Exista o multime de teorii si de pareri in ceea ce priveste condusul. De cele mai multe ori, fiecare sofer crede ca este cel mai bun, atitudine foarte gresita, care in unele situatii poate sa duca la lucruri destul de grave. Sa fii un sofer bun, implica o multime de lucruri. Totusi, opinia mea este ca extrem de importanta in tot acest proces este placerea!
Dar vai, cum asa, nu se poate! Ba da. Cum in general devii foarte bun la ceva atunci cand esti pasionat, asa este si cu soferia. Daca iti place cu adevarat sa conduci si daca te pasioneaza si domeniul auto, ai sanse foarte mari sa devii un sofer bun. Atentie, nu ma refer la genul de pasiune pe care o au baietii din targul de masini sau oamenii care au impresia ca frumosul din domeniul acesta este reprezentat de tuningul de prost gust facut prin tot felul de garaje insalubre. Nu. Ma refer la oamenii care isi doresc sa intelega ce este o masina in ansamblu, care sunt interesati mai ales de ce inseamna siguranta in domeniul auto si pentru care un drum lung la volan inseamna si relaxare, nu doar chin si emotii negative.
Totusi, nu imi imaginez ca cineva se va schimba dupa ce citeste ce spun aici, pentru ca, nu-i asa, fiecare dintre noi este cel mai bun sofer si stie cel mai bine. De aceea, cred ca cel mai bine ar fi sa ma adresez viitorilor soferi, adica acelor persoane care in acest moment fac scoala de soferi. Recomandarile mele sunt foarte simple si se refera, de fapt, la ce ar trebui sa faci din punct de vedere legal. Daca as fi acum in momentul in care ar trebui sa ma pregatesc pentru examenul de permis, pe langa faptul ca as fi foarte atent si as pune foarte multe intrebari in cele 30 de ore cat as conduce insotit de instructor, as face o multime de chestionare, de preferat online, pentru ca e cel mai simplu (un exemplu ar fi www.b-drpciv.ro) si as citi de cateva ori bune intreaga legislatie rutiera. In principiu, pentru a lua examenul, atat cel teoretic, cat si cel practic, este de ajuns sa faci aceste cateva lucruri simple cu maxima seriozitate.
Apoi, pentru a deveni sofer, trebuie, dupa cum mai ziceam, efectiv sa iti placa sa conduci si sa te atraga domeniul auto, cu tot ceea ce implica el. Daca nu iti place sa conduci si faci asta pentru ca „asa trebuie” sau pentru ca e „bine sa ai permis”, mai bine renunta. Te vei chinui toata viata, deoarece vei considera condusul ceva incomod, un lucru pe care il faci doar de nevoie, iar asta inseamna ca vei conduce prost. In plus, te vei pune in pericol atat pe tine, cat si pe ceilalti participanti la trafic. Sunt pline drumurile de soferi foarte emotionati si panicati, care reactioneaza total gresit si care nu simt si nu inteleg masina de sub ei absolut deloc. De cele mai multe ori, fara nicio aroganta, sunt un pericol. Condusul nu este pentru toata lumea si nu este o obligatie.
Ce mi se mai pare important in tot procesul de a deveni un sofer mai bun ar fi si efectuarea unor cursuri de conducere defensiva, care te fac mai constient de faptul ca sa conduci o masina pe drumurile publice nu este deloc o joaca, precum si cunoasterea unor lucruri de baza din domeniul sigurantei auto, impreuna cu constientizarea faptului ca legile fizicii sunt niste legi si nu pot fi invnise nici de priceperea ta si la un moment dat nici de sistemele electronice sau mecanice de pe masina.
Asadar, e simplu daca iti place si e greu si inutil daca nu te atrage deloc!