Volkswagen urmeaza sa prezinte la Salonul Auto de la Geneva o versiune electrica a modelului Golf 7. e-Golf va avea o putere de 115 cai, in timp ce autonomia maxima va fi de 175 de kilometri.
Primele informatii mentioneaza ca acest model va deveni unul de serie, dar trebuie sa tinem cont de faptul ca acest lucru inca nu a fost confirmat de producatorul german. Noul e-Golf va avea un motor electric de 115 cai putere si 270 Nm. Pentru a ajunge de la 0 la 100 de km/h, modelul are nevoie de 11.8 secunde, in timp ce viteza maxima este limitata electronic la 135 de km/h.
Pe langa modificarile ce tin de motorizare, Golf-ul electric a primit si o noua grila fata, un set de faruri redesenate, ceasuri de bord noi si un computer de bord care se concentreaza pe functiile necesare acestui tip de masina. La fel ca varianta clasica, e-Golf va avea si trei programe de condus: Normal, Eco si Range (in loc de Sport). Modul Eco va limita viteza maxima la 120 de km/h si caii putere la numai 90, in timp ce modul Range limiteaza viteza maxima la 95 de km/h si opreste automat sistemul de climatizare.
Acumulatorii acestui model sunt pozitionati sub bancheta spate, astfel ca spatiul de incarcare al portbagajului nu este afectat deloc. Timpul de incarcare al acumulatorilor este de 20 de minute de la o priza cu trei faze si de 5 ore de la o priza clasica. Autonomia maxima la care poate ajunge e-Golf este de 175 de km.
Asadar, dupa cum putem observa, autonomia si viteza maxima fac aceasta masina foarte pretabila pentru mediul urban. In mediul extraurban, din punctul meu de vedere nu este o solutie viabila, mai ales daca traiesti intr-o tara cu autostrazi. Pretul inca nu a fost anuntat, dar mai mult ca sigur se va situa in zona 35 – 40.000 de euro. Adica o suma cu care iti poti lua aproape doua modele Golf 7 dotate bine, cu motorizare diesel, emisii mici si consum mic.
Via – Automarket