Succesul Dacia ameninta marca Renault ?

Potrivit site-ului fr.motor1, Dacia se extinde rapid, iar produsele sale concureaza uneori cu cele ale Renault. Cand Renault a cumparat Dacia in 1999, putini au banuit ca marca romaneasca va deveni un atu major pentru constructorul auto francez.

A fost o decizie inteleapta, care a oferit Renault propriul centru de dezvoltare auto in Europa Centrala si de Est. Romania se trezea incet-incet dupa ani de regim comunist, iar cererea de vehicule era puternica.

La aproape 25 de ani de la aceasta preluare, Renault poate rasufla usurat si isi poate pastra independenta, in special datorita Dacia. Prin vanzarea de modele accesibile si competitive, compania franceza a gasit o modalitate de a-si spori prezenta in afara Europei si de a face mai multi bani. Cu toate acestea, puterea Dacia in cadrul grupului a crescut atat de mult incat ne putem intreba  – scrie fr.motor1 – daca nu cumva reprezinta o amenintare pentru marca Renault.

Ca o racheta

In 2000, in timpul primului an al Dacia sub controlul Renault, vanzarile sale au reprezentat 2 la suta. Era o marca necunoscuta in afara Romaniei si a Europei de Est, cu o gama de produse foarte veche.

Fiind o companie care fusese mult timp condusa in conformitate cu regulile economice comuniste, era birocratica, ineficienta si total rupta de realitatea si nevoile clientilor europeni.

Vezi si:  Ai inchiriat vreodata o masina in Bucuresti?

Datorita Renault, vanzarile Dacia la nivel mondial s-au triplat in doar cinci ani, ajungand la 150.000 de unitati in 2005, in urma introducerii primei generatii Logan, conceputa de Renault nu doar pentru Romania si Europa de Est, ci si pentru pietele emergente, cum ar fi Africa de Nord si America Latina.

In 2008, dupa un an intreg de prezenta pe piata pentru Sandero, Dacia a vandut aproape 260.000 de unitati, reprezentand 11 la suta din volumele Grupului Renault. In acel an, Renault Brazilia a inceput sa vanda Sandero sub marca Renault, astfel ca totalul real al Dacia a fost mai mare. Volumul a crescut la 343.000 de unitati in 2011, primul an complet al Dacia Duster. Totalul Dacia se ridica la 814.000 de unitati din cele 2,72 milioane de unitati ale Grupului.

Cresterea rapida a Dacia a imbunatatit rezultatele financiare ale grupului francez datorita unei formule destul de simple: Dacia se pozitioneaza ca o marca de buget si ofera masini competitive care utilizeaza tehnologia generatiei anterioare de masini Renault. Acest lucru a facilitat productia si a redus costurile, permitand ca noile masini sa fie oferite la preturi foarte atractive.

Problema este ca Dacia este acum marca cu cea mai rapida crestere si produsele sale concureaza uneori intre ele in cadrul aceluiasi grup, cum ar fi Sandero versus Clio in Europa de Vest sau chiar Duster versus Captur.

Vezi si:  Ce fel de firma alegi cand vrei sa inchiriezi o masina?

Pozitionarea fiecarei marci este, cu siguranta, diferita, dar pe masura ce masinile Dacia devin mai scumpe, multi oameni sunt inclinati sa le cumpere. Mai mult, pe pietele emergente, imaginea Renault devine chiar o reflectare a imaginii Dacia, care are o oferta mai larga.

MM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.