Motorina vegetala va salva motorul cu combustie?

Biodieselul produce mai putine emisii in timpul ciclului de productie si mai putini poluanti. Iata de ce ar putea salva motoarele cu combustie.

Chiar daca vehiculele electrice par a fi in prezent solutia catre care se indreapta aproape tot transportul rutier, ramane deschisa o fereastra pentru alternativa reprezentata de asa-numitii combustibili sustenabili, cum ar fi benzina sintetica si biodiesel.

Combustibilii cu emisii reduse de dioxid de carbon derivati nu din petrol, ci din materii prime naturale, cum ar fi hidrogenul si legumele, ar putea reprezenta, de fapt, o solutie, chiar daca tranzitorie, pentru reducerea emisiilor, pastrand in acelasi timp motoarele cu combustie interna si rezolvand problema autonomiei pe distante lungi, care ramane unul dintre punctele slabe ale masinilor electrice.

Biodiesel versus baterii

Cercetarile in domeniul vehiculelor electrice avanseaza pe zi ce trece, dar, deocamdata, asigurarea unei autonomii suficiente pe distante lungi pentru o masina sau pentru un camion de marfa, presupune instalarea unor baterii mari, grele si costisitoare, cu un lant de aprovizionare care, cu siguranta, nu este 100 la suta curat, avand in vedere ca activitatile de extractie a metalelor sunt inca printre cele mai poluante si mai putin durabile, inclusiv din punct de vedere etic.

Prin urmare, per ansamblu, biocombustibilii nu sunt atat de dezavantajati pe cat par in comparatie cu electricitatea pura: desi este adevarat ca arderea lor produce in continuare gaze de esapament, lantul de aprovizionare pentru biocombustibilii pe baza de plante poate fi mai echilibrat decat cel al petrolului si al bateriilor.

Vezi si:  Camera video pentru masina, un gadget tot mai raspandit

Utilizarea tot mai raspandita

Recent, multe companii petroliere care s-au transformat in companii energetice au inceput sa investeasca nu numai in hidrogen, ci si in biocombustibili, iar unele dintre ele, inclusiv gigantul ENI cu HVOlution, extind distributia de biodiesel pe drumurile din Europa.

DKW Mobility, de exemplu, a anuntat recent ca biodieselul HVO, amestecat cu motorina traditionala in diferite procente pana la o puritate de 100 la suta, este disponibil in aproximativ 650 de statii de alimentare din Europa, inclusiv aproximativ 60 in Italia, pentru toate vehiculele, de la autoturisme la camionete si camioane, pentru care producatorul a certificat compatibilitatea.

In vara anului trecut, guvernul italian a aprobat, de asemenea, asimilarea biodieselului HVO cu motorina in scopuri fiscale, permitand rambursarea accizelor in acelasi mod si incurajand raspandirea acestuia.

MM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.