Volkswagen a introdus pentru prima data in istoria automobililui, sistemul de dezactivare a cilindrilor pe un motor cu 4 cilindri. Unitatea in cauza este cea de 1.4 litri TSI.
Propulsorul care va beneficia pentru moment de aceasta tehnologie, este unitatea turbo cu 4 cilindri de 1.4 litri. Poate ca unii dintre voi inca nu stiu la ce ma refer prin „dezactivarea cilindrilor”, din acest motiv o sa explic pe scurt ce presupune aceasta tehnologie.
In cazul de fata avem o unitate cu doar 4 cilindri, din care doi vor fi opriti automat in momentul in care soferul nu are nevoie de toata puterea. Mai exact, acest sistem este activat doar cand rotatiile motorului se situeaza intre 1400 si 4000 pe minut, si cuplul de sarcina se situeaza intre 25 si 75 Nm. Dezactivarea se face cu ajutorul unor senzori, care urmaresc comportamentul soferului in functie de cum apasa pedala de acceleratie.
Cu ajutorul acestui sistem masina devine mai economica, in combinatie cu un sistem start-stop consumul de carburant este mai mic cu 0.6-1.0 litri.
Via – WCF