TEST DRIVE: Volkswagen Golf 7, 1.6 TDI 105 CP

Am facut cunostinta in decembrie, la lansare. Dupa aproximativ o luna, am reusit sa petrecem un week-end intreg impreuna. Ce inseamna asta? Ca ne-am inteles chiar din primele minute, motiv pentru care am facut in asa fel incat sa ne vedem din nou. Asta cu intelesul din primele minute este ceva natural pana la urma, daca tinem cont de faptul ca ii cunosc stramosii, iar el – noul Golf – nu este atat de diferit. Cel putin nu la o prima vedere! Dar cu revazutul cum ramane? Pai am vrut, ba chiar am insistat sa ne vedem din nou, deoarece era ceva care imi spunea ca noul Golf e mai mult decat o restilizare a generatiei precedente. Am avut oare dreptate? Cititi povestea care urmeaza si veti afla.

Cand am ajuns la Automitric, dealerul Volkswagen din Suceava, nu era nici urma de Golf 7 in parcare. Hmm. Mi-a dat de gandit pe moment, credeam ca poate nu ne mai vedem. Ar fi fost dezamagitor, va dati seama. Dar nu, el, ca un adevarat neamt si-a respectat cuvantul. Era acolo, doar ca a trebuit sa mai stau putin sa se pregateasca. Ce sa-i faci, Romania l-a facut pana si pe neamtul perfect sa nu mai fie punctual. Totusi, cat mi-am baut cafeaua, el a si fost gata de plecare in aventura de doua zile pe meleagurile Bucovinei. Sau Moldovei de Nord, dupa unii.

AVENTURA URBANA

SONY DSCPrima zi ne-am petrecut-o aproape numai in oras. Practic, am avut parte de o aventura prin aglomeratia unei zile de sambata. Si i-a placut! Motorul de sub capota noului meu prieten a fost un 1.6 TDI cu 105 cai putere si 250 Nm. Puterea maxima este atinsa intre 3000 si 4000 de rpm, in timp ce cuplul maxim este disponibil pe o plaja suficient de larga, intre 1500 si 2750 de rpm. Ca sa ajunga de la 0 la 100 de km/h, noul Golf echipat cu aceasta unitate TDI entry level are nevoie de 10.7 secunde, iar viteza maxima pe care o poate atinge este de 192 km/h. Niste cifre care suna bine pentru unii si foarte rau pentru altii, dar care pentru cat permit drumurile din Romania sunt decente. In oras, cu aceasta unitate sub capota pur si simplu ne-am descurcat excelent, nesimtind in absolut niciun moment nevoia de putere mai mare. La fel, cutia de viteze in cinci trepte este foarte echilibrata in traficul urban, desi vom vedea mai tarziu ca prietenul Golf 7 s-ar fi descurcat mai bine cu o cutie in sase trepte.

Vezi si:  TEST DRIVE: Audi A1, 1.2 TFSI 86 CP

Un lucru interesant pe care stramosii sai nu il aveau, este functia de selectare a modului de a conduce, functie care permite – dupa situatie si dorinta – alegerea unui mod Eco, Sport sau Normal. Aceasta functie schimba comportamentul directiei, a acceleratiei, iar daca masina este dotata cu transmisie DSG va schimba si comportamentul acesteia. Si pentru ca inca suntem in aventura noastra urbana, va recomand folosirea modului Eco, mod care va va ajuta sa obtineti cel mai bun consum posibil. Prietenul Golf a avut grija de buzunarul meu, consumand in regim urban 6.0 litri/100 de km. Consumul anuntat de producator este de 4.6 litri/100 de km, dar daca luam in calcul si faptul ca in timpul aventurii temperatura a aratat multe grade cu minus, 1.4 litri/100 de km in plus fata de ce este trecut in manual reprezinta o depasire absolut acceptabila.

In rest, noul Golf mi-a fost foarte de ajutor in oras si prin directia moale dar deloc falsa, iar faptul ca a fost echipat si cu o camera pentru marsarier a facut experienta din prima zi foarte placuta. La acest lucru au contribuitSONY DSC foarte mult si materialele de la interior, care va rog sa ma credeti ca sunt de o calitate foarte, foarte buna pentru nivelul actual regasit la alte modele din clasa compacta. Finisajele pur si simplu nu au cusur, materialele tapiteriei inspira rezistenta in timp, iar insertiile de pe bord si portiere dau un aer modern de care Golf a avut nevoie dintotdeauna. Per total, interiorul ne arata ca avem de-a face cu o masina matura, cu un lider al clasei. Si da, stiu ca este usor sa folosesti cuvinte mari, dar de data aceasta vorbim de realitatea nealterata, care se intampla sa fie pozitiva aproape in totalitate.

A, tot la acest capitol trebuie sa va spun ca Golf – desi in esenta a ramas un neamt serios – a atras foarte multe priviri in oras. Priviri de admiratie, priviri curioase, care m-au facut sa imi dau seama ca desi unii considera ca nu este foarte diferit de generatia precedenta ca aspect exterior, publicul, chiar si cel nespecializat, percepe diferentele.

AVENTURA

SONY DSCCea de-a doua parte se numeste simplu – aventura – deoarece a doua zi a fost presarata cu drumuri extraurbane, uscate, acoperite partial de gheata, ba la un moment dat chiar acoperite cu ceva zapada, gheata si mult nisip. Si cu serpentine din plin!

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Ibiza, 1.4 MPI 85 CP

Iar aici, in adevarata aventura motorul a dat si cateva semne de oboseala. Din punctul meu de vedere, in afara orasului modul Eco il puteti folosi doar daca doriti sa mergeti cu o viteza constanta si nu doriti sa depasiti pe nimeni. Zic asta deoarece in momentul in care doriti sa depasiti si modul Eco este activ, pur si simplu motorul este sugrumat si raspunde foarte lent la acceleratie. In modul normal lucrurile sunt putin mai bune, dar nu cu mult. Eu va recomand modul Sport, pentru ca abia atunci veti avea un raspuns suficient de prompt al motorului si, mai mult decat atat, veti avea parte de o directie absolut superba. Pur si simplu cand am abordat serpentinele mai in forta, aproape niciodata nu a fost necesar sa corectez traiectoria masinii, deoarece avand acea directie ferma, care transmitea foarte bine in volan ce faceau rotile, reuseam sa urmez de fiecare data trasa ideala. Dar, ca idee, daca circulati mai mult in afara orasului eu va recomand unitatea TDI de 2.0 litri, care mai nou are 150 de cai putere, eventual unitatea TSI de 1.4 litri cu 122 de cai putere.

Tinuta de drum a noului Golf 7 este mostenire de familie, adica si-a pastrat caracterul neutru, lucru care inseamna ca iti ofera fermitatea de care ai nevoie atunci cand micul Schumacher iese din tine, dar face acest lucru fara a renunta la confort. Desi noua platforma MQB a lasat versiunile mai putin puternice fara suspensia independenta spate, acum fiind semi-rigida, va spun ca acest lucru nu afecteaza simtitor comportamentul masinii. Singurul lucru de trecut pe lista de minusuri este un usor caracter subvirator, dar daca luam concurenta la analizat observam ca nimeni nu duce lipsa de asa ceva.

Pe acest traseu in care condusul linistit a alternat destul de des cu cel sportiv, prietenul Golf nu a fost o povara daca ne referim la consum. Oficial, in regim extraurban Golf 7 echipat cu unitatea 1.6 TDI consuma 3.3 litri/100 de km. Ce am obtinut eu a fost totusi destul de departe, mai exact 5.4 litri/100 de km. Dar nu mi se pare mult, daca tinem cont de faptul ca tot pasul Ciumarna a fost traversat pe modul Sport, cu motorul turat de multe ori spre 4000 de rpm, frane din plin si per total un stil totalmente anti-ecologic.

Vezi si:  TEST DRIVE: Volvo XC60, D5 AWD

VIATA LA BORD

SONY DSCER-GO-NO-MI-E. Acest cuvant il folosim de fiecare data cand discutam despre Volkswagen. Orice model ar fi, interiorul este ergonomic. Imi plac noile butoane de control de pe volan, imi place consola centrala orientata catre sofer, imi place noua unitate media cu touchscreen capacitiv, imi plac noile manete – de semnalizare, respectiv stergatoare – care au un design minimalist. Scaunele sunt confortabile iar reglajele multiple te scutesc de amorteala si dureri de spate la drum lung.

PRET

Versiunea testata de mine a fost una cu dotari medii spre superioare, astfel ca pretul final a fost de 23.103 euro cu TVA inclus. Mai exact, vorbim despre pachetul Highline cu urmatoarele dotari suplimentare: climatronic, camera video pentru marsarier, faruri bi-xenon, scaune fata incalzite, instalatie spalare faruri, duze instalatie parbriz incalzite, faruri cu functia Coming Home si Leaving Home, senzor de ploaie, senzor de lumina, radio CD  cu 8 difuzoare, ecran capacitiv de 14,7 cm si senzor de proximitate, interfata Bluetooth, cititor SD, intrare USB si AUX si sistem pentru selectarea modului de conducere. Motorul, dupa cum ziceam si la inceputul articolului, a fost un diesel de 1.6 litri cu 105 cai putere si cutie de viteze manuala in 5 trepte.

Golf 7 TDITotusi, eu va recomand fie sa renuntati la cateva dotari, fie sa mai puneti niste bani pentru a lua motorul 2.0 TDI cu 150 de cai putere. Un Golf cu pachetul Highline si acest motor porneste de la 22.429 euro cu TVA inclus. Pentru cine este mai limitat de buget, dar isi doreste totusi aceasta masina exista si variante mult mai ieftine, cum ar fi varianta Trendline cu motorul 1.2 TSI si 105 cai putere. Pretul acesteia din urma este de numai 16.118 euro cu TVA inclus.

CONCLUZIE

Noul Golf duce la un alt nivel caracteristicile care au facut ca acest model sa fie foarte apreciat de-a lungul timpului. Pe langa un design exterior imbunatatit, Golf 7 aduce materiale interioare de o calitate nemaintalnita pana acum in aceasta clasa, o ergonomie imbunatatita, precum si o tinuta de drum aproape impecabila. Unde mai pui ca tehnologia disponibila este la un nivel demn de anul 2013, iar gama de motorizari este diversificata si foarte eficienta.

Pentru cine pune pret mai mare pe calitate decat pe design, noul Volkswagen Golf 7 este masina perfecta!

9 thoughts on “TEST DRIVE: Volkswagen Golf 7, 1.6 TDI 105 CP”

  1. cei de la vw fac masini minunate, conduc si eu una de 5 ani si sunt foarte multumit, abia anul asta am schimbat pe partea dreapta bratul dupa 80.000 km parcursi in tara si in Md(acum am in bord peste 300.000km)

    1. Intr-adevar, VW este o marca fiabila in general. Au avut si au si ei problemele lor, dar nimic iesit din comun. 🙂

  2. Foarte interesant articolul! acum am intrat prima data pe acest site si pot spune ca am deja o parere foarte buna despre continutul lui! Felicitari!
    o intrebare as avea, pentru pozele din acest articol, ce setup s-a folosit?multumesc

    1. Multumesc pentru aprecieri! Te mai astept pe aici, constant apar noutati.

      Pentru fotografii s-a folosit un setup minimal – Sony A200 cu 50mm 1.8 la exterior, iar la interior cateva cadre trase cu 50 1.8, restul cu obiecivul de kit 18-70. Fara blitz-uri externe si alte chestii. Lumina buna, inspiratia si postprocesarea sunt baza…

    1. Tungsten Silver este culoarea. Arata diferit in realitate, pentru ca fotografiile din articol au ceva filtre aplicate.

      1. Multumesc. Cum vi s-a parut culoarea in comparatie cu un argintiu clasic? Din cate am inteles e o culoare noua pentru Golf (sau ma insel…).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.