Potrivit Asociatiei Mecanicilor Auto din Franta, majoritatea modelelor de masini electrice sunt imposibil de reparat. Majoritatea pieselor trebuie inlocuite, daca se strica, si nu pot fi reparate – arata raportul Asociatiei.
Acest lucru e cauzat in special de componentele de la motor, care sunt inglobate intr-o carcasa monobloc. In cazul defectarii sau sau in caz de accident, nu exista varianta, ci trebuie inlocuit cu totul.
“Daca masina e noua si daca are o problema la motor, inlocuim tot motorul. Daca e o problema la bateriile mari, cele de sub masina, atunci autovehicul e terminat, gata! Poate fi aruncat, fiindca ar costa prea mult inlocuirea lor” – a explicat Nicolas Bernard, redactor-sef la publicatia Auto Plus.
Atunci cand masina electrica poate fi reparata, mecanicii auto trebuie sa foloseasca aparatura speciala si sa lucreze mai mult. Ceea ce inseamna costuri foarte mari. Asociatia considera ca e un non-sens economic si ca, de fapt, componentele masinilor electrice sunt daunatoare pentru mediu. Mecanicii auto cer norme mai stricte pentru fabricantii de masini electrice.
“Pe concurentii straini, adica pe chinezi si pe americani, nu-i intereseaza ca bateriile sa poata fi reparate. Noi cerem conditii mai stricte pentru masinile lor. In Europa nu trebuie vandute autovehicule care nu pot fi reparate, mai ales cand e vorba de defectarea bateriilor” – declara Laetitia Vasseur, delegat general al Asociatiei.
Producatorii de baterii electrice auto spun insa ca nu sunt problemesi ca acestea au o durata de viata de circa 3000-4000 de incarcari.
MM