TEST DRIVE: Range Rover Evoque, 2.2 SD4 190CP

Evoque este din punctul meu de vedere SUV-ul momentului in ceea ce priveste design-ul. Chiar daca a trecut ceva vreme de la lansare, liniile inca sunt cele mai indraznete din clasa sa. Eu abia am asteptat sa am oportunitatea de a testa asa ceva si cu ajutorul Alinei de la Tester – Casa Auto Iasi dorinta mea s-a concretizat. Multumesc, Alina!

Voi incepe prin a va spune ca masina testata a fost echipata cu unitatea diesel de 2.2 litri SD4 care dezvolta 190 de cai putere si nu mai putin de 420 Nm. Puterea maxima este atinsa la 3.500 rpm, in timp ce cuplul maxim este atins la 2000 rpm. Viteza maxima pe care o poate atinge un Evoque echipat cu acest motor este de 195 km/h, adica mai mult decat suficient pentru un SUV si mai ales pentru infrastructura din Romania. Daca intereseaza pe cineva, 0-100 km/h este realizat in 8.5 secunde. Asadar, la capitolul motorizare nu avem parte de nimic special. Unitatea SD4 este perfecta pentru greutatea acestui SUV si cam atat. Nu este genul de motor care sa te dea pe spate, dar iti permite sa faci depasiri foarte rapid, este suficient de rafinat si mai mult decat atat, este chiar economic. Dar revenim si la consum imediat. Pana atunci trebuie sa va spun ca propulsorul de 2.2 litri si 190 de cai putere este conectat la o cutie automata cu sase rapoarte, cutie care raspunde bine la comenzi, schimba suficient de lin, dar care este mult mai placut de utilizat in modul S, adica sport. E posibil sa fie de vina si stilul meu de condus care este agitat pe alocuri, dar in modul drive motorul e prea linistit (a se citi subturat) pentru gusturile mele. Totusi, in majoritatea timpului recomand folosirea in D pentru a face economie de combustibil.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Leon, 1.6 TDI 105CP DSG

Consumul, ca tot am adus vorba putin mai sus, nu este mare pentru un SUV cu tractiune integrala, cutie automata, 190 de cai putere si o greutate de aproximativ 1.700 de kilograme. Oficial, Evoque SD4 va consuma 7.9 litri/100km in oras, 5.7 litri/100km in afara orasului si 6.5 litri/100km in regim mixt. Lucrurile nu au cum sa stea exact ca in carte, dar cu un 9-9.5 litri/100km in oras Evoque e fericit. Si nu e rau. Daca vi se pare mult recititi va rog prima fraza a acestui paragraf.

Tinuta de drum a lui Evoque este la inaltime atat pe asfalt cat si pe drumurile forestiere. Nu vorbesc despre off-road-ul mai extrem deoarece nu am testat masina in asemenea conditii. Si nu am facut-o pentru ca desi este un SUV foarte capabil in teren accidentat (e un Range totusi), acesta este dedicat asfaltului. Nu este dedicat in mod oficial, dar mai mult ca sigur aproape toti clientii il vor folosi in cea mai mare parte a timpului pe drumuri asfaltate. Si va spun ca Evoque se comporta excelent, directia este foarte precisa, iar daca masina este echipata cu modul Dynamic lucrurile sunt chiar si mai bune. Masina de test dispunea de aceasta optiune si am si folosit-o. Ce face mai exact sistemul Dynamic? In momentul in care este selectat, lumina ceasurilor de bord devine rosie iar suspensia se intareste. Mai ramane doar sa selectati modul de schimbare a treptelor de viteze Sport si sa va bucurati de stabilitatea pe viraje de invidiat. Toate acestea, alaturi de pozitia de condus neobisnuit de joasa pentru un SUV, fac din Evoque o masina cu adevarat diferita.

Vezi si:  TEST DRIVE: Kia Cee`d SW, 1.6 CRDi 115 CP

Despre design nu stiu daca este necesar sa spun prea multe. Sunt sigur ca oricine este atras si poate impresionat de liniile exterioare. Sunt indraznete pentru un SUV, si extreme de indraznete pentru un Range Rover. Multi considera ca Evoque este o masina potrivita mai mult pentru femei. Eu nu sunt de acord. Consider ca este o masina potrivita pentru oricine este sau inca se simte tanar, pentru oricine vrea sa declare in mod public ca este indraznet.

In interior, liniile nu mai sunt la fel de indraznete, dar daca facem o comparatie cu ce ofera concurenta, sunt. Ca aspect si calitate a materialelor este peste orice ofera SUV-urile premium cu traditie. Pur si simplu materialele sunt de o calitate atat de buna incat nu am reusit sa gasesc o zona cu materiale de o calitate indoielnica. Si scaunele mi-au placut foarte mult. Confortabile dar mai ales aratoase.

Din pacate pentru cei mai multi dintre noi toate aceste specificatii minunate vin si cu un pret pe masura. Pretul modelului testat – SD4 DYNAMIC – este de 61.107 Euro cu TVA. Asadar o suma mare, dar care include si optionale de aproximativ 10.000 de euro. Pretul unui model de baza, cu motorul 2.2 eD4 150CP si tractiune 4×2 este de 36.456 Euro cu TVA. Dar la banii astia nu primiti decat designul indraznet si poate cateva materiale de calitate. In rest, despre performante nu putem vorbi.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Ibiza FR, 1.0 EcoTSI 110 CP

Ca si concluzie pot spune ca Evoque este in primul rand o masina care impresioneaza prin designul exterior. Este performanta atat in off-road cat si pe asfalt, interiorul este probabil cel mai calitativ din clasa sa, iar pretul se situeaza aproximativ la acelasi nivel cu al modelelor concurente. Doar ca niciun model concurent nu ofera o imagine atat de indrazneata. De cele spuse mai sus va puteti convinge inscriindu-va la un drive test!

2 thoughts on “TEST DRIVE: Range Rover Evoque, 2.2 SD4 190CP”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.