TEST DRIVE: Volkswagen Jetta, 1.6 TDI 105 CP

Daca acum o saptamana testam un Citroen C4, masina care este cu mult mai cuminte fata de ce ne oferea marca franceza pana acum, nu ma gandeam ca urmatoarea masina pe care o voi lua in teste va fi chiar un Volkswagen, adica ceva care de cele mai multe ori este conservator.

Cu toate ca nu avem de-a face cu cea mai rebela masina din punct de vedere al designului, trebuie sa subliniez faptul ca este o masina absolut corecta, o masina care nu impresioneaza foarte mult cand vine vorba de aspect, dar care iti ofera acea senzatie a lucrului mai clasic, cuminte si foarte bine facut.


Versiunea pe care am testat-o a fost echipata cu unitatea TDI de 1.6 litri, lucru care m-a bucurat foarte mult deoarece chiar eram curios cum se comporta aceasta motorizare, mai ales ca  in minte o comparam cu vechea unitate foarte iubita de soferul roman, 1.9 TDI. Puterea pe care o dezvolta noul motor CommonRail este de 105 cai la 4.000 de rpm, iar cuplul motor este de 250 Nm, fiind disponibil intre 1.500 si 2.500 de rpm. In ceea ce priveste transmisia, aceasta nu este una care sa urmeze orientarea din ultima vreme, avand 5 trepte in loc de 6. Cu toate acestea, nu am simtit nevoia unei a 6-a trepte, cutia fiind foarte bine etajata. In sfarsit, motorizarea in combinatie cu transmisia manuala in 5 trepte functioneaza foarte bine, reusind sa ofere satisfactie chiar si celor care conduc mai sportiv.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Leon ST FR, 2.0 TDI 150 CP

Si daca tot am adus vorba de cei care au un stil de conducere sportiv, trebuie sa mentionam si cateva date referitoare la performanta modelului. Timpul necesar pentru a ajunge de la 0 la 100 de km/h este de 11.7 secunde, iar viteza maxima pe care o poate atinge este 190 de km/h. Niste valori bune daca tinem cont de clasa din care face parte. La capitolul consum, dupa cum sunt sigur ca va asteptati, stam foarte bine. Valorile oficiale sunt de 5.7 litri/100km in regim urban si de numai 3.9 litri/100km extraurban. Ei bine, stim ca aceste cifre nu sunt tocmai cele reale cand vine vorba de traficul zilnic, dar oricum, diferentele nu sunt foarte mari. Consumul pe care l-am obtinut in oras a fost de 6.4 litri/100km, iar in afara orasului aproximativ 5.3 litri/100 km. Niste valori bune as zice, mai ales daca ne gandim ca avem de-a face cu o masina de 1.400 de kg si ca in timpul testului masina nu a fost menajata.

Un alt lucru pe care nu trebuie sa-l trecem cu vederea este tinuta de drum. Noul Volkswagen Jetta, data fiind si clasa din care face parte, este imposibil sa impresioneze printr-o suspensie foarte sportiva. Dar chiar si asa reuseste sa imbine lucrurile foarte bine, in final avand o masina care se tine bine in curbe, reusind sa iti ofere senzatia de siguranta chiar si la viteze ceva mai ridicate, precum si confortul necesar unei familii, lucru important daca ne gandim ca totusi noi traim in Romania si avem drumurile pe care le avem.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Leon CUPRA, 2.0 TSI 290 CP

Acum, a venit timpul sa vorbim putin si despre lucrurile mai putin tehnice, cum a fi designul exterior si cel interior, precum si despre dotari si tinuta de drum. Exteriorul noului VW Jetta este foarte cuminte, avem parte de linii drepte si hotarate, tipice nemtilor. Cu toate acestea, in timpul testului foarte multi soferi au admirat masina. Ca exemplu, va pot da un posesor de Passat, care aproape a ajuns in santul de pe marginea drumului. Asadar, se pare ca acest design fara tot felul de artificii isi face treaba bine. La interior gasim acelasi design rece dar foarte bine organizat, reusind sa-mi dau seama de acest lucru in primele minute de condus, deoarece am nimerit absolut fiecare buton de care am avut nevoie fara a fi nevoit sa-mi iau privirea de la drum. Lasand la o parte organizarea, ajungem la calitatea materialelor si a asamblarii, care din punctul meu de vedere este foarte buna. Intr-adevar, la test am avut varianta Highline, dar sunt convins ca cel putin la calitatea plasticelor sta la fel de bine si versiunea de baza.

Cand vine vorba de dotari, in versiunea de baza avem tot ceea ce este de bun simt pentru o masina lansata in 2011 – radio-CD, geamuri electrice fata-spate, servodirectie reglabila in functie de viteza, aer conditionat automat si computer de bord. Totusi, daca suntem mai pretentiosi, VW ne ofera si echipari ca cea de pe masina de test, care pe langa lucrurile de baza mai avea spalator de faruri, volan reglabil pe inaltime si adancime, senzori de ploaie, lumini si parcare, oglinzi electrice si incalzite, sistem multimedia cu touchscreen care accepta si carduri de memorie, scaune sport imbracate partial in piele, comenzi pe volan, pilot automat si volan + schimbator imbracate in piele.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Toledo, 1.6 TDI 105 CP

In sfarsit, ajungem si la capitolul pret, care pentru varianta Trendline cu motorul 1.2 TSI si 105 cai putere este de 15.982 euro cu TVA. In echiparea Highline, cu motorizarea de 2.0 litri 140 de cai putere si cutie DSG, ajunge la 22.625 de euro cu TVA. Modelul testat are un pret de 19.510 euro cu TVA, cu optiunile standard din pachetul Highline. Ce inseamna aceste preturi? Ca Jetta reuseste sa fie mai competitiva decat Renault Fluence si Ford Focus, dar nu atat de ieftina ca Chevrolet Cruze.

Si daca ziceam la inceput ca Volkswagen este o marca absolut conservatoare, nu asa sunt si oamenii care lucreaza la concesionarul VW din Suceava, oameni care mi-au lasat masina la test aproape doua zile. Ceilalti dealeri din oras ar trebui sa ia exemplu. Multumesc Automitric!

11 thoughts on “TEST DRIVE: Volkswagen Jetta, 1.6 TDI 105 CP”

  1. Un sfat util: pozele din unghi nu ajuta foarete mult pentru intelegerea formelor masinii; mai intai se face profil, fata-spate, apoi vin cele din unghi; in domeniul auto sunt f putini jurnalisti care se pun in locul cititorului. Spre exeplu in cazul de fata am incercat cu greu sa imi dau seama daca masina are banda cromata pe lateral si cum arata…

  2. buna ziua. as vrea sa stiu daca e destul de spatioasa , mai ales in loc din spate. nu mi-am dat seama dintr-o singura poza. merci

  3. Din pacate niste limitari tehnice m-au facut sa nu ofer mai multe fotografii din spate. Dar, iti pot zice ca mie personal, mi s-a parut a fi o masina spatioasa, perfecta pentru o familie cu 2 copii. In spate incap si doi adulti foarte bine, chiar si 3, doar ca nu sunt convis de confortul la drum lung pentru varianta 2. Spatiul la picioare este suficient pentru un adult, iar portbagajul iti ofera loc pentru o vacanta de o saptamana. Cel mai bine ar fi sa mergi la o reprezentanta pentru a observa masina indeaproape si chiar pentru a o testa.

  4. Buna ziua,

    Voi fi viitorul posesor al unei astfel de masini (sper la jumatatea lunii Septembrie sa o ridic)… Din cele relatate cat si cele prezentate sub forma de fotografii, imi pare ca este exact masina mult asteptata d.p.d.v al dotarilor mai putin motorizarea, eu optand pentru motorul 2.0TDI de 140 de cai.
    In urma drive test-ului facut pot confirma faptul ca motorul de 1.6 TDI este unul „suficient/optim” pentru traficul din Romania (drive testul facandu-l cu o masina cu aceasta motorizare). In ceea ce priveste interiorul masinii pot spune ca sunt cateva minusuri (dar nu demne sa te faca sa renunti la o astfel de masina), si aici ma refer la cotiera neglisanta si mult prea in spate (functie de pozitia in scaun, nu ajungi sa pui cotul pe ea), mult plastic (panourile usilor puteau fi „decorate” cu ceva material textil macar in zona de contact al cotului / mainii cu panoul), mi s-a parut un lucru neterminat la consola centrala – acel loc de depozitare neacoperit de un capac, (in fata schimbatorului de viteze), suportul pentru sticle / pahare extrem de urat pozitionat langa maneta franei de mana… lista poate continua!
    La exterior, forma actuala aduce foarte mult cu Audi A4 (masina folosind platforma de la Audi A5), cel putin din spate. Nu mi s-au parut elemente exterioare care sa ma deranjeze in mod extrem, poate, imposiblitatea dotarii masinii cu: faruri bi-xenon, acele ormanente/bandouri din cauciuc pe lateralele usilor (f. utile, iti protejeaza usile masinii), portbagajul masinii (cu acele „balamale” sinistre). Per global, cred ca am facut o alegere inspirata, pretul masinii fiind de 22 780 Euro (tva inclus).

  5. Salut,

    In primul rand vreau sa te felicit pentru alegerea facuta. Mie chiar mi-a placut masina, iar daca are si motorul de 2 litri si 140 de cai putere e si mai bine.

    Bineinteles ca exista anumite minusuri pentru ca nu e masina perfecta. Nici nu cred ca s-a inventat asa ceva inca. Intr-adevar, sunt mici detalii la interior care ar fi putut fi rezolvate elegant, dar per total as zice ca este un interior calitativ si bine gandit. In ceea ce priveste balamalele capotei portbagajului, ai dreptate – si eu am fost dezamagit cand le-am vazut.

    In concluzie, as zice a este un pas mare in fata in comparatie cu varianta precedenta. Dupa cum am zis si in articol – are mai multa personalitate. Da, seamana cu un A4, dar e mult mai bine decat sa semene cu un Golf. 😀

    Sa ai parte de masina!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.