TEST DRIVE: SEAT Leon, 1.6 TDI 105CP DSG

Dupa cum va spuneam si in articolul despre Seat Ibiza publicat in urma cu patru zile, acest an a inceput foarte bine daca ne referim la numarul masinilor testate deja. Acest Leon este a treia masina testata in 2012, si pentru acest lucru trebuie sa ii multumesc, ca de obicei, lui Ionut Lazar de la SEAT Moldotrans.

Leon nu este o noutate pentru mine, deoarece am mai testat acest model la sfarsitul lunii octombrie. Totusi, masina pe ca o voi prezenta acum este diferita. Pe langa faptul ca are cateva dotari in plus, este diesel si are cutie automata DSG in 7 trepte.

*Am hotarat ca acest articol sa se concentreze mai mult pe motor si cutie, pentru ca daca as aborda intr-un mod detaliat capitole ca design-ul sau tinuta de drum, ar insemna sa ma repet. Pentru a citi despre aceste lucruri va recomand sa dati un click aici – Drive Test: Seat Leon 1.4 TSI 122CP.

Motorul de care am avut parte de aceasta data este cel de 1.6 litri TDI cu 105 cai putere si 250Nm. Puterea maxima este atinsa la 4400 de rpm, in timp ce cuplul este disponibil intre 1500 si 2500 rpm. Timpul necesar pentru a ajunge de la 0 la 100 de km este de 11.7 scunde, iar viteza maxima este de 185 km/h. Niste valori bune, dar care nu te duc cu gandul la sportivitate. Masina echipata cu aceasta motorizare diesel de 1.6 litri se adreseaza in special celor care isi doresc un consum mic. O spun si cifrele oficiale – 5.6 litri/100km in regim urban, 4.2 litri/100km in afara orasului, si un mixt de 4.7 litri/100km. Valori extraordinare intr-o Romanie in care pretul combustibilulu creste peste noapte. Consumul obtinut de mine a fost de aproximativ 5.2 litri/100km cand am condus foarte linistit, si in jur de 7.5 l/100km cand am selectat modul sport, acest lucru insemnand schimbarea treptelor la 4500, chiar 5000 de rpm. Valori absolut multumitoare pentru orice sofer. Ce nu mi-a placut la acest motor este faptul ca in momentul in care iti doresti sa conduci mai sportiv, acesta isi pierde suflul. Cum s-ar zice, distractia se termina inainte sa inceapa. Pentru cei care au ascuns un mic Schumacher in ei, recomand unitatea TSI de 1.4 litri. Cuplul disponibil intre 1500 si 4000 de rpm o fac mult mai potrivita. Din pacate pentru aceasta unitate nu este disponibila cutia DSG. Daca totusi tineti neaparat sa o aveti, exista 1.8 TSI cu 160 de CP, dar vorbim deja  de un alt consum, simtitor mai mare.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Leon CUPRA, 2.0 TSI 290 CP

Si daca tot am deschis subiectul transmisiei, va spun ca m-am indragostit de DSG. Pur si simplu m-a convins din primele momente. Este adevarat ca eram si foarte deschis in ceea ce priveste aceasta cutie automata, pentru ca auzisem numai de bine despre ea. Cei care spun ca soferii adevarati conduc doar masini cu cutie manuala vorbesc prostii. Cutia automata DSG iti ofera confortul mult dorit in oras, mai ales cand prinzi o foarte mare coloana la semafor, dar chiar si atunci cand traficul este lejer. Iar daca vorbim despre sportivitate va spun ca aceasta cutie v-o ofera din plin. E foarte simplu. Selectezi modul S (Sport) si cutia stie ce are de facut – iti schimba treptele undeva intre 4500 si chiar 5000 de rpm. Dar daca se intampla sa fii in modul D (Drive) si vrei sa faci o depasire „din scurt” este de ajuns sa apesi pedala de acceleratie la maxim. Cutia va intelege imediat ca ai nevoie de putere si ti-o va oferi, retrogradand una, doua, sau chiar trei trepte.

Pentru a intelege mai bine care sunt avantajele acestei cutii DSG (Direct Shift Gearbox), voi cita producatorul:

•Sistemul DSG permite schimbarea continua si fara socuri a treptelor de viteza si ofera confortul specific unei transmisii automate.

•Prin intermediul dublului cuplaj care funcţioneaza aproape fara pierderi, consumul de carburant al modelelor echipate cu sistemul DSG este uneori chiar mai redus decat cel al vehiculelor care dispun de cutie manuala de viteze (in functie de stilul de condus).

•Tiptronic cu selectarea manuala, secventiala a treptelor de viteza ofera placerea stilului sportiv de condus, ca urmare a schimbarilor rapide ale vitezelor.

Masina pe care am avut-o la test are un pret de 22.749 euro cu TVA, dar daca luam in calcul si reducerea pe care v-o face dealerul (3000 euro cu TVA) ajungem la suma de 19.749 euro cu TVA. In banii acestia primiti un Leon dotat cu pachetul STYLE, motor diesel de 1.6 litri si 105 CP, plus cutia DSG cu 7 rapoarte. Tot in acesti bani intra si cateva optionale foarte folositoare: senzor de ploaie, functie de aprindere automata a farurilor, navigatie cu touchscreen care include cititor CD, MP3, WMA, card si cartografie pentru Europa de Est, sistem bluetooth cu comanda vocala, comenzi telefon pe volan, faruri bixenon adaptive, lumini de zi, senzori de parcare fata si spate cu afisare imagine pe display-ul navigatiei si blocuri optice spate cu LED-uri.

Vezi si:  TEST DRIVE: Hyundai ix35, 2.0 CRDi 184 CP

Daca tot v-am recomandat motorizarea 1.8 TSI cu 160 de cai putere + DSG cu 7 trepte, trebuie sa va spun si cat costa. Aceasta versiune este disponibila doar cu pachetul STYLE si costa 20.763 de euro cu TVA, fara a lua in calcul reducerea pe care v-o poate face dealerul. Daca doriti sa adaugati si dotarile optionale pe care le-am avut la bordul masinii testate, trebuie sa mai platiti inca aproximativ 2000 de euro cu TVA.

Dupa ce in ultimele sapte luni am testat noua masini, am inceput sa imi dau seama ce mi s-ar potrivi mie: masina din clasa mica sau compacta, echipata cu motor turbo pe benzina, si daca se poate cu transmisie automata, dar nu una clasica ci cu una de tipul DSG. Concluzia despre acest Seat Leon este urmatoarea: designul si tinuta de drum fac din aceasta masina un concurent serios pe piata, iar daca luam in calcul si gama diversificata de motoare plus optiunea unei cutii automate performante, avem toate atuurile pentru o masina de succes. Singura problema este ca a trecut mult timp de cand este pe piata, deci avem parte de un design oarecum invechit. Aceasta problema va avea o rezolvare in toamna acestui an, cand va fi lansat noul model care sper eu ca va avea un interior lucrat mai cu simt de raspundere.

Vezi si:  TEST DRIVE: Volkswagen Jetta, 1.6 TDI 105 CP

*Pentru mai multe detalii despre design, calitatea interiorului si tinuta de drum, va recomand sa cititi articolul despre Seat Leon 1.4 TSI.

One thought on “TEST DRIVE: SEAT Leon, 1.6 TDI 105CP DSG”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.