Noul Dacia Duster va pleca de la 19.700 de euro, confirmand zvonurile aparute la sfarsitul lunii noiembrie, iar comenzile vor putea fi plasate incepand cu luna martie.
Primele livrari urmeaza sa inceapa in iunie. Potrivit publicatiei italiene Il Messaggero, Duster e cel mai bine vandut SUV in Italia si in Europa, cu 2,2 milioane de unitati.
Cea de-a treia generatie Duster are un stil mai proeminent, cu jante de pana la 18″, dar pastreaza aceleasi dimensiuni cu o lungime de 4,34 metri si, datorita adoptarii platformei CMF-B – aceeasi cu cea a lui Sandero, Jogger si, de asemenea, Renault Clio – ofera mai mult spatiu atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje, cu un compartiment de incarcare cu 6 la suta mai mare. Numeroase solutii sporesc caracterul practic, cum ar fi tapiteria TEP lavabila Microcloud, accesoriile YouClip si portbagajul de capota, pe șine care pot suporta pana la 80 kg si pot fi integrate pentru a transporta mai multe tipuri de obiecte.
Pe bord va fi un ecran de 7″, unul care utilizeaza smartphone-ul cu statie de cuplare si aplicatie si unul cu un ecran de 10″ cu Android Auto si Apple Carplay wireless, navigatie in cloud si posibilitatea de a interactiona cu vehiculul de la distanta. Pentru siguranta, exista sase airbag-uri, franare automata de urgenta, cruise control, recunoastere a semnelor rutiere cu alerta de depasire a vitezei, monitorizare a atentiei soferului, avertizare la parasirea benzii de rulare si asistenta la mentinerea benzii de rulare.
O unitate mild-hybrid de 48 de volti isi face debutul absolut pe o Dacia: este un sistem 1,2 in trei cilindri cu injectie directa, ciclu Miller si turbina cu geometrie variabila, care poate fi combinat si cu tractiune integrala. In acest caz, garda la sol creste la 217 mm, exista posibilitatea de a adapta controlul tractiunii la diferite tipuri de teren (Auto, Snow, Eco, Mud/Sand, Off-road si Eco), simuland blocarea diferentialului central. De asemenea, exista si limitatorul de viteza pentru cele mai periculoase coborari.
De asemenea, e dotata si sistemul full-hybrid de 140 CP al Jogger, cu un motor 1,6 si doua generatoare cu motor electric in cutia de viteze robotizata cu 4 trepte. Acesta functioneaza pana la 80 la suta din timp cu energie electrica atunci cand ruleaza in oras si reduce consumul si emisiile cu 40 de procente.
MM