Joi, 23 octombrie 2014, Fetcom, dealerul marcii Citroen in Suceava, a prezentat publicului si presei noul model Citroen C4 Cactus.
Cel mai nou model Citroen, care a facut furori in toata lumea la momenul lansarii, a ajuns si la Suceava. Masina, desi arata ca un concept, nu ca un model de serie, se pare ca deja are succes pe pietele internationale, Citroen suplimentand productia la fabrica din Valleverde, Spania.
La o prima analiza rapida, tendinta este sa crezi ca C4 Cactus nu va fi primit foarte bine de publicul conservator din Romania. Dar dupa ce arunci o privire peste lista de preturi, devii mai optimist referitor la cifrele de vanzari pe care le va reusi Citroen pe plan national. Mai mult, daca luam in calcul si aspectul de crossover, precum si sistemul de protectie impotriva incidentelor mici de zi cu zi, care a fost botezat Airbump, sansele ca acest noul model sa fie apreciat de publicul din tara cresc.
Si daca tot am amintit de sistemul Airbump, proaspat brevetat de Citroen, sa va explic si cum functioneaza el. Teoretic, acest sistem nu este altceva decat un inlocuitor al clasicelor bandouri laterale. Practic, este mai mult decat atat, deoarece atuul sau nu este doar intinderea atipic de mare, ci in special faptul ca pe suprafata de plastic exista o serie de microcapsule umplute cu aer, care amortizeaza socurile. Astfel, nu numai ca nu este zgariata vopseaua masinii, dar nici materialul protector nu ramane insemnat de neatentia celui care a parcat langa tine.
Lasand la o parte acest sistem simplu dar foarte util mai ales la noi, trebuie sa mentionez ca noul Cactus este inovativ in orice alta privinta. Incepand cu designul exterior, care ori iti place foarte mult, ori il urasti, si continuand cu interiorul care propune foarte multe solutii inteligente si un minimalism venit din lumea conceptelor, acest nou model al francezilor sigur te va face sa te simti special. Interiorul chiar m-a facut sa ma simt bine, desi calitatea plasticelor ar fi putut fi mai buna. Pe locurile din spate se sta foarte bine, spatiul pentru picioare fiind suficient chiar si pentru cei mai inalti.
Un alt lucru pe care trebuie sa il mentionez este legat de economia de combustibil. Simplificand masina foarte mult in puncte care nu afecteaza confortul pasagerilor si folosind tehnologii de constructie de ultima ora, Citroen a reusit sa scada foarte mult greutatea acestui model, ajungand la valori cu 200 de kilograme sub greutatea unui model clasic din clasa compacta (sub 1000 de kg greutate totala). Astfel, a fost posibila echiparea noii aparitii frantuzesti cu motoare eficiente, avand puterea cuprinsa intre 82 si 110 CP. O parte dintre motorizarile oferite sunt Euro 6 si au emisii de CO2 sub 100 de g/km. Consumul mixt, in functie de motorizarea aleasa, se situeaza intre 3.4 si 4.6 litri/100 de km. Asadar, dupa cum puteti observa, pe langa sistemele inovative si tehnologia folosita, noul C4 Cactus este si foarte econom.
Personal, consider ca masina aceasta este potrivita mai ales pentru publicul feminin, atat datorita unor solutii de protectie alese de catre producator, dar si datorita garzii la sol, a spatiului interior si a celor 21 de combinatii de culori disponibile.
Pentru mai multe detalii, apelati cu incredere la echipa Fetcom!
Eu personal ambobparere foarte buna despre marca asta. Am inchiriat de cateva ori citroen si sunt f ok la mers. De ex ultima data am avut c1 in 4 portiere, benzina, oricat de fugarit a fost, a luat 4.8 max 5.1 mers cu 120-160 pe autobanda si prin orase in Olanda. In aceleasi conditii fort fiesta 1.0 a consumat un pic peste 6 l
–
Doar oamenii pot comenta aici. Numele de firme sa servicii nu prea…