Exista foarte multi oameni care sunt atrasi de Mazda RX-8, dar prea putini stiu ce face ca aceasta masina sa fie speciala. Multi ar zice designul, da e frumoasa, dar cu adevarat interesant si inedit este motorul. De ce spun asta? Pentru ca nu are un motor clasic Otto sau Diesel. Mazda RX-8 este echipata cu un motor rotativ (sau Wankel) de 1.300 cmc in doua variante de 192CP si 231CP. Si nu, nu este vorba despre un motor turbo.
Totusi acest motor nu se adreseaza soferului uzual deoarece pentru a avea parte de fiabilitate si de un consum decent trebuiesc respectate niste reguli:
- Pornirea se face fara a atinge accelaratia (se ineaca motorul).
- Plecarea de pe loc se face doar atunci cand motorul a atins un nivel normal de functionare.
- Schimbarea treptelor de viteza se face scurt, cu ambreiajul apasat o perioada cat mai scurta.
- Oprirea motorului se face dupa un timp de 3-10 minute.
Pe langa aceste reguli mai sunt si altele, este o masina care trebuie respectata pentu a-ti oferi tot ce poate. Un asa motor nu este foarte comod sa il conduci zi de zi prin oras, este un motor sportiv, un motor care cere turatii.
Asa functioneaza un motor Wankel:
am si eu o intrebare … cum se lubrifiaza (unge) acest motor ? nu prea inteleg ?
Salut! Nu mi-am pus intrebarea asta pana acum, dar am reusit sa gasesc o imagine. Da click pe ea si o sa te lamuresti. 🙂
Salut am și eu o Mazda rx8 si am pus un prieten sa o pornească si cred ca a înecați a apăsat accelerator di acum nu mai pornește ce este de făcut