TEST DRIVE: SEAT Ibiza, 1.4 MPI 85 CP

Daca pana acum v-am obisnuit cu un drive test pe luna, se pare ca anul in care tocmai am intrat e mai bogat din punctul acesta de vedere. In primele zile din an v-am spus cum mi s-a parut Audi A1, si nici n-au trecut bine doua saptamani ca am mai luat o masina la test. Pentru acest lucru trebuie sa ii multumesc lui Ionut Lazar de la SEAT Moldotrans Iasi.

Modelul pe care l-am avut la test este binecunoscutul Seat Ibiza, echipat cu unitatea aspirata de 1.4 litri si 85 de cai putere. Din nou trebuie sa mentionez ca tehnic avem de-a face cu o masina germana, dar care are totusi “suflet” latin. Si cand vorbesc de acest lucru ma refer la design si comportamentul cu accente sportive. Despre asta voi detalia mai tarziu.

Cand auzi specificatiile acestui motor – 85 CP si 132 Nm la 3800 rpm – ramai oarecum dezamagit. Sau nu stiu daca neaparat dezamagit, dar cel putin nu ai mari asteptari de la el. Cu toate acestea, isi face treaba surprinzator de bine. Daca pana la 3500 de rpm e un motor lenes, lucrurile se schimba dupa ce treci acest prag. Nu poate sa spuna nimeni ca este un motor sportiv, dar cand ii dai turatiile la care el se simte bine, se apropie de ideea de sportivitate. In oras mi s-a parut foarte potrivit, raspunzand la acceleratie instant. In afara orasului are un comportament decent, in sensul ca iti permite o viteza de 100-120 km/h fara a face prea mult zgomot, iar cand vine vorba de depasiri, daca prin retrogradarea unei trepte il duci in zona de cuplu nu vei avea nicio problema. Propulsorul de 1.4 litri vine cuplat la o transmisie manuala cu 5 trepte, transmisie care functioneaza perfect, cum functioneaza de altfel majoritatea cutiior grupului VW.

Vezi si:  TEST DRIVE: Volkswagen Beetle, 1.2 TSI 105 CP

Consumul oficial al acestui motor este de 8.0 litri/100km in regim urban, 4.7 litri/100km extraurban, si un mixt de 5.9 litri/100km. Media pe care am reusit eu sa o scot este putin mai mare decat cea declarata de producator – 7.2 litri/100km. Dar trebuie sa tineti cont de faptul ca masina nu a fost menajata, alternand foarte des intre un stil sportiv, cu acul turometrului la 5.000 de rpm, si un stil legal. Voi trebuie sa va asteptati la un consum mai mic, probabil un 6.8-7.0 litri/100km.

Cel mai mult mi-a parut rau ca nu am un motor mai puternic pe masina atunci cand am descoperit tinuta de drum a masinii. Sasiul prezent pe masina are pur si simplu nevoie macar de unitatea TSI de 1.2 litri si 105 cai putere. Perfect ar fi motorul TSI de 1.4 litri si 122 CP, dar acesta nu este disponibil. Sa vedem, poate facelift-ul din primavara va aduce si asa ceva. Dar chiar si cu motorul aspirat de 85 de cai putere sasiul iti arata ca e foarte capabil cand vine vorba de stabilitatea in curbe. Acesta este completat perfect de directia precisa si de suspensiile setate la limita dintre sportivitate si confort. Si pentru ca Seat nu pune accentul numai pe sportivitate, au avut grija sa echipeze masina cu niste frane foarte bine dozate, care te vor ajuta sa te opresti la timp in situatiile limita.

Sper ca in ceea ce priveste partea putin mai tehnica v-am lamurit, asa ca o sa trec la capitolul design. La exterior avem linii indraznete. As putea zice chiar foarte indrazete, daca luam in calcul clasa din care face parte, clasa in care nu prea intalnim acest design sportiv. Ca informatie, masina a fost desenata de Luc Donckerwolke, fost stilist la Lamborghini. Designul exterior, pe langa alte calitati, sunt sigur ca este principalul motiv pentru care masina a avut succes pe piata. Practic, chiar prin acest lucru s-a diferentiat de Polo sau Fabia, ca tehnic nu prea sunt diferente.

Vezi si:  TEST DRIVE: Volkswagen Up!, 1.0 MPI 60 CP

Interiorul, spre deosebire de generatia precedenta este mai bine organizat si mai aspectuos. Plasticul de pe bord, chiar daca este dur, da senzatia de calitate cand il atingi, dar fetele usilor au inca un nivel slab al calitatii. Ergonomia este foarte buna, fiecare lucru fiind la locul lui. Altfel spus, chiar daca urci pentru prima data in masina nu ai nevoie de timp pentru a te obisnui cu instrumentele de bord. Un alt lucru de remarcat sunt scaunele si pozitia la volan. Sustinerea laterala este pe masura performantelor de care este capabil sasiul, deci buna. Pentru a imbunatati aspectul interior, va recomand volanul imbracat in piele, si clima in loc de aerul conditionat clasic.

Masina pe care am avut-o la test a fost echipata cu pachetul de dotari REFERENCE plus pachetul optional COPA I. Cateva dintre dotarile standard sunt: airbag-uri frontale si cap-torace pentru sofer si pasager, ABS, geamuri fata electrice, aer conditionat manual, radio CD MP3 cu satelit de comanda si volan reglabil vertical si axial. Daca adaugati si pachetul COPA I (535 euro cu TVA) veti mai primi si jante din aliaj, manere portiere si carcase oglinzi exterioare in culoarea caroseriei, oglinzi exterioare actionate electric si incalzite, cruise control si proiectoare de ceata cu functia cornering. Pretul unui asemenea model este de 11.682 euro cu TVA, dar dealerul va ofera si o reducere de 712 euro, astfel ajungandu-se la suma de 10.970 euro cu TVA.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Leon ST FR, 2.0 TDI 150 CP

Pentru cei mai pretentiosi exista si versiuni pe masura. Fie ca alegeti motorul 1.2 TSI alaturi de o cutie DSG cu 7 trepte, fie 1.6 TDI plus cutia manuala in 5 trepte, pachetul care vi se potriveste este „SPORT”. Pretul unui asemenea model este de 18.340 euro cu TVA (1.2 TSI + DSG), respectiv 16.551 cu TVA (1.6 TDI + manuala 5 trepte). Acest pachet, pe langa ce ofera „REFERENCE”, mai contine si jante din aliaj pe 17 inch, oglinzi exterioare pliabile electric, suspensie sport, geamuri laterale spate fumurii, functie „coming home”, scaune fata sport, geamuri spate electrice si volan plus schimbator imbracate in piele.

Concluzia trasa in urma acestui test? Ibiza este un model care isi merita banii, un model care lasa o impresie vizuala buna, un model care se remarca in clasa din care face parte. Motorul de 1.4 litri si 85 de cai putere este o solutie de buget decenta, dar daca va permite buzunarul va recomand 1.2 TSI 105 CP sau 1.6 TDI 105CP. A doua concluzie trasa este ca mie mi se potriveste foarte bine o masina din aceasta clasa. Daca inainte nu eram tocmai atras de masinile din clasa mica, acum situatia sta altfel – masina mica imi vine ca o manusa, iar daca are si un TSI sub capota, ma declar absolut multumit.

5 thoughts on “TEST DRIVE: SEAT Ibiza, 1.4 MPI 85 CP”

  1. Multumesc! Am prins-o bine 😛
    1.2 TSIul a avut nevoie de un update 21E2: un distantator la actuatorul turbinei + update de soft.
    Inca merge bine masinuta. 12.000km pana acuma. Cosumul variaza intre 4,3 – 6,2% (zona deluorasa). La un condus mai agresiv 9-10%.
    Numai bine!

    PS: Pe cand faceti un test cu noua Ibiza -facelift? Poate nimeriti cu motorul 1.2/1.4TSI

  2. Salut. Cu Ibiza noua puteam sa prind un test chiar de cand a aparut dar nu am reusit sa gasesc timpul necesar. Masina am condus-o de fapt, dar nu cu scopul de a scrie un articol.

    Voi reveni probabil in curand cu un articol detaliat despre Ibiza facelift pentru ca s-au schimbat cateva lucruri in bine in ceea ce priveste cateva detalii de interior.

    In rest, felicitari din nou pentru masina. Motoarele TSI sunt o alegere foarte buna in prezent. Pacat ca pe Ibiza nu este inca si varianta 1.2TSI cu 86CP pentru a fi cumparat si de cei cu un buget mai mic (in loc de 1.4 85CP).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.