TEST DRIVE: Volkswagen Beetle, 1.2 TSI 105 CP

Luna februarie a adus o noua masina in garajul OrasulAUTO. Este vorba despre noul Volkswagen Beetle, masina pentru care trebuie sa ii multumesc lui Radu Ianovici de la AUTOMITRIC Suceava.

Avem o noua generatie a clasicei „Broscute”, o noua generatia care este mai aratoasa, mai calitativa, mai tehnologizata si, foarte important – mai masculina. Va intrebati de ce? In randurile urmatoare veti afla exact la ce ma refer.

Incepem cu ce e mai important, cel putin pentru noi, barbatii: motorul. Propulsorul pe care l-am avut pe masina de test este binecunoscutul deja 1.2 TSI. Acesta dezvolta 105 cai putere la 5000 rpm si 175 de Nm intre 1550 si 4100 rpm. Niste specificatii bune, mai ales daca tinem cont de faptul ca masina cantareste in jur de 1300 de kg. Spre exemplu, Beetle e mai rapid decat modelul A1 testat in urma cu o luna, avand nevoie de 10.9 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 de km/h, spre deosebire de A1 care ajunge la aceeasi viteza in 11.7 secunde. Totusi, trebuie sa mentionez si ca 1.2 TFSI de pe Audi vine cu doar 86 de cai putere. Mi-a placut oricum mai mult decat ma asteptam acest motor pe Beetle, mai ales pana la aproximativ 80 de km/h. Pana la aceasta viteza ai parte pe langa sunetul placut, si de un demaraj destul de puternic. Practic, pana aici motorul are cu adevarat suflu, ramanand fara pe la aproximativ 120 de km/h. Ce sa-i faci, motor mic, nu poti avea pretentii ca de la un V8. Chiar si asa, alaturi de cutia manuala in 6 trepte te poti bucura de acest mic benzinar turbo. Si ca tot am amintit de cutie, trebuie sa va zic si doua-trei cuvinte despre ea. Este o cutie foarte buna, lucru tipic de altfel celor de la Volkswagen. Etajarea este sportiva, iar cea de-a 6-a treapta e perfecta atunci cand te hotarasti sa conduci mai economic.

Vezi si:  TEST DRIVE: Kia Sportage, 2.0 GSL 163CP

Consumul, un capitol important pentru toata lumea. Acesta este redus, si este oarecum normal sa fie asa din moment ce avem un motor de 1.2 litri care beneficiaza de turbocompresor. Oficial, VW zice 5.0 exterior, 7.6 urban si 5.9 litri mediu. Ca de obicei, lucrurile nu stau chiar asa, dar nu este nimic grav. Eu am reusit sa obtin un consum mediu de 7.3 litri, stilul de condus fiind cam jumatate din timp sportiv, cealalta jumatate fiind aproape ecologic. Zic aproape pentru ca masina te indeamna la un condus mai „agitat”, si chiar in asta consta masculinitatea de care aminteam la inceputul articolului. Mai exact, prin tinuta de drum foarte buna, prin stabilitatea de care ai parte in curbe si prin directia ferma, Beetle a devenit o masina care poate satisface si dorintele unui barbat. Generatia precedenta, chiar daca nu a fost creata de VW special pentru femei, aceasta a devenit o masina luata in seama numai de ele. Ei bine, lucrurile chiar s-au schimbat odata cu noua generatie.

Pe langa ce am mentionat mai sus, Beetle ofera si o suspensie mult mai ferma, suspensie pe care sunt sigur ca o veti aprecia mai ales pe drumurile virajate. Credeti-ma, noul Beetle chiar este capabil sa va asigure o distractie pe cinste!

Cu ceea ce tine de partea tehnica sper eu ca v-am lamurit, asadar, voi trece la capitolul design. Prima oara cand m-am uitat la noul Beetle mi s-a parut ca inca semana mult cu generatia precedenta. Nu mi se parea nimic spectaculos, ba mai mult, nu il vedeam a fi foarte diferit. Totusi, la o privire mai atenta am inceput sa descopar elemente noi. Momentul care m-a convins a fost cand am vazut-o din lateral – forma mai putin rotunjita, deci mai sportiva, mi-a aratat ca vorbim despre o masina complet noua. Dar asta nu e tot. Am fost convins pentru a doua oara in timp ce o testam, de oamenii care o observau in trafic. Cativa posesori de VW chiar au incetinit mult pentru a avea timp sa o vada, ba au fost oameni care chiar s-au si adunat pe langa masina in timpul sedintei foto. Un personaj chiar m-a intrebat ce masina este, lucru care pe de o parte m-a amuzat, ca masina nu este totusi atat de diferita de Kafer. Beetle, chiar si cel modern, ramane  o masina inconfundabila.

Vezi si:  TEST DRIVE: Range Rover Evoque, 2.2 SD4 190CP

La interior mi-a placut foarte mult finisajul de pe bord in culoarea caroseriei. Avand in test o masina neagra, si acesta a avut aceeasi culoare. Negru arata bine, dar am vazut si un Beetle rosu si sincer mi s-a parut putin deranjant, in sensul de obositor. In rest, cei de la Volkswagen au reusit sa pastreze ceva din simplitatea stramosului lansat in 1938. In aceasta privinta, trebuie sa mentionam spatiul de depozitare din partea superioara a bordului, acesta fiind preluat direct de pe modelul de baza. Finisajele sunt de calitate, dar plasticul mi s-a parut a fi mai slab decat cel regasit pe modele ca Golf VI sau noul Jetta. Finisajul lucios de care va spuneam putin mai sus este intr-adevar frumos, dar este magnet de amprente. Un lucru care m-a deranjat in interior este lipsa spatiilor pentru sticle din portiere. Clasicul locas din plastic a fost inlocuit cu o bucata de material elastic. Nu spun ca nu arata interesant, dar as fi apreciat existenta locurilor destinate sticlelor. Ergonomia in schimb este la ea acasa, lucrul acesta fiind de fapt valabil pentru toate masinile din grupul VW.

Modelul testat de mine a fost echipat cu pachetul de dotari DESIGN, plus cateva optionale cum ar fi computerul de bord „Plus”, jantele de aliaj, senzorul de ploaie, oglinda interioara cu sistem antiorbire, climatizare cu doua zone, tempomat, scaune fata incalzite, senzori de parcare fata-spate, volan multifunctional imbracat in piele si radio CD cu mp3 si CD changer plus touchscreen. Masina cu aceste dotari si motorul 1.2 TSI 105 CP are un pret de 20.502 euro cu TVA.

Vezi si:  TEST DRIVE: Volkswagen Golf 7, 1.6 TDI 105 CP

Daca doriti o versiune mai ieftina, exista, si costa 15.489 euro cu TVA. Aceasta are bineinteles pachetul standard de dotari „BEETLE” si motorul de 1.2 litri TSI. Pentru cei care vor sa scoata totul din aceasta masina, dar si din buzunar, exista o versiune  „SPORT” echipata cu un propulsor de 2.0 litri TSI care dezvolta 200 de cai putere. Un asemenea exemplar ajunge la 22.769 euro cu TVA, dar distractia de dupa este mai mult ca sigur inestimabila.

Ca si concluzie, va spun ca noul Beetle este in sfarsit o masina care i se potriveste si unui barbat, o masina care poate fi sportiva, o masina care atrage priviri. Este calitativa, iar gama de motorizari este suficient de diversificata. Pretul nu este cel mai mic, dar in momentul in care iti doresti o asemenea masina cred eu ca tii cont mai mult de istorie si de design, decat de raportul calitate-pret. Merita cumparata oricum, iar pentru a va convinge de cele spuse in acest articol va recomand sa va inscrieti la un drive test.

3 thoughts on “TEST DRIVE: Volkswagen Beetle, 1.2 TSI 105 CP”

  1. Mi se pare de departe cea mai frumoasa masina pe care ai testat-o pentru OA. Nu vad nicaieri „urme” de dezarmonie intre elementele ce tin deopotriva de interior si de exterior. Imi place foarte mult ca au adaugat galbenul mai abundent in luminile de interior.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.