TEST DRIVE: SEAT Toledo Style, 1.2 TSI 110 CP

Cu familistul Toledo m-am mai vazut in trecut, chiar la lansarea modelului in Romania, cand am avut ocazia sa testez tot o versiune Style, diferenta fiind propulsorul de sub capota, care era un 1.6 TDI cu 105 CP, in loc de acest 1.2 TSI cu 110 CP. Totusi, dupa o privire mai atenta, am observat ca schimbarile operate asupra masinii din 2013 si pana in prezent sunt destul de numeroase, desi acest model inca nu a primit un facelift oficial. In special la interior, lucrurile s-au schimbat destul de mult si exclusiv in bine. Putem spune ca acum, in prezent, avem un Toledo asa cum trebuia sa fie din primele zile in care a ajuns in showroom.

Dar, sa lasam generalitatile si sa intram in detalii.

test-drive-seat-toledo-tsi-2016-23Nu ma voi concentra din nou pe lucrurile despre care deja am vorbit in primul articol de drive test cu Toledo, ci exact pe acele diferente care conteaza. In primul rand, trebuie sa va spun cate ceva despre motorizarea 1.2 TSI de 110 CP, care a beneficiat la randul ei de anumite modificari, printre care cea mai importanta este inlocuirea distributiei pe lant cu una pe curea, asadar discutiile de pe formuri in care aceasta unitate este hulita nu mai au nicio valoare in acest moment. In rest, este o motorizare corecta din punctul de vedere al raportului consum-putere si se simte foarte bine pe caroseria lui Toledo. Daca doresti sa faci o depasire, nu este nicio problema, chiar si atunci cand mai ai trei pasageri cu tine, in timp ce daca abordezi un stil de condus economic, poti ajunge la cifre comparabile cu cele oferite de un diesel.

Ce inseamna asta mai exact? Ca atunci cand am mers partial economic, pe traseul Suceava-Iasi, am reusit sa ating un consum de 5.4 litri/100km, in timp ce in oras am ajuns cu usurinta la un consum de 7.7 litri/100km. Aceste consumuri au fost obtinute cu sistemul de climatizare pornit si fara sa ma chinui foarte mult. Cu putina atentie, se mai poate cobora jumatate de litru. Mai mult, imi place ca TSI-ul este foarte silentios si, atunci cand turatiile cresc, suna bine. Da, chiar si 1.2-ul acesta are un sunet cel putin decent, desi poate nu te-ai astepta la asta.

Vezi si:  TEST DRIVE: Volkswagen Golf 7, 1.6 TDI 105 CP

Transmisia manuala cu sase rapoarte functioneaza absolut perfect, la fel ca pe orice alta masina din grupul VAG. Nu e nevoie sa treaca ceva timp si niste mii de kilometri pentru a nu mai opune rezistenta, ci functioneaza exact asa cum ti-ai dori din prima clipa.

Din nou trebuie mentionata dimensiunea masinii, care in traficul urban poate pune mici probleme cand vine vorba despre gasirea unui loc de parcare, dar si vizibilitatea, care nu este foarte buna, in special din cauza montantului C, care este destul de masiv. Dar, daca o sa va echipati masina cu senzori de parcare spate sau, de ce nu, cu sistemul optic de parcare, aceasta problema nu va mai exista. Nici fara senzori nu este greu, dar necesita putina obisnuinta.

In ceea ce priveste confortul, Toledo este poate cel mai confortabil SEAT, alaturi de Alhambra, iar acest lucru transmite din start ca masina este dedicata familiei. Alaturi de cei 550 de litri ai portbagajului, bineinteles. Suspensia absoarbe socurile excelent, directia este foarte usoara si spatiul pentru picioare este la fel de mare atat in fata cat si in spate. Patru adulti pot pleca linisti in vacanta cu Toledo, va garantez.

test-drive-seat-toledo-tsi-2016-36La interior, avem parte de multe schimbari care fac masina mult mai atractiva decat era in momentul lansarii. Volanul nu mai este preluat de pe vechiul Leon, ci unul nou, pe care il gasim si pe actualul Leon. Acesta este mai bine finisat si are butoane de tip scroll, care mie imi plac foarte mult. Bordul, foarte plictisitor in trecut, a primit acum o insertie care, in functie de echipare, imita aluminiul sau este vopsita in culoarea piano black si care chiar isi are rostul acolo. Ceasurile de bord si maneta pentru actionarea semnalizarii, respectiv maneta pentru actionarea stergatoarelor sunt acum la fel ca cele de pe Leon. Unitatea de climatizare este si ea imbuntatita, desi sistemul a ramas tot pe o singura zona. Totusi, cea mai importanta schimbare este implementarea unitatilor media noi, care au display-uri mai mari si cu rezolutii mai bune decat in trecut, o grafica mult evoluata si posibilitatea de a avea chiar si sistemul Full Link. Alte elemente schimbate la interior sunt cotiera, maneta schimbatorului de viteze si oglinda retrovizoare.

Vezi si:  TEST DRIVE: Dacia Duster, 1.5 Blue dCi 115 CP 4WD

In rest, e aceeasi masina pe care o stiti, incapatoare, confortabila, aratoasa si, foarte important, sigura. Pentru ca in momentul in care avem deja unele echipari de baza la un pret foarte apropiat de cel al Daciei Logan, siguranta de cinci stele pe care o ofera Toledo este posibil sa conteze mai mult decat cele cateva sute de euro platite in plus. In final, din punctul meu de vedere, siguranta ar trebui sa joace un rol foarte important in alegerea unei masini, mai ales daca vorbim despre o masina orientata catre familie.

test-drive-seat-toledo-tsi-2016-95Modelul pe care l-am testat timp de o saptamana a fost un Toledo Style 1.2 TSI de 110 CP care avea, pe langa dotarile standard, Media System Plus, care include sistem audio cu touch screen capacitiv color cu diagonala de 6.5″ (16.5 cm), display mediu monocrom de 3.5″ pentru computerul de bord, radio cu tuner FM/AM, antena Diversity pentru receptie imbunatatita, Bluetooth (sistem pentru conectare telefon mobil, streaming audio), redare MP3/WMA, comanda vocala, slot card SD, intrare AUX, mufa USB si 6 difuzoare, senzori de parcare spate si pachet iarna care include scaune fata incalzite cu control separat, duze spalare parbriz incalzite si sistem spalare faruri. In fine, ideea este ca nu mi-a lipsit nimic in materie de dotari!

Vezi si:  TEST DRIVE: Kia Sportage, 2.0 GSL 163CP

Pretul de lista al acestei versiuni este 16.027 euro cu TVA inclusa, dar la acesta se aplica un discount in valoare de 1000 de euro si, daca adaugam si un tichet Rabla 2016, ajungem la pretul de 13.577 euro cu TVA inclusa. De tinut cont ca vorbim despre o versiune de echipare superioara, care iti ofera cam toate dotarile de care ai nevoie, inclusiv la capitolul tehnologie. O versiune de baza, prin intermediul programului Rabla 2016, incepe de la 9.537 euro cu TVA inclusa si ofera in standard siguranta de cinci stele de care va spuneam. Asadar, analizati cu atentie inainte de a decide ce e mai ieftin de fapt!

Personal, consider Toledo o masina corecta. E adevarat, nu se remarca la vreun capitol, poate doar la cel legat de spatiul interior. Nu are cele mai bune finisaje, nu are cea mai exacta directie, ba nici macar nu pot spune ca detine ceva din comportamentul clasic al unui SEAT, care de obicei este putin mai sportiv. Dar este o masina absolut corecta care, luata ca intreg, in plaja de pret 9.500-14.000 de euro, ofera mai mult decat concurenta si nu doar pe termen scurt, ci si in timp, pentru ca va avea cu siguranta o valoare de revanzare superioara.

5 thoughts on “TEST DRIVE: SEAT Toledo Style, 1.2 TSI 110 CP”

  1. Imi place review-ul. Scurt si cuprinzator. Exact ce are nevoie un cititor mai putin expert in domeniul auto. Pe mine aproape m-ai convins. Felicitari Adrian!

    1. Multumesc pentru aprecieri! Ma bucur ca ti-a fost util. Asta incerc, sa vorbesc pe cat posibil pe limba oricarui potential client, pentru ca, in final, pentru potentialii clienti scriu aceste articole, nu pentru stiu eu ce specialisti in domeniu.

      Dar, oricat de convingator as fi, iti recomand sa efectuezi un test drive inainte de a lua o decizie!

      1. Sigur. O să-l fac. Cred că pe Rapid pentru că Seat-ul nu-l aveau disponibil in Ploiești (?!) Salutare.

  2. Salut am si eu seat toledo 2016 cu motor 1.2 110 cp si as dori sa stiu ce ulei trebuie folosit ptr completare sau schimb stie cineva

    1. Cel mai indicat ar fi sa va adresati service-ului d-voastra. Daca este din 2016, oricum are garantie, deci trebuie sa efectuati schimbul de ulei in reteaua SEAT.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.