Piata lor auto versus piata noastra auto

Despre piata auto din Romania se tot discuta de ceva vreme, doar ca de vreo sase ani nu prea se mai discuta deloc de bine. In fiecare an au tot aparut declaratii ale unor mai mari din companiile importatoare, care spuneau ca gata, de anul viitor intram pe crestere de cateva procente bune. Din pacate, realitatea i-a cam contrazis de fiecare data rau de tot! Dar ce puteau sa spuna si ei?! Trebuiau cumva sa isi motiveze oamenii din retea, ori daca anuntau scaderi peste scaderi, cine mai avea chef de munca?!

Totusi, sa trecem peste faptul ca piata de la noi este subreda, ca asta deja stim cu totii. Sau nu?! Tocmai acesta este subiectul articolului. Fiind implicat foarte des in discutii pe teme auto, de foarte multe ori am auzit oameni care spuneau ca au vazut in Germania, in Franta, in Marea Britanie diverse lucruri interesante, o mai mare grija fata de client, servicii ireprosabile si campanii de promovare extraordinare. Si nu intelegeau de ce la ei se poate si la noi nu, asta fara sa ia in calcul ca piata de masini noi din Romania este nesemnificativa in Europa. Si aici este o alta poveste lunga, pentru ca exista multe probleme in piata nu doar din cauza economiei si a accesului la finantare destul de greoi, ci si din cauza oamenilor incompetenti din industrie, care nu inteleg ca vremurile s-au schimbat, deci si abordarea pietei trebuie sa fie total diferita.

Vezi si:  Stiti cum si cand a aparut tractiunea integrala quattro?

Dar sa ne intoarcem la cei care nu reusesc sa inteleaga unde e pozitionata Germania ca piata auto si unde este Romania. Explicatii le-am dat in nenumarate randuri, dar cifrele nu i-au lamurit pe cei mai multi. Asa ca, de data aceasta nu voi mai zice nimic, doar voi lasa aici un set de fotografii cu masinile expuse la un dealer SEAT dintr-un oras cu, atentie, aproximativ 15.000 de locuitori. Lasam la o parte faptul ca in orasul acela, care se numeste Selb, exista si dealer Mercedes-Benz, Citroen, Volkswagen si Fiat.

In fotografii nu am reusit sa surprind chiar tot, pentru ca timpul nu mi-a permis sa mai intru si in showroom, dar va spun ce masini am vazut acolo, in acel oras pe care ei il numeau sat: SEAT Leon CUPRA 280 DSG7, SEAT Ibiza Je Design, SEAT Leon Aero Kit, SEAT Leon, Ibiza si Altea XL cu pachetul ITECH si SEAT Leon FR ST 2.0 TDI de 184 CP vopsit in culoarea Alor Blue. La dealerul Mercedes-Benz, care exista acolo din 1960, am intalnit doua S 63 AMG, pe langa multe alte bunatati. Ma opresc aici.

Intelegeti acum despre ce vorbesc? Ca noi, daca facem o comparatie de genul acesta, nici macar nu existam? Putem ajunge ca ei? Nu, niciodata, pentru ca sunt extraordinar de multe diferente de substanta, care tin atat de public si trecutul automobilistic, cat si de modul de a face business. Dar putem sa ajungem sa contam ca piata? Da, sunt convins ca da, doar ca este nevoie de o schimbare totala si de disparitia din industrie a oamenilor cu ochelari de cal. Dar si de multe alte lucruri care tin de economia tarii in general, nu doar de industria auto. Oricum, mai e (foarte) mult pana departe!

One thought on “Piata lor auto versus piata noastra auto”

  1. Romanului mereu ii place comparatia cu Germania. Aceasta comparatie este de prisos daca ne uitam doar la venitul pe cap de locuitor. Nivelul de importanta pe care il dau companiile straine pietei din Romania poate fi de asemenea evaluat in momentul in care o masina comandata cu unitate de navigatie la reprezentanta la noi, vine fara harti. Pe piata auto europeana, Romania este in momentul de fata un sughit fata de acum 6-7 ani cand era un cascat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.