TEST DRIVE: SEAT Leon FR, 1.4 TSI 122 CP

Tin sa incep prin a va spune ca acest articol de drive test va fi mai scurt decat de obicei, deoarece abia am scris de curand o poveste detaliata despre noul SEAT Leon. Totusi, de ce am tinut sa mai scriu o data? Pentru ca am avut la dispozitie timp de un weekend si varianta FR, echipata cu motorizarea de baza pentru acest pachet, si anume 1.4 TSI 122 CP. Pentru a afla toate informatiile despre noul Leon, va invit sa cititi articolul despre varianta Style 1.6 TDI 105 CP!

Poate ca va intrebati deja cu ce se remarca varianta FR, in comparatie cu versiunea Style pe care am testat-o de curand. Si eu am fost curios, mai ales cand am vazut ca Formula Racing nu mai inseamna doar motorizari peste 150 de cai putere. Dar, de fapt, am realizat acum ca plusurile pe care le ofera un FR nu au fost niciodata doar in privinta motorizarii, ci si a suspensiilor, design-ului interior si exterior, insertiilor speciale, scaunelor mai profilate, jantelor de dimensiuni mai generoase si, nu in ultimul rand, listei de dotari standard care este mai generoasa decat la alte echipari.

Despre motorizarea aceasta am mai scris si in trecut, pentru ca am mai avut ocazia sa o testez. Mie, personal, imi place extraordinar de mult acest motor, iar in varianta de 140 de cai putere in combinatie cu sistemul de  dezactivare a cilindrilor, sunt sigur ca este cel mai potrivit motor pentru Romania. Atat in sens economic, cat si in cel sportiv! Ca date tehnice, avem puterea maxima la 5000 rpm si cuplul disponibil intre 1500 si 4000 de rpm. Repet: din punctul meu de vedere, motorul acesta suna foarte bine. Chiar si la propriu! Cu un 0-100 km/h in 9.3 secunde, ar trebui sa multumeasca orice sofer care conduce zilnic pe drumurile romanesti.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Leon ST FR, 2.0 TDI 150 CP

Mai departe, trebuie sa mentionez cateva detalii exterioare si interioare care fac noul Leon FR diferit de un Style sau un Reference. In primul rand, vorbim despre un kit exterior format din bara fata si spate, care ofera noului FR un aspect mai agresiv si face masina sa para mai lata. Totusi, nu putem vorbi despre modificari foarte evidente la exterior, singurul lucru care ii anunta pe amatori ca este o versiune putin mai speciala sunt siglele FR pozitionate pe grila fata, respectiv usa hayonului.

In schimb, in interior gasim cateva diferente care sar in ochi mult mai repede, si aici ma refer in special la insertiile luminoase de pe fetele portierelor, insertii care sunt rosii atunci cand este selectat modul Sport si albe atunci cand masina ruleaza in modul Eco sau Normal. Pe langa luminile de pe portiere, avem parte de un finisaj gri in partea superioara a bordului, in loc de cel piano black de pe versiunea Style. Volanul a avut parte de asemenea de cateva mici schimbari, cum ar fi insertia din material gri, cu sigla FR aplicata, partea din jos tesita, precum si cusaturile cu ata rosie. De fapt, in general cusaturile din interiorul variantei FR a noului Leon sunt rosii, lucru care subliniaza ca avem de-a face cu un Leon cu ADN putin mai sportiv.

Vezi si:  TEST DRIVE: Volkswagen Up!, 1.0 MPI 60 CP

In privinta tinutei de drum, desi varianta pe care am testat-o nu beneficiaza de suspensie independenta spate, se simte totusi o mai buna fermitate si o stabilitate sporita, partial si datorita jantelor pe 18 inch. Mai mult, fiind o varianta mai sportiva, masina testata a fost echipata si cu Driver Profiles (standard la FR), adica sistemul care permite selectarea unui mod – Eco, Sport si Normal – de condus adaptat la nevoile de moment. Si va spun sincer ca am simtit cu adevarat ca directia este mai ferma atunci cand este selectat modul Sport. Se simte mult mai bine diferenta decat la Golf 7, acesta din urma avand directia pe modul Sport la fel de ferma ca a Leon-ului pe modul Normal. Dar, daca tinem cont de faptul ca SEAT e o marca spaniola, deci cu ceva mai mult sange care fierbe in vene, este de asteptat sa regasim asemenea diferente.

Daca ne referim la pret, tabelele comparative situeaza noul SEAT Leon foarte bine in raport cu concurenta. Spre exemplu, acest FR, echipat cu unitatea 1.4 TSI de 122 de cai putere, cu multe optiuni, printre care trebuie sa mentionez farurile full LED, jante din aliaj pe 18 inch, sistem media color cu touchscreen capacitiv si diagonala de 14.7 cm, SEAT Sound System (10 difuzoare si amplificare pe 6 canale), sistem optic de parcare si multe, multe altele care vin echiparea standard, costa 21.281 de euro TVA inclus. Totusi, am o informatie valoroasa pentru voi: masina pe care am testat-o, care are pana in 5000 de km, costa in acest moment numai 17.455  euro TVA inclus. Ce masina noua, mai dotata si mai frumoasa, poti cumpara la banii astia? Nu cred ca exista prea multe variante.

Vezi si:  TEST DRIVE: Audi A1, 1.2 TFSI 86 CP

Ca si concluzii, ce pot sa va spun e ca noul SEAT Leon FR arata foarte bine. Intoarce toate capetele pe strazi, chiar si pe cele ale unor posesori de masini care costa cat patru, cinci sau chiar sase FR-uri. Mai mult, nu e numai design-ul de aceasta masina, pentru ca tehnic vorbind este aproximativ la fel de evoluata ca Audi A3 sau Golf 7. Iar acest look agresiv, va garantez ca este completat si de directie, suspensii si stabilitate in general. Daca deschidem subiectul motorizari, e adevarat ca masina merita un propulsor mai puternic, pentru ca din punctul de vedere al stabilitatii si directiei face fata cu brio. Pentru cei care au un buzunar mai larg, le recomand fie sa astepte aparitia unitatii 1.4 TSI cu 140 de cai putere, fie sa se orienteze catre un diesel de 2.0 litri, cu 150 sau chiar 184 de cai putere. Nici motorul 1.8 TSI cu 180 de cai putere nu este de neglijat, desi acesta ofera un consum mai ridicat si nu depaseste performantele unitatii TDI.

Pentru mai multe detalii, va recomand sa va adresati dealer-ului SEAT din Iasi, eventual chiar sa mergeti la un drive test!

3 thoughts on “TEST DRIVE: SEAT Leon FR, 1.4 TSI 122 CP”

    1. Consumul oficial este: 6.5 l/100km urban, 4.4 l/100km extraurban, 5.2 l/100km mixt. Eu am obtinut 7.2-7.4 in oras, la ore de varf, mers corect. 🙂

  1. Variantele pe benzina sunt f ok pt aceia care fac in special distante scurte. Se incalzesc repede si pe distante mici ai sa iesi mai bine si la consum fata de diesel. In plus toate consumabilele si pretul masinii sunt mult mai ok fata de diesel-uri

    Doar oamenii pot comenta aici. Numele de firme sa servicii nu prea…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.