluse in pachetul CLASSIC este vopseaua metalizata Signal Red (75 euro). Cateva dintre dotarile regasite pe masina de test sunt: oglinzi exterioare electrice si incalzite, bandouri, oglinzi exterioare si manere usi in culoarea caroseriei, computer de bord cu indicator schimbare viteza, airbag-uri frontale si laterale, radio CD/mp3 plus intrari AUX si USB, comenzi audio pe volan, volan reglabil pe inaltime si adancime, cheie pliabila si inchidere centralizata. Pretul versiunii pe care am testat-o este de 11.082 euro cu TVA, dar daca aveti si trei tichete REMAT, veti plati numai 8.382 euro cu TVA.

Cea mai scumpa versiune a modelului este echipata cu motorul de 1.4 litri DSL (90 CP 220 Nm) si pachetul de dotari COMFORT. Pe langa dotarile standard, veti primi si volan + schimbator imbracate in piele, lumini de zi tip LED, geamuri fumurii, torpedou cu racire, geamuri electrice fata-spate si semnal schimbare directie pe oglinzile laterale. Pretul acestei versiuni este de 13.692 de euro cu TVA. Pretul cu trei tichete REMAT incluse este de 10.992 euro cu TVA.

Concluzia pe care am tras-o dupa acest drive test este urmatoarea: Kia Rio este o masina adresata acelora care isi doresc o masina de oras dotata si calitativa (7 ani garantie), dar care nu vor sa plateasca un pret foarte mare pe brand. Noua Kia Rio este foarte manevrabila datorita dimensiunilor si directiei, acesta fiind un plus, dar numai in oras. Motorul de 1.2 litri isi face bine treaba, dar in afara orasului veti avea nevoie de mai multa putere. Un minus al motorului este zgomotul nu tocmai placut cand atinge turatii inalte, iar un plus ar fi consumul destul de mic. Mi-ar fi placut sa gasesc in interior un plastic mai calitativ, dar acest lucru probabil ca nu a fost posibil pentru ca ar fi crescut pretul. Oricum, dupa cum v-am mai zis, calitatea interiorului este asemanatoare cu cea regasita pe modelele concurente.

12 thoughts on “TEST DRIVE: Kia Rio, 1.2 GSL 85 CP”

  1. Ma dezamăgit mașina asta. Conceptul arată foarte bine, are mult mai spectaculoasă. Și aici mă leg de spatele mașini, care parte neterminat. Nu are nicio logică. Singura chestie care mi-a atras atenția a fost motorul 1.2 diesel !

  2. In general orice concept e mult mai spectaculos decat masina de serie. Daca tinem cont de publicul caruia i se adreseaza masina si de pretul pe care producatorul il cere pe ea, as zice ca este suficient de spectaculoasa.

    Iar spatele, dupa cum ziceam si in articol, nu mi s-a parut a fi neterminat ci mult mai conservator deccat partea din fata.

    *Motorul diesel nu este de 1.2. Sunt doua variante – 1.1 75CP 170Nm si 1.4 90CP 220Nm.

  3. Eu sunt deja posesorul unui Kia Rio din 2006 si am fost extrem de multumit de ea.Acuma doresc sa trec la ‘next level’ insa nu am posibilitatea unui test drive in localitatea mea (Constanta).Gasesc articoloul foarte bun cu ininformatii arhisuficiente.Singura mea intrebare/nelamurire oare aceasta motorizare (1.2) e mai agil decat ceea ce am condus pana acuma (1.4 benzina)?
    Multumesc si multe succese in continuare.

  4. Motorizarea de 1.2 benzina nu cred ca face masina mai agila, deoarece are mai putini cai putere decat unitatea de 1.4 de pe generatia precendenta. 1.2 are 85CP si 120.7 Nm, iar al tau 1.4 are 96 CP si 125 Nm. La ambele motoare puterea si cuplul sunt atinse la aproximativ aceeasi turatie.

    Eu iti recomand, daca achizitionezi noul model, unitatea de 1.4 benzina care are 109 CP si 137 Nm. Astfel vei avea o masina putin mai agila decat in prezent. Diferenta de pret e infima. 1.2 echiparea CLASSIC(medie)costa 11.082 euro cu TVA, in timp ce 1.4 cu acelasi pachet de dotari costa 11.760. Deci pentru nici 700 de euro ai un motor putin mai performant.

  5. Ce fel de „evolutie” mai e si asta ! Cand aveam Solenta si consuma 7.5 l/100km in oras ,eram tare multumit ;acum vad motoare de 1.2 care , zic „baietii destepti” consuma in oras DOAR 6l/100km,iar in realitate merg cu 8.5 ! Nu-i asa ca-i „acceptabila” minciuna ? Oare cand o sa reusim sa-i convingem pe acesti „producatori” sa fie onesti ? Personal m-am saturat de inghitit galusca cu ” n-am reusit sa obtinem un consum mai bun de 9l/100km ,ceea ce-i onorabil in oras ” in timp ce producatorul zice 6.8 !
    Cred ca daca am incepe sa returnam masinile noi , pe motiv ca nu sunt respectate specificatiile tehnice , nu s-ar mai face astfel de „erori” de marketing !

    1. Pai nu sunt neaparat minciuni, pentru ca in conditii ideale de trafic reusesti sa scoti consumul dat de producator. Si adoptand bineinteles un stil de condus economic. Este marketing mincinos daca tu consideri ca acel consum oficial e valabil si pentru Bucuresti sau Paris. 😀

  6. Nu inteleg totusi de ce varianta pe care ati prezentat-o are o cutie cu doar 5 trepte. Din cate stiam eu toate versiunile vin cu aceeasi cutie de viteze, dar este posibil sa ma insel.

    Si, referitor la masina, mie mi se pare echipata prea bine parca pentru acest pret. Am totusi suspiciunea calitatii, dar de indata ce imi va sosi varianta comandata de mine, voi reveni cu o parere subiectiva. Eu sunt obisnuit cu stereotipul „pretul da calitatea”, dar acum sper sa ma fi inselat.

  7. Va inselati. 1.2 GSL e singura motorizare care vine cu 5 trepte. Restul, intr-adevar au 6.

    Da, in general pretul da calitatea, dar cand vrei sa cresti si sa iti maresti cota de piata, faci ce faci Kia – masini de calitate la preturi mai mici. Inca isi permit sa faca profit mai mic decat altii, cu toate ca ofera aceeasi calitate ca ei. Cat vor mai avea aceasta strategie ramane de vazut. Nu pot garanta, dar nu cred ca veti fi dezamagit de masina (depinde si ce asteptari aveti). 🙂

  8. Asteptarile mele erau si sunt in continuare reduse, deoarece pana acum am avut un Logan Ambiance (Standard), si pana si geamurile electrice pe fata reprezinta un lux in momentul acesta.

    M-am intins putin la bani si am zis ca daca tot iau o masina noua, sa nu gresesc iar luand-o standard, si astfel am ales varianta Comfort, sperand ca niciodata sa nu-mi mai reprosez ca era bine daca aveam X sau Y dotare.

    Ma cam sperie unele Review-uri in care se spune ca suspensia ar fi rigida. Asta inseamna cumva ca imi va troncani in spate precum un Matiz pe orice drum cu mici denivelari sau piatra cubica?

  9. E clar peste Logan, cam din toate punctele de vedere. Iar despre troncanit, nu cred ca va fi ca un Matiz, dar fiind o masina de clasa mica, in timp vor mai aparea zgomote. Cea pe care am testat-o eu era bineinteles, aproape noua, deci nici vorba de vreun sunet. Antifonarea e in standardele clasei din care face parte.

  10. Ar fi fost frumos sa fie asa cum mi-a zis azi (21-02- 2013 ) dealer-ul; varianta Rio 1.2 GSL consuma doar 7 litri in oras ! Din pacate (cum bine remarcau si ceilalti !) la prea multi „specialisti” li se pare ca daca producatorul zice 6 l in oras si-ti ia 8.5 , e „acceptabil” !
    Nu baieti ,nu-i deloc acceptabil ;de la un consum de 6l/100Km la la unul de 8.5l/100Km ,diferenta e ceva mai mare de 40% ceea ce mi se pare ENORM ! Ginditiva ca in loc sa dati 10.000 Euro pe bezina in 2 ani sa zicem , dati 14.000 Euro ! Vi se mai pare „acceptabil” ? Mie nu !

  11. Plansa de bord este in totalitate din plastic sau este dintr-un material mai „moale”? Intreb deoarece in varianta de baza pentru America este plastic…asa o fi si la noi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.