Chiar daca sezonul rece pare departe, acesta se apropie cu pasi rapizi si, odata cu temperaturile scazute, isi vor face aparitia si zapada, alaturi de polei. Pentru a putea trece cu bine prin iarna, este necesar sa ai masina pregatita din toate punctele de vedere. Aceasta trebuie sa fie intr-o stare tehnica ireprosabila dar, pe langa acest lucru, un aspect important este reprezentat si de anvelopele pentru iarna.
Acestea sunt absolut necesare, atat din punct de vedere al performantei si sigurantei la rulare, cat si din punct de vedere legislativ. Trebuie amintit din nou ca legislatia auto din domeniu nu precizeaza o perioada anume in care esti obligat sa folosesti cauciucuri de iarna. Singurele lucruri de care se tine cont sunt conditiile atmosferice si de drum.
Cand trebuie sa ai montate anvelopele de iarna? Atunci cand exista polei, gheata sau zapada pe carosabil.
Prin urmare, anvelopele de iarna sunt obligatorii in aceste situatii, de aceea este recomandat sa te pregatesti pentru noul sezon din timp. Astfel vei evita aglomeratia care apare odata cu prima zapada, cand toti soferii realizeaza ca este cazul sa isi achizitioneze un set de cauciucuri de iarna.
Mai mult, facand achizitia din timp ai posibilitatea de a compara performanta anvelopelor in testele efectuate de diverse publicatii auto. De asemenea, ai la dispozitie o gama variata de anvelope iarna din care poti alege, deoarece nu exista problemele legate de stoc din plin sezon.
Daca ai un set de anvelope de iarna ramase din sezonul trecut, este recomandat sa faci o inspectie amanuntita asupra acestora, pentru a vedea daca mai sunt in stare buna sau daca prezinta defectiuni ori uzura ridicata ce te obliga sa achizitionezi altele noi.
Cum analizezi setul vechi de anvelope?
O atentie sporita trebuie alocata in special flancurilor anvelopelor, unde in timp pot aparea galme sau taieturi din cauza socurilor diverse la care este supusa o anvelopa in timpul condusului.
Daca depistezi taieturi sau galme, trebuie sa stii ca acestea scad considerabil siguranta condusului, iar riscul de explozie creste considerabil, in special in cazul in care conduci cu o viteza ridicata pe autostrada sau daca masina este incarcata.
Verifica de asemenea si profunzimea profilului benzii de rulare si nu folosi in niciun caz anvelope uzate. Limita minima a unui profil, conform legislatiei in vigoare, este de 1.6 mm. Sub acest prag, cauciucurile nu mai sunt considerate sigure. Totusi, trebuie sa tinem cont de faptul ca 1.6 mm este limita legala de uzura, dar la acest nivel anvelopele de iarna nu mai asigura tractiunea necesara la rularea pe zapada. De aceea, profilele de iarna au martorul de uzura pe banda de rulare la 4 mm de profunzime si, odata atins, trebuie sa le schimbi.
Sfatul nostru este sa conduci mereu cu anvelope in stare buna si nu risti folosind pneuri la mana a doua sau uzate peste limita de siguranta. Tine cont de faptul ca anvelopele sunt singurul contact pe care masina il are cu asfaltul, prin urmare starea lor are un impact major asupra intregii experiente a condusului, atat din punct de vedere al sigurantei, cat si a confortului la rulare.
Foarte bun articolul, multumesc mult pentru recomandare.
Foarte detaliat articolul. Ma bucur ca ati fost printre primele rezultate, fiindca mi-ati raspuns la toate intrebarile.
Iarna avem nevoie de cele mai bune anvelope pentru masina.