TEST DRIVE: SEAT Leon, 1.4 TSI 125 CP

Dupa aproape o luna, reincep seria drive testelor din Iasi, de aceasta data cu ajutorul oamenilor de la Moldotrans Seat Iasi, care pana in acest moment s-au dovedit a fi singurii dintre dealerii auto ieseni mai deschisi catre online. Le multumesc si sper sa continuam colaborarea!

Lasand la o parte multumirile, voi incepe sa va povestesc despre masina. Vorbim despre un Seat Leon, varianta cu facelift, echipat cu motor de 1.4 litri TSI care dezvolta 125 de cai putere. Chiar daca in mare parte masina este germana – platforma o imparte cu VW Golf 5, Skoda Octavia, Audi A3 si VW Jetta – sangele latin isi face simtita prezenta cand vorbim despre designul exterior si comportamentul rutier.

Dupa cum va ziceam mai devreme, motorizarea de care am avut parte la test a fost un TSI de 1.4 litri care dezvolta 125 de cai putere si 200 de Nm. Daca puterea maxima este atinsa la 5000 de rpm, cuplul il avem disponibil pe o plaja foarte larga de turatii, mai exact intre 1500 si 4000 de rpm. Un lucru foarte bun, care ne ofera “suflu” si confort in condus in orice moment. Sincer sa fiu, motorasul chiar m-a impresionat. Nu este extraordinar de puternic, insa, din punctul meu de vedere ar trebui sa multumeasca orice sofer normal din Romania. Ba chiar si pe cei putin mai agitati. Un alt avantaj al acestui propulsor, pe langa litrajul mic care inseamna taxe si asigurari mai mici, este reprezentat de comportamentul asemanator cu al unui diesel (putere de la turatii joase) si marele avantaj al frumosului sunet scos de un benzinar incepand cu 3500-4000 rpm. Motorul TSI a fost cuplat la o transmisie manuala cu 6 trepte (destul de scurte), transmisie care functioneaza foarte bine. Usurinta cu care schimbi vitezele aduce un plus de confort dar te si ajuta atunci cand conduci sportiv, schimbarea facandu-se foarte repede. Bineinteles, la partea cu sportivitatea conteaza mult si abilitatile soferului.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Leon, 1.6 TDI 105CP DSG

Si daca tot am deschis subiectul sportivitate, trebuie sa mentionez ca dupa ce auzi o data sunetul motorului la 4500 rpm, vei schimba numai asa cand traficul/drumul iti va permite. Cel putin efectul asupra mea a fost acesta. Doar ca acest comportament necesita mai mult combustibuil decat de obicei. Oficial, producatorul spune ca Seat Leon echipat cu unitatea 1.4 TSI are un consum de 8.0 litri in oras, 5.2 litri in afara orasului, si un mixt de 6.2 litri. Eu am reusit sa scot un consum mixt de aproximativ 8.0 litri/100km, dar tineti cont si de ce am zis  mai sus despre sportivitate.

Comportamentul rutier al masinii este foarte bun, si chiar daca nu am testat toate hatch-urile de pe piata, am curajul sa spun ca se situeaza in partea de sus a clasamentului. Suspensiile sunt orientate catre sport, spre deosebire de VW Golf sau Skoda Octavia care ofera mai mult confort, dar acest lucru este benefic, cel putin dupa gusturile mele. In curbe, datorita suspensiilor si directiei extraordinare, pur si simplu masina sta lipita de sosea chiar si atunci cand exagerezi putin. Curbele la 90 de grade luate cu o viteza deloc legala nu pun nicio problema masinii, existand doar un mic efect subvirator care poate fi trecut cu vederea. Singura problema pe care ti-o va pune Leon-ul in curbe este vizibilitatea nu foarte buna, din cauza montantilor fata, dar in caz de ceva te poti baza pe frane care sunt bine dozate. Oricum, cel mai bine e sa nu ai nevoie de ele.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Leon ST FR, 2.0 TDI 150 CP

Despre design nu o sa va spun chiar foarte multe lucruri, deoarece modelul este pe piata de cativa ani buni, a primit si un facelift intre timp, deci sunt convins ca v-ati format deja o parere despre acest subiect. Pe scurt, in ceea ce priveste exteriorul ochii mei sunt multumiti de ceea ce vad – linii fluide, usor agresive, atrage priviri si are look-ul cel mai sport din clasa sa. Daca e si cu facelift, ca cel testat de mine, este cu atat mai bine. La interior, dupa cum probabil ati mai auzit, nu sta chiar atat de bine acest Seat. Designul este cam spartan iar plasticele sunt de o calitate destul de slaba, dar atentie – are un avantaj – este ergonomic, in stilul caracteristic masinilor din grupul Volkswagen. Sa nu ma intelegeti gresit, asamblarea este buna si da impresia de rezistenta in timp, doar ca materialele sunt dure. In aceasta privinta, a interiorului, trebuie sa va recomand ceva – comandati-va volanul si schimbatorul imbracate in piele. Merita si ca senzatie la atingere dar si ca aspect!

Masina pe care am avut-o la test a fost echipata cu pachetul Style plus cateva optionale cum ar fi: functie de aprindere automata a farurilor, senzor de ploaie, sistem Bluetooth, senzori de parcare spate, ESP + EBA, control presiune pneuri, asistare demaraj din rampa (e chiar folositoare) si XDS. Pretul pe care trebuie sa il platiti pentru aceasta versiunea este de 16.474 euro cu TVA.

Vezi si:  TEST DRIVE: Range Rover Evoque, 2.2 SD4 190CP

Cea mai ieftina versiune a modelului Leon este echipata cu pachetul de dotari Reference si motorizare pe benzina de 1.4 litri si 85 de cai putere – 12.857 euro TVA inclus, dar eu va recomand sa nu o luati in seama pentru ca este cam submotorizata. Pentru numai 1000 de euro in plus, puteti sa luati propulsorul de 1.2 litri TSI si 105 CP, care sunt convins ca este decent.

Si acum, ca si concluzie, va spun ca masina echipata cu acest motor m-a convins. Este un hatchback care se adreseaza in primul rand tinerilor, care satisface nevoia de sportivitate cu brio, si care ofera si spatiul necesar pentru o excursie cu prietenii. Chiar daca este lansata in 2005, masina inca atrage admiratia privitorilor, deci merita un plus si in ceea ce priveste impactul vizual. Oricum, singurul lucru care va poate convinge cu adevarat este un drive test facut chiar de voi. Daca sunteti din Iasi, dealerul local va va servi cu placere.

18 thoughts on “TEST DRIVE: SEAT Leon, 1.4 TSI 125 CP”

  1. Cupra pentru drumurile din Romania ?! Hmmm…cred ca ar trebui sa mai ai cel putin inca o masina acasa. Suspensii tari, loc insuficient, consum destul de ridicat !!! Eu vad o Cupra mai mult ca o masina de oras (sau oricum pt. distante scurte, sa zicem pana in 300 de km), sau o masina pe care sa o „prepari” si sa te duci cu ea la curse (eventual si sa scoti ceva din treaba asta).

  2. Depinde de la persoana, la persoana. Un prieten de-al meu (26 de ani) mi-a reprosat la un moment dat, in timp ce ne intorceam de la Bucuresti, ca masina e cam rigida si scaunele cam tari…M-am enervat pe loc si i-am zis ca maica-sa l-a facut sigur intr-un S Class ;)) Deci depinde de persoana, unii tineri prefera comoditatea, altii sportivitatea 😉

  3. Eu sunt dispus sa testez orice, oricand. Problema e la dealeri. Prea putini dintre ei sunt deschisi catre online, dar mai ales catre bloguri. Duc „lupta” asta de cel putin un an. 🙂

  4. Salut,

    Dorsc sa stiu un consum pe oras pentru 1.4 tsi 125 cp varianta FR.

    Ca si fiabilitate sunt ok?

    Multumesc si astepta raspuns.

    O zi buna

    1. Pe aceasta generatie nu a existat FR 1.4 TSI. Pe modelul nou exista FR 1.4 TSI de 125 sau 150 CP.

      Am testat noua generatie, chiar FR 1.4 TSI, doar ca de 122 CP (intre timp i-au mai dat vreo trei cai). Consumul obtinut de mine in oras, la mers corect, a fost de aprox. 7.3-7.5 litri/100km. Daca se merge mai sportiv sau nepasator, se ajunge la un 8.5, poate 9.0 daca se apasa pedala mai tare.

      Pentru cum se misca masina, e bine. Foarte bine. Si un 2.0 TDI de 140 CP (sau 150), daca te dai la el in oras, se duce spre 8.0 litri/100km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.