Leon ST CUPRA, ultimul model din gama sportiva lansat de producatorul spaniol, a fost dus pe Nurburgring pentru a demonstra ce poate.
Cu pilotul Jordi Gene la volan, dupa mai multe tururi in forta, s-a dat si verdictul: 7 minute si 58 de secunde pentru un tur complet al Iadului Verde. Ce inseamna acest lucru? Ca noul Leon ST CUPRA este, oficial, cel mai rapid break pe Nurburgring.
Totusi, mai interesant este cand facem comparatia cu precedentul detinator, care era Audi RS4 Avant B7, model care are sub capota o unitate V8 aspirata, de 4.2 litri, dar si tractiune integrala, in timp ce ST CUPRA are un 2.0 turbo si tractiune fata. Mai mult, daca facem o comparatie generala, noul break sportiv al celor de la SEAT este mai rapid pe Nurburgring decat Dodge Viper SRT-10, Aston Martin DBS, Audi R8 V8, Alfa Romeo 4C, BMW M3 E92, BMW M5 E60, Ferrari 355 GTB, Honda NSX-R NA1, Chevrolet Camaro SS si Lotus Exige S.
Inca un lucru de tinut minte este declaratia lui Jordi Gene, si anume ca lungimea mai mare a masinii i-a permis sa recupereze timp pe virajele rapide, si ca suspensia si coeficientul aerodinamic ale masinii sunt mai bune decat ale variantei SC, fata de care – surpriza – ST-ul este mai rapid. Sa nu uitam ca vorbim de 27 de cm si 45 de kg in plus.
Acum sa-i auzim pe cei care spun ca break-urile sunt masini batranesti si ca nu se preteaza la sportivitate. Sau ca-i cel mai urat tip de caroserie. Haha, mai ganditi-va!
Sursa: Automarket
Ma bucur ca cei de la seat au scos si o varianta break. De multe ori aceste masini sun neglijate de companiile producatoare de masini. E bine ca incet, incet incep si acestea sa aiba puterea necesara!
Asa este, acest model Seat break mi se pare deosebit de reusit.
Acest model de Seat parca e mai frumusel.