Consiliul Uniunii Europene a dat unda verde noii legislatii privind infiintarea de statii suplimentare de reincarcare si realimentare in toate tarile Uniunii Europene.
Astfel, sectorul european al transporturilor va reduce semnificativ emisiile de dioxid de carbon. Noua lege a UE e un moment de cotitura, spun analistii. Vor fi puse la dispozitia publicului mai multe instalatii de reincarcare pe strada, in orase, si de-a lungul soselelor europene. “Suntem increzatori ca in viitorul apropiat cetatenii isi vor putea alimenta masinile electrice la fel de usor cum isi alimenteaza acum masinile in benzinarii” – a declarat Raquel Sanchez Jimenez, ministrul transporturilor din Spania, tara care asigura, pana la sfarsitul anului presedintia rotativa a Consiliului UE.
Noua legislatie UE prevede termen clare pentru intervalul 2025 and 2030, termene pe care tarile membre, deci si Romania, sunt obligate sa le respecte.
- din 2025 vor trebui instalate statii de incarcare rapida de cel putin 150kW pentru autoturisme si camionete la fiecare 60 de kilometri, de-a lungul principalelor coridoare de transport al UE, asa-numita retea TEN-T.
- punctele de reincarcare pentru vehicule grele cu o putere de minimum 350 kW trebuie instalate la fiecare 60 km de-a lungul reţelei centrale TEN-T si la fiecare 100 km in reteaua globală TEN-T mai extinsa, incepand cu 2025, urmand sa existe o acoperire completa a retelei pana in 2030.
- statii de alimentare cu hidrogen, atat pentru masini, cat si pentru camioane, trebuie infiintate incepand cu 2030, in toate nodurile urbane, la fiecare 200 km de-a lungul retelei centrale TEN-T.
- utilizatorii de vehicule electrice sau pe hidrogen trebuie sa poata plati simplu la punctele de reincarcare cu carduri de plata sau device-uri contactless, fara sa fie nevoie de abonament.
MM