Constructorul suedez Saab a anuntat ieri ca isi va declara falimentul. Ultima sansa de salvare a marcii scandinave era compania chineza Youngman, dar infuzia de fonduri a fost blocata de catre GM.
Sfarsitul de an vine cu o veste proasta pentru fanii Saab in special, dar si pentru orice pasionat de masini. Ultima sansa a celor de la Saab, a fost blocata de americanii de la GM. Chinezii de la Youngman erau hotarati sa preia marca suedeza, dar acest lucru nu a fost posibil deoarece GM s-a opus. Motivul invocat a fost tehnologia care ar fi preluata de constructorii chinezi. Daca luam in calcul faptul ca piata chineza este cea mai mare piata autodin lume, este oarecum de inteles reactia grupului american.
Problemele Saab au inceput sa se agraveze in luna aprilie 2011, cand productia a fost oprita deoarece furnizorii de componente au oprit livrarile, motivul fiind datoriile acumulate. Angajatii marcii din Trollhattan nu si-au primit salariile din luna noiembrie, aceasta datorie fiind pusa acum in carca statului suedez.
In sfarsit, cert este ca industria auto a ramas fara o marca reprezentativa. Ca sa intelegeti importanta acestei marci in istoria automobilului, o sa enumar doar cateva inventii Saab: centura de siguranta (1958), farurile cu aprindere si stingere automata (1969), stergatoarele pentru faruri (1970), bara de protectie amortizanta (1971), scaunele incalzite (1971), barele de protectie in usi (1972), tehnologia tubocharge (1976), coloana reglabila a volanului (1979), oglinda laterala cu doua campuri (1981), tetierele active (1996), scaunele ventilate (1997) si altele.
Via – Capital