Încă există probleme de clarificat între Germania şi Comisia Europeană privind folosirea maşinilor care utilizează combustibili sintetici după interzicerea în blocul comunitar a vânzărilor de maşini noi cu motoare pe combustie, din 2035, a declarat vineri ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, transmite Reuters.
„Încă sunt întrebări care necesită răspuns. Încă nu am ajuns la un acord complet”, a afirmat Volker Wissing, la o conferinţă de presă.
La rândul său, prim ministrul Italiei, Giorgia Meloni, a declarat că ţara sa încă speră să modifice planificata interdicţie în UE a vânzărilor de maşini noi cu motoare pe combustie din 2035.
Italia susţine că UE nu ar trebui să decidă trecerea totală la vehiculele electrice, ci să permită şi folosirea maşinilor care utilizează biocombustibili.
„Bătălia pentru biocombustibili nu este deloc pierdută”, le-a spus jurnaliştilor premierul italian, după summitul de vineri.
Biocombustibilii provin din biomasă.
„Există o convergenţă între noi şi Germania în încercarea de a spune că vehiculele electrice nu sunt singura opţiune”, a declarat Meloni.
Statele membre UE negociază anul acesta propusa legislaţie care va înăspri limitele privind poluanţii care afectează sănătatea, inclusiv oxizii de azot. UE susţine că beneficiile asupra sănătăţii vor depăşi cu mult costurile.
Directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, susţine că proiectul de lege este „un prim exemplu” al reglementărilor care vor spori complexitatea şi incertitudinile, în condiţiile în care industria are dificultăţi cu „investiţiile şi deciziile cheie”.
Unii producători auto susţin că normele Euro 7 îi vor forţa să investească în tehnologia pentru motoarele pe combustie, când ei deja au alocat zeci de miliarde de euro pentru vehiculele electrice cu emisii zero.