Masinile inmatriculate in Bulgaria vor putea circula numai 90 de zile in Romania

Politia Romana a inaintat Ministerului de Interne un proiect de lege, care prevede ca masinile inmatriculate intr-un stat european vor avea drept de circulatie in Romania de numai 90 de zile.

Proiectul de lege al Politiei Romane ar putea insemna in primul rand sfarsitul masinilor inmatriculate un Bulgaria, sau altfel spus – sfarsitul rablelor de pe strada. La auzirea acestei vesti, unii sunt sigur ca se gandesc ca inainte sa se implineasca termenul de 90 de zile, vor da o tura pana in Bulgaria si cand revin se „reseteaza” totul. Dar tin sa-i anunt ca nu va fi chiar asa. Masinile vor fi luate in evidenta la primul control din trafic si nu la vama, iar cele 90 de zile reprezinta o limita neresetabila, ceea ce inseamna ca dupa depasirea termenului nu mai aveti ce cauta pe strada. Solutiile pentru a putea circula in continuare sunt urmatoarele: inmatricularea in Romania – provizorie (3 luni) sau definitiva (se plateste taxa de prima inmatriculare).

Din estimarile facute de Politia Rutiera, numarul masinilor inmatriculate in Bulgaria care circula pe strazile din Romania este de aproximativ 100.000. Problema cea mai mare este ca nu exista o baza de date cu aceste masini, lucru care le ingreuneaza munca politistilor in momentul in care un „bulgar” nu opreste la un control in trafic. Pe langa acest lucru, masinile nefiind inmatriculate pe numele romanilor, scapa foarte usor si de amenzile de radar sau rovigneta. In sfarsit, daca acest proiect de lege va fi implementat, si sper sa fie, sansele sa scapam de „bulgari” si „britanici” sunt destul de mari.

Vezi si:  Euro NCAP a testat 15 modele noi

Via – Realitatea

22 thoughts on “Masinile inmatriculate in Bulgaria vor putea circula numai 90 de zile in Romania”

    1. Intr-adevar, taxa auto poate fi considerata oarecum mare. Dar daca alegi sa iti cumperi de exemplu o masina care sa nu fie mai veche de 2000 si sa aiba motor pe benzina pana in 1.8 litri sa zicem, taxa are o valoare decenta. A, ca astia care au masini imatriculate in Bulgaria, majoritatea mai vechi de anul 2000, cu motor non-euro, euro1 sau euro2 in cel mai bun caz, eventual si litraj mare, ar trebui sa plateasca mii de euro pentru inmatriculare – e absolut normal sa fie asa. Masina nu este un drept. Nu iti permiti o masina decenta (care poate fi achizitionata chiar si cu 3000 de euro)? Ai transport in comun tati! Eu sunt satul de rable de 500 de euro sau de masini premium/SUV-uri din 95 cu motoare de 2.5-3.0 litri care scot fum ca niste camioane Roman neingrijite. Repet, masina nu este un drept. Daca ai 1000 de euro nu iti permiti o masina ci un abonament la autobuz/bilete de tren.

  1. Du-te bai baiatule si te impusca. Daca iti da tactu bani sa iti iei masini de zeci de mii de euro nu ii trage tu la raspundere pe cei care muncesc cinstit in tara asta si nu isi permit sa isi cumpere masini noi. Oricum decat un logan din 2006 mai bun e un ford sau un opel din 1998.
    Statul nu este un S.R.L. care cauta modalitati de a prospera pe spinarea oamenilor, statul reprezinta defapt cetatenii si trebuie sa se ingrijeasca de binele acestora. Daca in Romania puterea de cumparare e cea care este , statul trebuie sa si-o asume (pt ca e principalul vinovat de asta) iar pretentiile sa fie la nivelul pe care si-l pot permite cetatenii.
    Din pacate tara asta e condusa de cretini , ca cel de mai sus , care vorbeste in necunostinta de cauza.

  2. Bai baiatule, nu am de ce sa ma impusc. Inainte sa imi dai asemenea sugestii, ar trebui sa citesti cu atentie comentariul meu.

    Totusi, ca sa fiu sigur o sa iti mai explic odata. In primul rand taica-meu nu imi da zeci de mii de euro ca imi cumpar cine stie ce masini. De fapt, nu mi-a dat nici macar 1000. In al doilea rand, tu nu intelegi ca nu e vorba de masini noi sau de preturi foarte mari, ci de lucruri decente. Ce zic eu ca ar insemna acest „decent”? De exemplu daca ai 3000 de euro iti poti lua un Opel Corsa din 2001-2002 cu motor de 1.0 sau 1.2 benzina, destul de ingrijit, sau un Fiat Punto din 2002-2003 cu motor de 1.2 benzina dotat/ingrijit. Asadar, daca luam un minim de 3000 de euro, putem avea o masina decenta, cu euro 4 si inmatriculata in Romania. In al treilea rand, eu sunt de parare ca daca nici macar 3000 de euro nu ai, ar trebui sa folosesti transportul in comun. Nu, o masina cu motor de 2000, din 92-95, care are 300-400 de mii la bord si te-a ajuns 1500 de euro cu tot cum inmatriculare in Bulgaria, nu are ce cauta pe strazi in anul 2011.

    A, ca mai este o chestie. Cu 3000 de euro iti poti lua o masina mica cu euro 4, si da, cu un motor mic. Problema e alta bai baiatule, ca voi, „bulgaroii”, va luati un BMW Seria 5 sau un E-Klasse din 95 de banii astia. Pentru ca voi e smecheri si are standarde premium. Sau ca sunteti idioti. 🙂

  3. Nu mai vorbi de masini euro 4 pentru ca stiu o gramada cu euro 4 in carte dar care umbla fara catalizatoare, asa ca nu este relevanta treaba. Eu am masina inscrisa pe bulgaria si daca taxa nu ar fi 1440 de euro poate ca as inscri-o si eu pe romania.Si cu autobuzul sa circuli tu.Ideea principala este ca in tara asta sunt oameni fara minte, milogi care iau spaga in momentul in care sa duc la vot, si voteaza cu stomacul fara sa gandeasca ce o sa se intample in anii urmatori, daca as avea actiuni la SC DACIA S.A (nu am nimic cu dacia…ba chiar am avut logan, dar nu am mai putut sa platesc leasingul si l-am cedat la altcineva) sau CITROEN, etc, cum au astia care ne conduc. si eu as face taxa de inmatriculare sa ajunga la sumele fabuloase la care se afla, sa vina toata lumea sa cumpere masini noi, chiar daca nu isi permit, le facem rate pe viata.Ca la noi la nimeni.Si sa ne pupe in C>U>R cu legea lor, vin alegerile acum si incep iar cu promisiuni si „facilitati” pentru populatie.

  4. Cred ca masinile cu euro 4 fara catalizator sunt mult mai putine decat rablele inmatriculate in Bulgaria. In sfarsit, daca o luam pe alta parte, intr-adevar nu ar trebui sa existe pe strazi nici multe rable inmatriculate in Romania. Cand nu va mai exista coruptie, cand ITP-ul nu se va lua pe spaga, cand nu vor mai circla tot felul de camioane „fara semnalizare” sau care au, dar scot atat de mult fum incat nu o vezi, vom avea un trafic normal si o tara normala. Doar ca pana atunci, zic sa ne ocupam de rablele inmatriculate in Bulgaria. Le luam incet, pe rand. 🙂

    Iar despre taxa, da, pentru unele motorizari ok, cum ar fi un diesel de 1.8,1.9,2.0 cu euro 3 este prea mare. Dar exista solutii prietene, TDI-ul nu este ultimul motor de pe pamant. Aceeasi masina doar ca pe benzina, din acelasi an, 1.6 sau 1.8 cu euro 4, la un pret mai mic, si cu kilometri mai putini, o inmatriculezi in Romania cu banii de inmatriculare in Bulgaria. Dupa cum am mai zis, cu 3000 de euro iti iei masina destul de buna. Doar ca nu e seria 5 sau vreo „balena”. Iar daca nu esti smecher (a se citi prost), o sa iti iesi fix o masina pentru tine, nu una pentru vecini.

    Altceva mai doresti, vrei sa te mai lamuresc cu ceva?! 🙂

  5. Ba Nechifore…..bai baiatule…. eu sincer am impresia ca tu nu iti dai seama pe lume lume si in ce tara traiesti mai baiatule.mai ce inseamna pentru tine 3000 de euro? ca pentru mine sunt PESTE 120 milioane VECHI!!!!!!!!! DA,ai dreptate…masina nu este un drept, nici internetul de altfel si nici TOALETA de acasa, dar sunt NECESITATI, iar eu ca si multi altii nu ne permitem sa dam PESTE 12000 lei pe un corsa din 2003 INMATRICULAT PE ROMANIA!!! nu stiu de ce ma obosesc sa ma explic in fata unui grandoman si inganfat ca DUMNEAVOASTRA! traiasca Bendeac! HAI SA TE … IN FREZA intr-un mod civilizat .

  6. Vrei sa iti dau alte exemple de masini mai ieftine de 3000 de euro pe care le poti inmatricula in Romania? Ok, o sa fac asta. Fiat Punto, 2001, 1.2 benzina, cu 2000-2200 il ai inmatriculat in Romania. Mai vrei? Opel Corsa B, 1999, 1.0 sau 1.2 benzina, aceiasi bani.

    Tu cati bani ai disponibili pentru o masina? 1000 de euro? 500? 200? Ei bine, te anunt ca la banii aia iti iei un „cazan”. Aia e o masina numai buna de casat. Si nu, nu mai bate moneda ca puterea de cumparare, ca rahat. Poate ca masina e o necesitate pe care nu ti-o permiti. De fapt, mai mult ca sigur asa e. Nu, nu trebuie sa iti ofere nimeni facilitati pentru a-ti cumpara o masina. Poti avea pretentia sa iti ofere cineva (statul) facilitati cand nu ai ce manca, cu toate ca si in cazul asta e discutabila chestia.

    Si vezi ca folosesti cuvinte mari, mai mari decat taxa de prima inmatriculare! 🙂

  7. cred ca baiatu asta are „vaselina”ramasa acolo unde stim noi, de prin guvern de pupa in c..r pe astia!… fraiere statu roman te obliga sa faci asta si merita furat la maxim pacalici

  8. Cea mai amuzanta parte e ca si tu esti la fel de „coerent” ca si ceilalti bulgaroi de mai sus. Nu mai spun ca ai niste argumente….lipsa. Prosti dar comici! Va mai astept pe aici. 🙂

  9. Ai dreptate Adrian, dar ce sa faci tiganii inteleg mai greu cum e cu munca. Pune mana si munceste tigane’ si cand ai destui bani, apoi atunci sa te falesti si tu cu masina.Sunt pentru aceasta lege si ma bucur enorm ca vor fi mai putine cazane cu tigani (da tiganu’ tot tigan …”ca el vrea cazan, da dala’ mare cu stema si cu cercuri si din 3 litere, sa moara toti romanii de ciuda ca el e smecher si nu munceste si isi plimba dosu’ in masina premium. Am ajuns ultimii din europa din cauza lor rusine romanilor ptr. ca ingaduiti fatarnicia si invidia lor!!!

  10. Nu vreau acum sa ii catalogam pe toti ca fiind tigani, pentru ca din pacate nu sunt doar ei. Daca ar fi fost tigani as fi inteles oarecum. Opulenta e bine impamantenita in cultura lor. Cel putin in cea recenta. Mai trist e ca foarte multi romani au inceput sa se comporte asa. Dar, in sfarsit, asta e alta discutie.

  11. Pai si la ei ma refeream eu, la romani care conduc cazane cu nr. de bul”angi si asculta manele ( ce poate fi mai „frumos”!!).

  12. ba Adrian Nechifor esti prost rau ba homalaule ce fatza de pizda lache ai am citit aici commenturile tale date dreac de pizda fleascana daca prind de astia ca tine i violez da te dreac pizdo poponarule

    1. Normal ar fi fost sa nu iti aprob comentariul pentru ca esti mult prea idiot. Dar tocmai asta e ideea, l-am aprobat ca sa vada lumea ce fel de oameni au tigai inmatriculate pe Bulgaria. Pe langa asta, am o nelamurire. Ma faci „homalau” si „poponar”, dar in acelasi timp imi spui ca „pe astia ca mine” ii violezi daca ii prinzi. Ce concluzie sa trag eu de aici? Hmmm…:))

  13. Cea mai simpla metoda, pentru a nu mai circula toate junghiurile inmatriculate in Bulgaria, este sa adaugi la impozit o taxa anuala de poluare. Cand o sa trebuiasca toti … sa plateasca 1000 euro / an, o sa-si cumpere ce isi permit…biciclete.

  14. Facem schimb de masini cu strainii ( rable vs masini noi )
    Noi avand putere slaba de cumparare in tara noastra, ne chinuim sa luam second hand-uri de afara, ne straduim sa fim in legalitate cu statul, care ne taie macaroana la orice portita gasita. Asta este! Sa traim bine.

  15. Si in tarile vest europene este la fel. Daca muncesti cu acte in alta tara esti, si ai rezidenta ai voie 6 luni sa circuli cu masina. Un prieten chiar a patit, si in a saptea luna cand l-au oprit in trafic, i-au zis ca are la dispozitie 5 zile sa scoata masina din tara. Nu a trimis-o dar a parcat-o in curte si a fost nevoit sa isi cumpere una inmatriculata acolo.
    ––-
    Doar cei care au nume de om pot comenta pe aici! Nu stau de vorba cu cuvinte cheie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.