Daca va mai amintiti, in urma cu aproximativ o luna va anuntam ca Autohut au lansat un chestionar prin intermediul caruia au incercat sa afle cum isi poreclesc romanii masinile. Ei bine, rezultatele studiului au fost publicate!
Am ramas putin surprins, deoarece ma asteptam la mai multa diversitate si inventivitate din partea soferilor nostri, dar chiar si asa este interesant sa afli cum isi mai alinta unii mult iubitele masini.
Un studiu derulat de shop-ul online AutoHut.ro pe un esantion de 551 de respondenti scoate la iveala detalii interesante despre relatia pe care romanii o stabilesc cu masina proprietate personala. Astfel, 63% dintre respondenti au declarat ca prefera sa se ocupe singuri de intretinerea autoturismului lor, si doar 7 % dintre ei si-ar da masina pe mana altcuiva. In acest procent de 7%, care isi delega responsabilitatea intretinerii masinii, 92% dintre respondenti sunt femei.
Studiul a fost realizat printr-o metodologie de tip cantitativ, prin intermediul unui chestionar administrat online. Dimensiunea esantionului a fost de 551 de respondenti, care sunt posesori de carnet de conducere si conduc frecvent o masina (proprietate personala sau nu).
Cei mai multi dintre respondentii la studiu sunt barbati – 65% din esantion. Cat priveste varsta participantilor, 64,6% dintre ei sunt persoane tinere, cu varste pana in 40 de ani, majoritatea rezidenti in mediul urban. Distributia pe orase a participantilor la cercetare indica faptul ca 32% dintre respondenti sunt rezidenti in Bucuresti, 41%, in orase mari si foarte mari, in timp ce 27 locuiesc in orase sub 100 000 de locuitori.
Groomerii – persoanele care isi alinta masina, sunt in marea lor majoritate, barbati
Studiul scoate la iveala faptul ca majoritatea barbatilor obisnuiesc sa ii confere masinii pe care o conduc un nume de alint. Groomerii, asa cum sunt denumite persoanele care isi alinta masina, au fost inspirati in alegerea numelui de performantele masinii, forma și dimensiunea caroseriei (aproximativ 20 de procente), de experiente personale traite „impreuna cu masina” (17,4%) sau traduc prin numele de alint sentimente sau stari emotionale pe care le asociaza cu masina (15%).
77% dintre respondentii inclusi in esantion au precizat ca folosesc un nume de alint pentru masina pe care o conduc. Dintre acestia, 62% sunt barbati si doar 38 de procente sunt reprezentate de persoane de gen feminin.
De asemenea, culoarea masinii este o sursa de inspiratie pentru 13,3% dintre persoanele intervievate, iar 12% au ales un nume care să reflecte numele sau caracteristicile marcii. 10,3% dintre respondenti recunosc ca nu au ales ei porecla masinii, dar o utilizeaza. In acest caz, masina a fost botezata de prieteni sau de un membru al familiei.
Filmele, piesele muzicale, proverbele sau numerele de inmatriculare sunt surse importante in alegerea unei porecle.
Indiferent de sursa de inspiratie, numele de alint este exprimat printr-un diminutiv in mai mult de 80% dintre cazuri: Micuța Mo, Lebăduța, Citronel, Gândăcel, Corsuța, Verzulica sau Opelaș.
Masina-ocrotitoare, masina-iubita, masina-confidenta: Sufletel, Margareta, Iubareata
Pentru cei mai multi dintre respondenti, numele de alint reflecta relatia speciala pe care o au cu masina pe care o conduc. Astfel, un segment semnificativ al Groomerilor, 22%, consideră că mașina are un rol ocrotitor în raport cu șoferul, îl duce la birou, acasă sau în excursii, la întâlnirile cu cei dragi. Groomerii care se simt ocrotiti de masina aleg nume precum Suflețel, Sfântul, Parascheva, Păpusica.
O altă categorie a Groomerilor (20%) se referă la masina ca la o iubită sau logodnică răsfățată și care consumă mulți bani. Ideea de răsfăț este sugerată de timpul alocat întreținerii masinii. Numele preferate sunt de tipul Iubi, Iubita, Logodnica, Iubareața, Bijuteria, Biju.
O alta categorie de respondenti se raporteaza la masina ca la un alter ego, imprumutând poreclele lor masinilor. Acest segment reprezinta 19% dintre persoanele care obisnuiesc ca utilizeze un nume pentru a-si rasfata masina.
In opinia a 17% dintre Groomeriiintevievati, masina poate juca și un rol matern, fiind asociată cu o mama sau o bunica. Respondentii din aceasta categorie se vor adresa masinii cu apelative precum Batranica, Bubuța, Băbuța, Babu.
O ultima categorie de Groomeri este cea a respondentilor care considera masina o prietena sau o confidenta, care se poartă frumos si le iarta greselile din trafic. Pentru soferii care obisnuiesc sa petreaca mult timp pe drum, masina devine un confident foarte bun, dispus sa asculte probleme si griji de-a lungul a mai multe sute de kilometri. Proprietarii de masini din acest segment se orienteaza si catre nume de flori precum Margareta sau Narcisa, declarand că masina este ”frumoasa ca o floare”. Aceasta relatie speciala se datoreaza si faptului ca proprietarii au facut eforturi pentru a-si achizitiona o masina pe care si-o doreau de mai multa vreme.
Studiul arata ca barbatii tind sa dezvolte relatii mai apropiate cu masinile pe care le conduc, in comparatie cu femeile, avand comportamente de grooming mai numeroase si mai nuantate. Complementar poreclelor, bărbatii aleg si alte tipuri de personalizari ale masinii, mai ales prin accesorii care să ii creasca performantele sau sa ii estetizeze aspectul: kituri sport, sisteme audio performante, colantări, jante din aliaj.
Despre Autohut.ro
Autohut.ro a inceput activitatea din ianuarie 2013 si acum, la doar 1 an de activitate este unul din principalii jucatori de pe piata de piese auto online. Autohut.ro ofera un portofoliu complet, de peste 2 milioane de piese si accesorii auto pentru orice tip de masina. De asemenea, clientii Autohut.ro beneficiaza de transport gratuit pentru orice comanda peste 399 lei, plata in rate fara dobanda, consultanta profesionala si garantie de la producator pentru toate piesele vandute.
Gasesc acest articol foarte interesant si placut de citit.
–
Admin edit: pe acest site nu sunt apreciate comentariile lasate doar in scopuri SEO, din acest motiv link-ul a fost eliminat.