TEST DRIVE: Volkswagen Up!, 1.0 MPI 60 CP

O masina pe care voiam sa o conduc inca de la lansare, dar care abia acum, dupa jumatate de an, a ajuns pe mana mea. Pentru acest lucru stiti deja ca trebuie sa ii multumesc lui Radu Ianovici de la AUTOMITRIC Suceava.

Up! este inlocuitorul lui Lupo in gama VW, o masina din clasa mini, potrivita din punctul meu de vedere pentru oricine isi petrece majoritatea timpului in oras. Aceasta idee este intarita si de unele optiuni ca sistemul de franare automat care functioneaza pana la o viteza de 30 km/h sau sistemul de navigatie care cu numai o miscare poate deveni portabil. Dar despre acestea vorbim putin mai tarziu.

Masina pe care am avut-o la test a fost un Volkswagen Up! cu trei portiere, in echiparea Move Up!, alaturi de cateva optionale cu adevarat necesare. Motorizarea care a echipat modelul a fost cea de baza – trei cilindri si 999 de cmc. Puterea  maxima a acestui motoras este de 60 de cai putere si este atinsa la 5000 de rpm. Cuplul maxim este de 95 Nm si este disponibil intre 3000 si 4300 rpm. Stiu, nimic impresionant, dar absolut suficient pentru oras. In timpul testului, in oras, nu am simtit nevoia de un motor mai puternic. Masina este fasneata, te strecori imediat printre masini. In schimb, in afara orasului puterea oferita este clar insuficienta, desi la o viteza de 120-130 km/h masina se tine suprinzator de bine. Problema cea mai mare in exteriorul localitatilor apare atunci cand vei dori sa faci o depasire – totul trebuie calculat foarte bine. Dar pentru cei care isi doresc aceasta masina pentru a mai iesi si din oras, exista acelasi motor in versiunea de 75 de cai putere.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Ibiza FR, 1.0 EcoTSI 110 CP

Un alt capitol la care acest motor impresioneaza oarecum este silentiozitatea – daca la viteze mari il mai auzi, la ralanti am avut impresia pentru un moment ca masina este dotata cu sistemul Start&Stop, deci ca motorul este oprit. Cutia de viteze este una cat se poate de clasica, cu cinci rapoarte. Mi-a placut etajarea care scoate tot ce se poate din motor, dar in schimb nu prea m-a incantat timoneria care nu pot spune ca este cea mai precisa de pe piata.

Si-a venit timpul sa discutam putin despre consum. Acesta este mic, iar in ceea ce ma priveste este cel mai mic consum de care am avut eu parte pana in acest moment. Dar este si de asteptat, fiind singura masina de acest tip pe care am testat-o pana acum. Ar mai fi Audi A1, dar acolo poveste difera extrem de mult. Oficial, VW anunta un consum mediu de 4.5 litri/100km pentru acest motor, iar eu, va spun cat se poate de sincer, am obtinut 4.4 litri/100km. Intr-adevar, nu am mers chiar 50% in oras si 50% in exterior, proportia a fost de aproximativ 65% exterior si 35% oras. Dar chiar si asa, pentru mine este un consum de nota 10. Iar pentru cei care au o urma de indoiala, in galeria foto gasiti o fotografie in care apare sistemul de infotainment care afiseaza consumul mediu.

In ceea ce priveste tinuta de drum, aceasta este asa cum ar trebui sa fie tinuta de drum a unei masini de oras. Adica suspensii confortabile si directie moale, ca masina sa fie foarte manevrabila dar si pe placul publicului feminin. Totusi, aceste lucruri inseamna dezavantaje in afara orasului, la viteze mai ridicate. Cu toate ca dupa cum va ziceam mai sus, masina se comporta decent la viteze de 120-130 de km/h, suspensia moale iti da un sentiment de nesiguranta atunci cand drumurile sunt putin denivelate, si mai ales in viraje unde ruliul este destul de pronuntat.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Leon, 1.6 TDI 105 CP

Un capitol peste care nu putem trece este tehnologia, care este mai prezenta in Up! decat in multe alte modele de clasa mai mare. Doua lucruri am sa va spun: sistemul City Emergency Brake care franeaza automat daca soferul este neatent si viteza de deplasare nu depaseste 30 de km/h, si sistemul portabil de infotainment care inglobeaza mai multe functii ca navigatia, computerul de bord, setarile sistemului audio, bluetooth pentru conectarea telefonului, un slot pentru card SD, precum si un trainer care te invata sa conduci economic, numit ThinkBlue.

Designul, in stilul cu care VW deja ne-a obisnuit, nu iese in evidenta. Exteriorul este destul de plictisitor dar cursiv. Totusi fiind o masina din clasa mini nici nu putem zice ca ar exista concurenti mai impresionanti la acest capitol. Din punctul meu de vedere este peste Skoda Citigo, iar diferenta de pret intre cele doua este atat de mica incat nu trebuie sa tineti cont de ea. Pana la urma Up! este originalul!

In interior regasim aceeasi simplitate tipic germana, dar care de cele mai multe ori ofera o ergonomie de invidiat. Combinatia de culori alb-gri este foarte potrivita pentru o masina mica deoarece face interiorul mai luminos, lucru care ofera senzatia de spatiu. Calitatea materialelor nu este impresionanta, plasticul este tare, dar in schimb avem parte de niste finisaje perfecte si o senzatie de rezistenta in timp. Un alt plus este spatiul, care desi pe locurile din spate nu este foarte mare, este suficient pentru patru adulti in total. Unde mai pui ca are si un portbagaj de 251 de litri, cu mult peste concurenta.

Vezi si:  TEST DRIVE: SEAT Leon ST FR, 2.0 TDI 150 CP

Acum, la final, ca si concluzie va spun ca Volkswagen Up! este o masina care nu trebuie trecuta cu vederea atat de persoanele care circula preponderent in oras, cat si de firmele care au flote si care isi doresc o masina dotata, cu un pret bun si cu o fiabilitate garantata de sigla pe care o poarta pe capota. Personal as prefera motorizarea de 75 de cai putere, mai ales ca diferenta in versiunea de baza intre motorul de 60 de CP si cel de 75 de CP este de numai 500 de euro. Pe langa asta, consider ca este oarecum obligatorie achizitionarea sistemului portabil de infotainment (300 euro), a pachetului de asistenta pentru sofer care include functia City Emergency Brake, ABS si ESP (427 euro) si a pachetului confort care include scaune fata incalzite, faruri de ceata si oglinzi exterioare electrice, incalzite si vopsite in culoarea caroseriei (327 euro).

Pretul variantei pe care am testat-o este de 9.953 euro cu TVA inclus si ofera motorul de 1.0 litri cu 60 de cai putere, pachetul de dotari intermediar Move Up!, precum si optiunile pe care vi le-am recomandat mai sus. Versiunea de baza cu motorizarea de 60 de cai putere si pachetul Take Up! costa 8.327 euro cu TVA, in timp ce versiunea superioara High Up! cu motorizarea de 75 de cai putere, 5 portiere si cutie automata costa 12.048 euro cu TVA.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.