Industria auto cere Uniunii Europene sa calmeze tsunami-ul de norme din sectorul rutier

„Un tsunami de standarde”: lobby-ul european al industriei auto cere institutiilor europene sa incetineasca ritmul noilor reglementari din acest sector.

Intre CO2, baterii electrice si siguranta, se asteapta opt sau noua standarde pe an pana in 2030, a avertizat presedintele Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Luca de Meo, care este si directorul general al grupului Renault.

Potrivit ACEA, institutiile europene trebuie „sa adopte un ritm de reglementare mai rezonabil” si sa dezvolte „o strategie industriala coerenta pe termen lung”.

Ar trebui ca European Green Deal sa aiba prioritate si sa se revizuiasca restul, a declarat de Meo in cadrul unei conferinte de presa la Bruxelles, subliniind ca un sfert dintre inginerii sai sunt ocupati cu respectarea acestor standarde.

ACEA a emis cinci recomandari intr-un „manifest” al industriei auto, semnat de sefii Volkswagen, Toyota, BMW, Hyundai si Ferrari.

In perspectiva interzicerii vanzarii de masini noi cu motoare cu combustie interna (pe benzina sau diesel) incepand cu anul 2035, institutiile europene solicita o tranzitie istorica in industria auto spre masinile electrice.

„Suntem industria cea mai angajata in decarbonizare. Nimeni din industria auto nu se indoieste ca trebuie sa ne indreptam spre emisii zero. Este, de asemenea, o oportunitate pentru noi de a ne reinventa afacerea”, a remarcat de Meo.

Vezi si:  Noul Range Rover Sport SVR: 0-100 de km/h in 4.5 secunde

Seful Renault cere Europei sa „garanteze conditii de concurenta echitabile pe piata pentru masinile fabricate in Europa”, in fata concurentei masinilor electrice chinezesti si americane, fie ca este vorba de marca chineza BYD sau de cea americana Tesla.

Nivelul de competitivitate al acestora ar trebui sa fie egalat „pana la sfarsitul deceniului” de catre „cei mai buni jucatori” din industria europeana, potrivit lui de Meo. Pana atunci, masurile de protectie a pietei europene „ar putea fi utile”.

Constructorii auto vor reduce pretul prin oferirea unor modele mai mici, cum ar fi Renault 5 din 2024 si Twingo dupa aceea, dar s-ar putea inspira si din „kei cars” japoneze, masini urbane mici care sunt scutite de taxe sau in cazul carora se aplica taxe mai mici.

De asemenea, trebuie accelerata instalarea punctelor de incarcare electrica si a statiilor de hidrogen, precum si extinderea bonusurilor de achizitie si a scutirilor fiscale pentru achizitionarea de vehicule mai putin poluante. „De fiecare data cand o subventie este retrasa, piata este impinsa dramatic in jos; nu este inca o piata naturala”, a declarat De Meo.

MM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.