Masina dvs. trebuie sa functioneze in parametri optimi
Masina dvs. trebuie sa functioneze la parametri cat mai buni si sa dea un randament care sa satisfaca exigentele dvs. Pentru a putea indeplini aceste conditii tehnice extrem de importante, trebuie ca masina dvs. sa aiba parte de cele mai bune piese auto, dar si de componente de inalt nivel, originale si bineinteles noi. Pentru o mai buna functionare a masinii personale, este bine de stiut faptul ca nu orice piese auto se potrivesc celei pe care dvs. o folositi, astfel ca trebuie sa va interesati temeinic inainte de a cumpara o astfel de componenta, pentru a nu risca ulterior sa-i daunati masinii, in loc sa-i faceti un bine si sa o revedeti cum goneste pe sosea.
Cat priveste piesele auto originale, de obicei acestea se gasesc in magazinele oficiale sau in magazinele specializate de piese auto ale dealerilor autorizati. Recomandarea specialistilor in domeniu este aceea de a cumpara piesele direct de la producatorul masinii (in cazul in care acest lucru este posibil) sau daca nu, de la una din reprezentantele autorizate ce comercializeaza piese auto pentru modelul respectiv.
Motorul este inima si creierul masinii dvs.
In acest articol ne vom referi in mod special la acea parte a masinii dvs. despre care se spune ca este de fapt „inima” sau „sufletul” sau. Este vorba bineinteles de motorul masinii dvs. Practic, de la motor „pleaca totul”, pe langa inima si suflet, acesta este si creierul de la care porneste toata gandirea automobilului. Pentru a va putea ingriji temeinic de motorul masinii dvs., trebuie sa stiti faptul ca acesta are nevoie sa fie curatat periodic, sa ii fie schimbate chiar anumite piese auto uzabile specifice motorului, dar mai ales sa fie folosite anumite tipuri de lubrifianti, meniti sa asigure o buna functionare pe termen lung a motorului.
Motorul trebuie „uns” mereu cu lubrifianti de calitate
Toti lubrifiantii pentru motoarele de masina sunt de tipul multigrad (respectiv: 10W40 / 15W60 / 5W30). Mai pe scurt, aceste denumiri ale tipului de ulei semnifica cea mai importanta caracteristica pe care o poate avea uleiul pentru motorul masinii dvs., deoarece, in functie de ele se determina in ce cazuri este folosit un anumit tip de ulei si nu altul. Pana la descoperirea uleiului multigrad, proprietarii de masini erau nevoiti sa schimbe uleiul de motor in functie de fiecare anotimp in parte, aceasta operatiune fiind destul de migaloasa si uneori chiar stresanta. Insa vremea uleiului monograd a apus, acum uleiul multigrad fiind cel care domina piata auto. Specialistii recomanda folosirea unui ulei Motul, acesta fiind unul dintre cele mai bune uleiuri de motor existente pe piata de profil, ulei folosit chiar si de soferii ce participa in competitiile de raliuri cu masinile lor.
Uleiurile de motor sunt diferentiate in functie de cele 2 grade de vascozitate, acestea fiind urmatoarele: primul grad de vascozitate este cuprins intre 0 W si pana la 25 W pentru temperaturi ceva mai scazute (aceste uleiuri sunt specifice sezonului de iarna); al doilea grad de vascozitate al uleiului de motor este cuprins intre 20 si 60 (aceste uleiuri sunt specifice sezonului de vara). Primul grad de vascozitate este special dedicat sezonului rece, deoarece vascozitatea specifica este mai scazuta si este potrivita pornirii unui motor pe conditii de temperatura scazuta sau foarte scazuta, pe cand cel de-al doilea este dedicat sezonului cald, fiindca vascozitatea este mult mai ridicata, aceasta fiind cea mai optima pornirii unui motor, in conditiile in care temperatura este inalta sau foarte inalta. Este deosebit de interesant de observat cum calitatea lubrifiantilor moderni permite chiar utilizarea unei palete din ce in ce mai mari de vascozitati, astfel tehnologia in materie de uleiuri dezvoltandu-se pas cu pas, iar randamentele motoarelor fiind din ce in ce mai ridicate.
Asa cum am amintit si anterior, uleiul Motul este cel mai bun ulei pentru masina dvs., el fiind recomandat de majoritatea specialistilor din domeniul auto, din cauza faptului ca este realizat la cel mai inalt nivel tehnologic in fabricile din Statele Unite ale Americii. Motul este cel mai important brand din domeniu, americanii fiind primii din lume care au schimbat atat teoretic cat si practic lumea uleiurilor auto. Iata si cateva exemple de evenimente rasunatoare ce au stat la baza evolutiei tehnologice in lumea uleiurilor auto:
1. In anul 1953, a fost lansat pe piata primul ulei multigrade din lume;
2. In anul 1966, a fost lansat primul ulei de motor semi-sintetic din lume;
3. In anul 1971, a fost lansat primul ulei de motor 100% sintetic din lume.
Folosesc doar motul 8100x clean* 5w30 in masinile mele si am lamurit multi amici sa-l utilizeze.Am schimbat unui amic(comandat si pus de mine uleiul si filtrele aferente)la un bmw520d iar tacanitul”castrol” a disparut in 10 km parcursi.Doar ca pe bidon scria made in france.